Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Snížení příkonu přímotopu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32228
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 19:28    Předmět: Citovat

Eleman napsal(a):
S tou diodou to asi neprojde. Měnič bude zatěžován (přetěžovám) v jedné půlvně, druhá bude nevyužita. Dojde ke stejnosměrné magnetizaci jádra transformátoru atd. a měnič to asi nerozdýchá, zejména při zatížení blízko jeho maxima.
Většina moderních měničů 12V/230V jsou zapojené jako DC/DC ze 12V na cca 350V (samozřejmě s feritovým trafem a usměrněním za ním) - a toto výstupní napětí je spínáno klasickým H-mostem s frekvencí 50Hz na výstupní svorky. Dioda zapojená do série se spotřebičem pak způsobí pouze nesymetrické zatížení toho H-můstku, nikoliv trafa nebo usměrňovače.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3505
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 19:44    Předmět: Citovat

Pokud to bude typ měniče, jak píšeš, tak je to jasné. Přesto však lze předpokládat přetížení ve špičce půlvlny.
O typu měniče, ale stejně nic nevíme.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 20:08    Předmět: Citovat

Stejně jako nevíme nic o přímotopu.
Většinou maj dvě spirály a některý maj i přepínač I-II. Ty spirály zapojit sériově.
Další možnost jak to tu padlo, spirály přepojit na 10ks 12V spirál a větrák přes dejme tomu 100W měnič nebo sáhnout po PC větrákách.
Nebo se dá použít upravená spirála z přímotopu a naordinovat to přímo do ventilačního systému auta (kde už větrák je) a zajistit přepnutí klapky na vnitřní cirkulaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12403
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 20:28    Předmět: Citovat

Mít drahý měnič (nebo levný nespolehlivý) kvůli topení mi připadá docela úchylné. To bych radši investoval do výroby speciál přímotopu na 12V.

BTW, existuje verze bufíku na benzín ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1565
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 20:51    Předmět: Citovat

Sendyx napsal(a):
BTW, existuje verze bufíku na benzín ?


Určitě existujou. Vždyť už soudruzi v NDR je montovali do Trabantů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 21:07    Předmět: Citovat

http://halicek.galerie.cz/3979899-trabant-benzinove-topeni-12v-bufik#57912964
taky se mi zdá úchylné vyrábět z paliva přes mechanickou energii elektrickou, tu pak měnit na tepelnou, a přitom 80% primárního tepla pro****at výfukem do vzduchu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5254

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 22:02    Předmět: Citovat

A mi to ani moc úchylné nepřijde. Třeba teď každé ráno bojuji s tím, že se auto nechce zahřát. Proč by se taky zahřívalo když motor nedodává éměř žádný výkon - popojížděčky po městě. Teď jsem dokonce čekal v nastartovaném autě a během 5minut kdy klepalo na volnoběh mi klesla teplota z 90C na necelých 70C. Co bych dal za tu zátěž. A Ztráty v měniči jsou teplo takže se za ztráty počítat nemohou. Wink

Edit:
Bufíky normálně jsou jak benzínové tak naftové, jak na ohřev vody tak vzduchu. Stačí si vybrat.
Známá parkuje po přístřeškem, mezi sedadly má připevněno nějaké topení na 230V a v kufru prodlužovačku. Přijede domů vytáhne prodlužku zapne ji do časových hodin a zabouchne kufr. Ráno hodí prodlužku do kufru a jede ve vytopeném autě.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 23:14    Předmět: Citovat

Taky vozím v autě UPSku a topím si tepelným ventilátorem a co jako?
UPSku mám zadarmo, ventilátor má 500W a kabinu ochcávky vyhřeje asi tak za půl minuty. UPSka dá těch 500W asi deset minut na svý vlastní baterky takže lambada. Ráno nemusím škrabat okna, jenom zapnu UPSku a lezu do výhřátýho auta jak do pokojíčku. Za jízdy dobíjím baterky v UPSce z palubní sítě.
Já ten jeho system v podstatě chápu. Ekonomika provozu ho asi netrápí. Koneckonců mě taky ne. Jezdím na transformátorový olej a ještě tak dva roky mi vydrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jery



Založen: Feb 05, 2012
Příspěvky: 82

PříspěvekZaslal: ne únor 05 2012, 23:51    Předmět: Citovat

díky,byl tam měnič na 3000W carpsa s modifikovanou sinusovkou(220v střídávý) a mini přímotop na 1350w . vše to bylo napojeno na trakční baterku 125 Ah.
(stejně to ale běželo jen při zapnutém motoru když běžel alternátor,měnič měl ochranu na podvoltování 10,5 voltu tak se topení při vypnutém motoru zapínalo a vypínalo)

proože měnič musel být napojen přímo na baterku,měl jsem ho u spolujezdce abych měl co nejkratší silné dráty kvůli ztrátám,jak mi poradili v autoelektrice. ale to už je půlmetrová bedna ten měnič a ten jen tak neschováte,takže zkouším jiné řešení

teď mám buď to minitopeníčko 220v/1350w, nebo normální přímotop s přepínáním 1000 nebo 2000w

popravdě řečeno nejradši bych to řešil na 12v .mám ještě jednu externí baterku ale žádné silné topení se nedělá ,asi proto že to strkají do zdířek od zapalovače
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: po únor 06 2012, 8:03    Předmět: Citovat

700W = 16 žárovek 45W. Jen by museli bejt v nějakej bedně, aby nesvítili do očí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po únor 06 2012, 11:13    Předmět: Citovat

To je ako taký problém urobiť elektro kúrenie na 12V? Nemám prehľad, ale nič nie je v ponuke? A tak kus odporového drôtu a namotať to, sa tiež nedá?
Pokiaľ ide o žiarovky, existujú i infra. Aspoň u 230V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
varok



Založen: Dec 23, 2007
Příspěvky: 642

PříspěvekZaslal: po únor 06 2012, 12:20    Předmět: Citovat

Co jsem se díval, tak se na 12V prodávají jen ty malé topeníčka, které se strkají do zásuvky zapalovače. Má to malý výkon asi do 150W a velkou spotřebu, což není moc ekonomické. Já bych raději uvažoval o těch žárovkách nebo malé bufíku.

Jenom tak bokem, nevíte prosím někdo, kolik tak asi papá ten malý bufík z trabanta benzínu? Uvažoval jsem, že bych si ho dal do garáže na vytápění.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: po únor 06 2012, 12:52    Předmět: Citovat

varok napsal(a):
Má to malý výkon asi do 150W a velkou spotřebu, což není moc ekonomické.

Very Happy Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po únor 06 2012, 13:04    Předmět: Citovat

Aký je rozdiel medzi výkonom a spotrebou u odporových ohrievačov? Daj ich niekoľko, od baterky potiahni kábel do vnútra, pred každý daj ventilátor a budeš spokojný. I keď nechápem, k čomu ti je tak silný kurič, ale budiž.
Ten bufík by možno bol lepšie riešenie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jery



Založen: Feb 05, 2012
Příspěvky: 82

PříspěvekZaslal: po únor 06 2012, 14:33    Předmět: Citovat

Duvsan - to jsem psal ale hned v prvním příspěvku -dát několik těch malých topení k sobě,dráty od baterky už vevnitř mám. je to jedno z řešení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund