Zaslal: út únor 07 2012, 15:39 Předmět: Výhody 6V instalace
Koumáme tady nad tím, proč v autech nebyla od začátku 12V instalace, protože 6V má jen samé nevýhody.
Myslím si že nedokázali vyrobit články baterií s malým rozptylem parametrů, aby se dal poskládat aku na vyšší napětí.
Názory?
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: út únor 07 2012, 16:22 Předmět:
Náklaďáky měly už tehdy 24V. Asi 6V pro tehdejší požadavky stačily - slabší svícení "žlutými" světly, motory buď s menším objemem nebo menší kompresí, takže stačí slabší startér. A je to pravděpodobně výrobně levnější - menší problémy s komutací v motorcích, regulátoru napětí a v dynamu (alternátory přišly později), jednodušší baterie, kratší a tlustší vlákna žárovek - opět jednodušší výroba, vinutí v elektromotorech má méně závitů tlustším drátem - zase levnější. Vždy je to výsledek poměrně komplexního kompromisu.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7107 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út únor 07 2012, 16:23 Předmět:
Cena. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Sep 05, 2010 Příspěvky: 403 Bydliště: u Kyjova
Zaslal: út únor 07 2012, 16:37 Předmět:
no,o jedné výhodě bych věděl. až neskutečná životnost žárovek. (v provozu každý den,za pět let jedna jediná! Wartburg 911) a abych řekl pravdu,jen tak ze zvědavosti by mě zajímalo,jaké jste našli všechny ty nevýhody 6V rozvodů (na dvoulitu dieselu jsem 6tivoltový rozvod nikdy neviděl,a na ty slabý starý "bezkompresní" benzíňáky to bYlo celkem vyhovující...) 6V rozvod = asi 7V provozní napětí, 12V rozvod = 14V provozní napětí, 24V rozvod = 28V provozní napětí. A nesmíme zapomenout na Praga V3S,kde byl rozvod 12V,ale starter na 24Voltů, A co se týče parametrů akumulátorů,jo,byly o něco větší,ale daly se opravit!
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út únor 07 2012, 17:06 Předmět:
Výkon okolo 45W pro motocykly a okolo 150W pro automobily to bohatě stačilo. Pro vyšší nároky to pak už nestačilo, tak se přešlo na 12V. Mimochodem už v 90-tých letech jsem četl o plánu přejít na 48V elektroinstalaci v automobilu, startér a generátor součástí setrváku,... a abych řekl pravdu, tak za více než 15let od té doby jsem to na žádném sériově vyráběném autě neviděl.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: út únor 07 2012, 20:49 Předmět:
rnbw napsal(a):
Tie 6V ziarovky sice mozno dlho vydrzali, ale vobec nesvietili.
Pravda, pri zapnutých smerovkách na Traboši blinker skoro nebolo vidieť, lebo kým sa vlákno stihlo nažhaviť, už ho prerušovač vypínal. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.