Zaslal: so únor 11 2012, 18:57 Předmět: Autoradio Ford, uplne mrtve po nabijani autobaterie
Dobry večer, mam možnost kupit autoradio zn:ford s navigaciou uplne mrtve a majitel vravel,že odišlo vraj pri nabijani autobaterie.Prosim vas je to možne?A čo tam tak mohlo odist je to ešte opravitelne?Dakujem.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3507 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: so únor 11 2012, 19:31 Předmět:
Možné je všechno. Co tam odešlo je práce pro křišťálovou kouli, stejně tak odpověď na otázku jestli to půjde opravit.
Teď vážně: Dokud se to neotevře a nezačne měřit nelze určit co odešlo. Možná "jenom" přepěťová ochrana a současně uhořelo kus tišťáku, ale možná je to o hodně vážnější.
Mimochodem nabíjet baterii připojenou v autě je zhovadilost a koledování o průšvih, třeba takový jaký se stal, nebo i větší.
Pokud je rádio v autě, je možná jem přerušená pojistka pro jeho napájení.
Kdo ví co s tím rádiem majitel dělal. Třeba ho zkoušel napájet tou nabíječkou a to se celkem nedivím, že to nerozdýchalo. Zejména pokud neměla nabíječka napěťové omezení.
Všechno jsou to ale jenom spekulace. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3507 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: ne únor 12 2012, 10:02 Předmět:
Ono se celá řada nbíječek, zejména těch amatérských chová trošku jinak než alternátor s regulátorem. A při manipulaci s nabíječkou kolem připojené baterky se může stát cokoliv.
Ať si každý dobíjí jak chce. Já mám své auto rád a tak pokud je třeba vyjímečně v zimě baterii dobít, vezmu ji do tepla, v klidu vyndám špunty a dobíjím. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne únor 12 2012, 10:05 Předmět:
Aby se z problému při nabíjení(neboli pravděpodobně zničení přepětím) nevyklubalo přepólování akumulátoru. Pak by mohlo být odpálené vše od vstupních obvodů přes stabilizátory až po procesor a další elektroniku. Zadarmo na hraní dobrý, ale platit za to...?
Narážel jsem na to, že by to musela být extrémně "blbá" nabíječka, aby dokázala odrovnat zařízení připojené na akumulátoru s vnitřním odporem několikasettisíckrát menším, než má zařízení samo. Stát se to samozřejmě může, ale osobně jsem nikdy za 20 let co jezdím, aku z auta kvůli nabíjení nevyndával a ani nevím o nikom z okolí, kdo by to dělal.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 12 2012, 11:04 Předmět:
Philip_Fry napsal(a):
... ale osobně jsem nikdy za 20 let co jezdím, aku z auta kvůli nabíjení nevyndával a ani nevím o nikom z okolí, kdo by to dělal.
Pak asi neznáš nikoho, kdo bydlí na sídlišti a jednoduše si nemůže dovolit natáhnout k autu na zahradě prodlužovačku od baráku nebo dokonce nabíjet přímo ze zásuvky v garáži. Ale třeba já jsem tu baterku na nabíjení vyndával i když jsem bydlel u prarodičů v domku a tu garáž jsem měl k dispozici včetně zásuvek s (tehdy) 220V... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Vyndávat baterii z auta na nabíjení kvůli tomu, že bydlím na sídlišti, kde si nemůžu dovolit hodit kabel z okna a nabíjet, to je trošku jiná situace. Když o tom přemýšlím, tak asi za dobu, co jsem bydlel v paneláku, nemusel jsem aku nabíjet, auto si s tím nějak poradilo
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 12 2012, 21:40 Předmět:
Ono je to hodně i o autě - dokud jsem měl šáde, tahal jsem baterku do tepla a napojoval ji na nabiják každý den, kdy venkovní teplota klesla pod -10°C.
S formanem jsem tohle musel absolvovat jen asi 4x za celých 6let, co jsem s ním jezdil - a v případě Drobka (Roomster) se zatím nemusím obtěžovat vůbec - a mám ho třetí zimu, kupoval jsem ho jako dvouletého s původní baterkou v prosinci 2009.
Prostě modernější auta mají jednak silnější alternátor, takže dokážou dobít baterku vyčerpanou ledovým startem daleko rychleji než to dokázaly starší typy - a z druhé strany jsou modernější rychloběžné startéry a vstřikování paliva daleko výhodnější pro přípravu směsi a dobrý start než starší karburátory se sytičem a startéry s přímým náhonem.
Počítejme. Starý startér u motoru 1,2 až 1,6 odebíral klidně 300A - moderní rychloběžka má odběr o třetinu nižší. K tomu připočítejme moderní elektronická vstřikování, u kterých není dodávka paliva do válce závislá na minimálních otáčkách motoru = minimální rychlosti proudění vzduchu karburátorem, aby došlo ke stržení paliva do vzduchu proudícího ve Venturiho trubici = difuzéru a elektronická zapalování, která dají na svíčce potřebnou velikost jiskry pro řádné zapálení směsi i při napětí na baterii kolem 8V.
Tím je dost jednoznačně dané, že moderní motor je schopný spolehlivého "ledového" (teplota < 20°C) startu i s baterií o poloviční dostupné kapacitě a s nižším maximálním startovacím proudem, než jaká je minimálně nutná ke startu motoru o 20 let staršího. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Mimochodem nabíjet baterii připojenou v autě je zhovadilost
A jezdit v autě s nastartovaným motorem (= aku se dobíjí z alternátoru) je taky zhovadilost?
Se zbytkem souhlas, tomu rádiu může být naprosto cokoli, včetně možnosti, že se v něm už někdo vrtal, takže za 100-200Kč je to přijatelná koupě...
To je směšný Alternátor v autě má regulaci, která nikdy nedovolí jít s napětím nad 14,4V. Taková noname nabíječka za pár korun, kde je trafo s usměrňovačem a filtrací, z který leze 16V a víc... usmaží to rádio, ECU.... Ten kdo nabijí baterku v autě to drobet nemá v hlavě v pořádku. Ten odkaz od Jirky je holá realita... Ale komu není jeho auto drahé, ať si klidně baterku nevyndavá....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 28 2012, 18:57 Předmět:
Pepo Hájku, žiješ poněkud out of reality - pokud se nějaká elektronika navrhuje a vyrábí pro "automotive" neboli používání v automobilech ať už za účelem řízení nějakých procesů během provozu, nebo za účelem nějakých informačních technologií (nejen poslech hudby nebo dopravních informací, ale i transfer informace například o okamžité rychlosti jízdy směrem k řidiči je informační technologie!!!), pak už jen z důvodu normálního absolvování homologačních zkoušek MUSÍ taková elektronika být odolná proti kladným i záporným impulsním rušivým špičkám i proti přepětí nad běžné napájecí napětí. V případě elektroniky určené pro napájecí síť s nominálním napětím 12V je sice při běžném provozu napětí kolem 13,8 až 14,5V, ale ZKUŠEBNÍ napětí, které taková automotive elektronika musí bez problémů vydržet, je 18V dlouhodobě a až 50V v krátkodobých špičkách!!! Takže bych se zase tolik nevykřikoval o možném poškození přepětím - pokud je nabíječka navržená aspoň TROCHU ZODPOVĚDNĚ, nemá jak běžnou a homologovanou elektroniku poškodit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ekkare, ano, to beru, ale když se podívám na dnešní homologovanou elektroniku, viz. LCD televize a tomu podobné, se spolehlivostí tak tak přes záruční lhůtu, a na koupené, doslova ubastlené nabíječky, děsí mě představa nabíjení v autě...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.