Ahoj, delší dobu řeším nějaký účinný způsob, jak u Fábie tdi po startu ohřívat naftu ve filtru do doby, než půjde zpět vratkou teplá nafta. Napadl mne třeba časovač (relé), tak jak bylo žhavení u starších aut, ale nevím, jak pořešit přímo výhřev filtru nebo něco před.
Má někdo účinný nápad? Mne napadla pouze lepící fólie, která se používá na výhřev zpětných zrcátek, ale nevím, jestli 20-30W stačí na rozumný ohřev proudící nafty. Dále pak jen žhavící svíčka (třeba 24V), ale ta má asi i tak vysokou teplotu.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: út leden 31 2012, 19:20 Předmět:
Keď "zamrzne" nafta vo filtri, žiadna vratná sa nekoná. Pred dvomi rokmi mi zamrzla za jazdy pri -25°C...-28°C 150 km po natankovaní nejakého letného šmejdu deň pred Vianocami( pumpári). Nahrievať by bolo treba pred vstupom do filtra.
no právě. máme u nás vždy velkou zimu a zatím to vyšlo (dojel jsem), ale chtěl jsem tomu trochu pomoct po startu, že by to přihřívalo nějakou minutu naftu. jenže nevím co použít. napadly mne jen rezistory, odporový drát, ta folie na zrcatka a nebo žhavka. ani jedno se mi ale nezdá jako super řešení
To bych asi neřešil. Stejně celé to potrubí čerpadlo je studené.Takže filtr sice ohřeješ a za ním je to zase studené. Přidávej aditiva. _________________ Internet - metla lidstva
no jo, ale pokud se to ucpe, tak jedině ve filtru. dál už to jde jen přes tandem, kousek trubky a hlavou motoru ke vstřikovačům, takže tam se to stopro rozehřeje hned.
Založen: Jan 05, 2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Praha Jihlava
Zaslal: út leden 31 2012, 21:22 Předmět:
Jestli chceš ohřívat naftu ve filtru tak jedině použít vyhřívaný obal filtru z jiného auta tuším že novější Opel corsa a jiné cizí auta toto vyhřívání mají.
Dávaj tam ohřev vodou,kolem filtru je omotaná měděná trubička ve které koluje voda jako třeba do topení a je to obalené izolací.takže za jízdy nezamrzne,horší ale když to zamrzne než nastartuješ.
PitrR: vyhříváno to mají všechna auta. Někteří používají elektriku (starší a dnes vytlačovaný způsob) někteří právě vracečku z motoru.
boobika: právě naopak. Pokud je hlava studená to co ve filtru nahřeješ tak než dojde ke vstřiku je studené. Ona ta nafta koluje celkem rychle takže rozdíl teplot motor - filtr nebude velký. navíc ten předehřev nevím jak dlouho bys to před jízdou musel mít zapnuto aby to mělo efekt. Spíše jdi do nezávislého topení
ještě edit:
xxxe: když už má teplou vodu v topení je vytápěn i filtr. Tam do něj jde vracečka z motoru a ta ho vyhřívá. _________________ Internet - metla lidstva
Naposledy upravil rezis dne út leden 31 2012, 22:04, celkově upraveno 3 krát.
Založen: Jan 05, 2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Praha Jihlava
Zaslal: út leden 31 2012, 22:02 Předmět:
Ano, nezávislé topení je dobrá věc. Mám ve svém Peugeotu 406 kombi dvě nezávislé topení, jedno vodní a druhé vzduchové obě Eberspacher ovládané po telefonu a neznám co je to zima a mráz. P.
pro zajímavost - koukal jsem, jak se ohřívá nafta na vratce od vstřiků do filtru při studeném startu při -15st a je to rychlejší, než jsem myslel - po 2 minutách má nafta 0st, po 4minutách 8st, po 6minutách cca 25st. a to vše na volnoběh. při jízdě to bude asi ještě lepší.
takže když to překoná cca 2 minuty, tak by neměl být problém
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.