Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32228 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 05 2012, 19:28 Předmět:
Eleman napsal(a):
S tou diodou to asi neprojde. Měnič bude zatěžován (přetěžovám) v jedné půlvně, druhá bude nevyužita. Dojde ke stejnosměrné magnetizaci jádra transformátoru atd. a měnič to asi nerozdýchá, zejména při zatížení blízko jeho maxima.
Většina moderních měničů 12V/230V jsou zapojené jako DC/DC ze 12V na cca 350V (samozřejmě s feritovým trafem a usměrněním za ním) - a toto výstupní napětí je spínáno klasickým H-mostem s frekvencí 50Hz na výstupní svorky. Dioda zapojená do série se spotřebičem pak způsobí pouze nesymetrické zatížení toho H-můstku, nikoliv trafa nebo usměrňovače. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3505 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: ne únor 05 2012, 19:44 Předmět:
Pokud to bude typ měniče, jak píšeš, tak je to jasné. Přesto však lze předpokládat přetížení ve špičce půlvlny.
O typu měniče, ale stejně nic nevíme. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Stejně jako nevíme nic o přímotopu.
Většinou maj dvě spirály a některý maj i přepínač I-II. Ty spirály zapojit sériově.
Další možnost jak to tu padlo, spirály přepojit na 10ks 12V spirál a větrák přes dejme tomu 100W měnič nebo sáhnout po PC větrákách.
Nebo se dá použít upravená spirála z přímotopu a naordinovat to přímo do ventilačního systému auta (kde už větrák je) a zajistit přepnutí klapky na vnitřní cirkulaci.
A mi to ani moc úchylné nepřijde. Třeba teď každé ráno bojuji s tím, že se auto nechce zahřát. Proč by se taky zahřívalo když motor nedodává éměř žádný výkon - popojížděčky po městě. Teď jsem dokonce čekal v nastartovaném autě a během 5minut kdy klepalo na volnoběh mi klesla teplota z 90C na necelých 70C. Co bych dal za tu zátěž. A Ztráty v měniči jsou teplo takže se za ztráty počítat nemohou.
Edit:
Bufíky normálně jsou jak benzínové tak naftové, jak na ohřev vody tak vzduchu. Stačí si vybrat.
Známá parkuje po přístřeškem, mezi sedadly má připevněno nějaké topení na 230V a v kufru prodlužovačku. Přijede domů vytáhne prodlužku zapne ji do časových hodin a zabouchne kufr. Ráno hodí prodlužku do kufru a jede ve vytopeném autě. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: ne únor 05 2012, 23:14 Předmět:
Taky vozím v autě UPSku a topím si tepelným ventilátorem a co jako?
UPSku mám zadarmo, ventilátor má 500W a kabinu ochcávky vyhřeje asi tak za půl minuty. UPSka dá těch 500W asi deset minut na svý vlastní baterky takže lambada. Ráno nemusím škrabat okna, jenom zapnu UPSku a lezu do výhřátýho auta jak do pokojíčku. Za jízdy dobíjím baterky v UPSce z palubní sítě.
Já ten jeho system v podstatě chápu. Ekonomika provozu ho asi netrápí. Koneckonců mě taky ne. Jezdím na transformátorový olej a ještě tak dva roky mi vydrží.
díky,byl tam měnič na 3000W carpsa s modifikovanou sinusovkou(220v střídávý) a mini přímotop na 1350w . vše to bylo napojeno na trakční baterku 125 Ah.
(stejně to ale běželo jen při zapnutém motoru když běžel alternátor,měnič měl ochranu na podvoltování 10,5 voltu tak se topení při vypnutém motoru zapínalo a vypínalo)
proože měnič musel být napojen přímo na baterku,měl jsem ho u spolujezdce abych měl co nejkratší silné dráty kvůli ztrátám,jak mi poradili v autoelektrice. ale to už je půlmetrová bedna ten měnič a ten jen tak neschováte,takže zkouším jiné řešení
teď mám buď to minitopeníčko 220v/1350w, nebo normální přímotop s přepínáním 1000 nebo 2000w
popravdě řečeno nejradši bych to řešil na 12v .mám ještě jednu externí baterku ale žádné silné topení se nedělá ,asi proto že to strkají do zdířek od zapalovače
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po únor 06 2012, 11:13 Předmět:
To je ako taký problém urobiť elektro kúrenie na 12V? Nemám prehľad, ale nič nie je v ponuke? A tak kus odporového drôtu a namotať to, sa tiež nedá?
Pokiaľ ide o žiarovky, existujú i infra. Aspoň u 230V.
Co jsem se díval, tak se na 12V prodávají jen ty malé topeníčka, které se strkají do zásuvky zapalovače. Má to malý výkon asi do 150W a velkou spotřebu, což není moc ekonomické. Já bych raději uvažoval o těch žárovkách nebo malé bufíku.
Jenom tak bokem, nevíte prosím někdo, kolik tak asi papá ten malý bufík z trabanta benzínu? Uvažoval jsem, že bych si ho dal do garáže na vytápění.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po únor 06 2012, 13:04 Předmět:
Aký je rozdiel medzi výkonom a spotrebou u odporových ohrievačov? Daj ich niekoľko, od baterky potiahni kábel do vnútra, pred každý daj ventilátor a budeš spokojný. I keď nechápem, k čomu ti je tak silný kurič, ale budiž.
Ten bufík by možno bol lepšie riešenie.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.