Zaslal: st únor 08 2012, 21:00 Předmět: Nabíječ NB22B, lze nabíjet i baterie 12V?
Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit, jestli měkdo máte a znáte tento nabíječ, jestli se na něm dají nabíjet i baterie 12V. Je tam otočný přepínač 48/10 a 24/20. Dale se dájí nastavit na otocném ovladači volty.
Zajímalo by mě, jestli v poloze 24/20 pri nastavení 12V se dá nabíjet 12V autobaterie? Nemůže se něco zničit? Předem všem děkuji za pomoc.
Je to ten samý jako na obrázku, ale ten můj má označení B.
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5200 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: st únor 08 2012, 21:41 Předmět:
Proč jsi nedal pořádnou fotku čelního panelu?! Nemám ho, ale podle mě se přepínačem nastavuje napětí - 48 nebo 24V/ maximální proud. A právě proud se nastavuje plynule tím knoflíkem uprostřed.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5058 Bydliště: Brno
Zaslal: st únor 08 2012, 22:06 Předmět:
Podle mě , pokud píšeš, že otočný ovladač nastavuje volty, tak se dají nabíjet i baterky 6V nebo 12V.
V návodu k jiným modernějším typům NP22? to alespoň uvádějí.
V poloze přepínače "R" se dá otočným knoflíkem nastavit napětí. Takže proč ne. Jen je nabíječ výkonově nevyužit.
Polohy 24/20 a 48/10 budou znamenat napětí/proud.
Při napětí 12V by pravděpodobně neměl být překročen proud 20A, protože ten nabíječka snese. I když by se nabízela lákavá kombinace 12/40
Při nabíjení baterie na 12V nebo 6V musíš nastavit správné napětí a hlídat proud. Nebude se to chovat asi tak automaticky, jako při volbě 24 nebo 48. I když kdoví jestli to má nějakou automatiku. Automatika asi bude ten časový spínač.
Kurnik. Na www.nasetraktory.cz to kluci nedávno řešili. Jenže zrovna v inzerci kde se to prodání maže. Právě tam řešili to označení. A u některých to nešlo a tak se prodávaly v celku levně. Když tak tam budou vědět na 100% _________________ Internet - metla lidstva
Dobrý den, děkuji za pomoc, bohužel nabíječ nemám doma a fotka je vypůjčená. Na ten návod na novjejší nabíječ jsem koukal, ale tam je možnost 12V nabíjení přímo napsána.
Na mém nabíječi je pouze 48/10 pak 0 dále 24/20 a R. Chtěl jsem vyzkoušet jestli v nastavení režimu 24/20 se dá níbíjet i 12V baterie. Na nabíječi nastavím režim 24/20 a tím prostřebním čudlíkem /kterým se nastavují ampery/ jde nastavit i 12V což se ukáže i na budíku voltmetru. Dával jsem na ní částečně vybitou baterii a po nastavení na 12V budík ampérmetru ukazoval 2A /na již připojené baterii/. Nevím ale čím přímo změřit, jaký proud jde do baterky aby se nezničila. jinak po cca 15min na baterce bylo napětí 13,5V. Před nabíjením 12,5V. Baterie o kapacitě 64 Ah.
Teď nevím co tím myslíte. To že tam ampérmetr ukazuje jen 2A nebo že za těch 15min na baterce bylo 13,5V? Co by se prosím muselo upravit, aby šlo nabíjet na 12V?Děkuji.
Založen: Feb 09, 2009 Příspěvky: 22 Bydliště: Jihlava
Zaslal: po únor 13 2012, 22:32 Předmět:
Nic se upravovat nemusí,zapni to na 48/10 pokud nebudeš odebírat víc jak 10A a pokud jo,tak na 24/20.Stáhni kolem uprostřed na co nejmíň,připoj bat.a kolem nastav proud co chceš dávat do bat.(Do auto aku cca.1/10cap.)a to Ti ukazuje A metr. (to je ten vlevo)R poloha je rychlonabíjení a funguje s časovýma hodinama.Voltmetr je přepínatelný.Buď na výstupní svorky nabíjení (ty velký)a ukazuje nap.na aku.nebo na ty malý a ty ukazují napětí jednotlivých článků.(do max.3V,dnes už většinou nepoužitelné).Barevná pole u voltmetru jsou pro měření dobíjení jehož postup je uveden na zadní straně nabíječky.Jinak je to perfektní blbuvzdorná nabíječka nebo regulovatelný zdroj.
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5200 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: po únor 13 2012, 23:23 Předmět:
Vidím, že tu nabíječku perfektně znáš! Můžeš prosím nám laikům vysvětlit, na co jsou tam ty polohy 48/10 a 24/20? Co se jimi vlastně přepíná, nebo je to jen na parádu? Díky moc!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32301 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 14 2012, 15:31 Předmět:
Tipnu si že to jsou proudové rozsahy a maximální napětí pro které je nabíječ použitelný - tedy 48/10 znamená, že zdroj podle nastavení umí dodat AŽ 10A proudu do akumulátoru s libovolným napětím nižším než 48V a údaj 24/20 je totéž - maximální proud je dvojnásobný, ovšem nejvyšší dosažitelné napětí je poloviční. Pokud nabíječ funguje jako proudový zdroj, nemělo by být problémem nabíjet na libovolném rozsahu klidně i jenom 1 Pb článek (nominál 2V) - pokud se nastaví odpovídající proud, bude se zdroj chovat jako stabilizovyný zdroj proudu. Podle principu činnosti proudového zdroje zůstává na spotřebiči/zátěži/zde akumulátoru pouze takový úbytek napětí, jaký vznikne na jeho vnitřním odporu protékajícím proudem, zbytek se "protopí" na vnitřním odporu zdroje/nabíječe. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 09, 2009 Příspěvky: 22 Bydliště: Jihlava
Zaslal: út únor 14 2012, 16:00 Předmět:
Díky za důvěru ve mě vloženou,ale jsem elektrotechnik a ne slohař,tak se nebědujte nad mojí gramatikou.Přepínač tam je na přepínání napětí a proudu.V nabíječi je dvojsloupové regulační trafo a na každém sloupku je 24V/10A a přepíná se to buď do série, (48V/10A) nebo paralelně (24V/20A)Po sek.vinutí chodí jezdec (to je kolo uprostřed) a vpodstatě mění počty odboček na vinutí a tím výstupní nap.0-50V a proud.(čím větší nap.tím větší proud)Jističe jistí výstupní svorky při zkratu,nebo přepolování.Rychlonabíjení dovoluje na omezenou dobu cpát do (dobré) baterky proud několikanásobně větší (než běžný nab.)a proto je tam ten časový spínač,aby se u toho nemuselo čekat a aby to za nast.čas samo vypnulo.Je to na nabití a potřeby rychlého startu,ale jak jsem již uvedl pouze do dobré bat.Pokud se podíváte na odkaz Eprona,tak je tam i nějaký manuál.Je na novější nabíječe,ale vpodstatě je to stejný.Dají se tím nabíjet všechny Pb auto aku i louhovky 6V,12V.Pro nab.2*12V=24V je nutné pro dobré nabití,aby byly stejné kapacity a stáří.Já doporučuji nabíjet každou extra.(rozdíl ve vnitř.odporu atd)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32301 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 14 2012, 16:39 Předmět:
Běžné startovací už taky těžko potkáš s přístupem k článkům, velké trakční ale naprosto běžně (ještěrky, vedené zdvižné vidlicové vozíky atd) - kapacity se u nich počítá v řádu stovek Ah - a váha ve stovkách kg... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.