Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ovladani serva
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st únor 29 2012, 19:09    Předmět: Ovladani serva Citovat

Zdravim, pocitam ze to bude banalita ale i tak potrebuji radu.
Mam servo moturek, ktery ovlada klapku, bude to umistene v aute, takze 12V DC. Potrebuji servo ovladat jednim tlacitkem. Zjistil jsem, ze pro zmenu polarity to musi byt zapojeno pres H-mustek a aby si system pamatoval pozici klapky, mam pouzit bistabilní relé s tim, ze proud musi prochazet jen po dobu co drzim spinac.

Kde tyto komponenty sehnat a jak je zapojit? Nebo vas napada jine reseni? Dekuji za odpovedi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18708
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt březen 01 2012, 6:06    Předmět: Citovat

Nemáš dobře zadáno . Jedním tlačítkem oba směry ? Při každém dalším stlačení se otáčí po dobu stlačení na tu druhou stranu ? Jaká paměť polohy , co si pod tím máme představit ? A nakonec spotřeba toho motoru . Snímání koncových poloh netřeba ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt březen 01 2012, 9:22    Předmět: Citovat

No jestli myslíš klapku volnoběhu nebo nějakou podobnou, tak to tak jednoduchý mít nebudeš... Dvě polohy jsou fakt málo Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: čt březen 01 2012, 19:46    Předmět: Citovat

Nene je to cutout na vyfuk TDi
http://www.youtube.com/watch?v=6O9uXh17Fhk

Chci to ovladat jednim tlacitkem kdyz by to neslo tak i dvema no.
Pameti bylo mysleno to aby kazde zmacknuti tlacitka zmenilo i polaritu. Aby to fungovalo takto drzim tlacitko klapka se otevira, pustim a klapka se zastavi + zmena polarity.Drzim podruhe a klapka se zavira,pustim klpaka stoji a zase zmena polarity atd. Jak rikam i dvema by to nevadilo. Co vsechno k tomu teda a jak zapojit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt březen 01 2012, 20:39    Předmět: Citovat

Jo tjůning ahá Laughing tak taky musíš počítat s pár věcma:
1) teplo = to servo a cajky okolo něj, tam nemůžeš nacpat jen tak ledajaký, páč by se ti taky mohlo za chvíli roztýct
2) vibrace = ten samej případ jako bod 1, akorát, že by mohlo upadnout
3) ta klapka se bude časem zasírat a nebude těsnit
4) stk a poldy radši neřešim Wink
Takže až tohle všechno vyřešíš, tak si pak dej do gůglu třeba servotester a na takovymhle principu to můžeš ovládat
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: čt březen 01 2012, 21:00    Předmět: Citovat

Nad tjuning neni Very Happy

1) je to pod autem takze o nejake chlazenise postara vzduch, servo je trochu dal od vyfuku nez na videu cc 10cm.
2) servo je peclive prisroubovano a zavareno v obalu. Auto jesnizene to se spis bojim abych to neurazil
3) Klapka se opira o zebra v trubce a diesel s velkyma tryskama to bude utesnovat po kazdy slapnuti n plyn Smile
4) Na STK 500 a poldove se nesmi podivat pod auto Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt březen 01 2012, 21:26    Předmět: Citovat

Tam ti snad stačej dvě polohy otevřeno/zavřeno nebo ne?
Nejsem sice pro to dělat s autem takovýhle zvěrstva, ale jakej zvuk to bude mít u dehťáka, to by mě zajímalo Laughing
Nezapomeň, jestli tam máš nějaký modelářský servo, tak ty bejvaj na 5V = před ten "ovladač" dát aspoň stabilizátor Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiklop



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: čt březen 01 2012, 22:07    Předmět: Citovat

Je tam 12V servo. Zvuk paradni hlavne kdyz odfoukne turbo.

2 polohy by stacili ale aspon tadle minimalni moznost priklapeni se hodi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt březen 01 2012, 22:22    Předmět: Citovat

Jaký servo? Typ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alkom01



Založen: Mar 20, 2006
Příspěvky: 256
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá březen 02 2012, 0:02    Předmět: Citovat

A co jednoduše použít něco takového: http://www.gme.cz/kolebkove-spinace-do-panelu/p-c1572ab-p631-356/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá březen 02 2012, 10:47    Předmět: Citovat

No ptal jsem se jaký servo... a to proto, že pokud je to servo podobný ovládáním modelářskýmu, tak mu samotnej takovejhle přepínač bude k prdu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Derby-Senda



Založen: Aug 24, 2006
Příspěvky: 10

PříspěvekZaslal: pá březen 02 2012, 12:28    Předmět: Citovat

OT: Může mě někdo vysvětlit k čemu je to dobré nebo to je jenom stejná kravina jako odfuk turba na naftě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: pá březen 02 2012, 12:32    Předmět: Citovat

Já bych to neřešil elektronikou, ale podtlakem. Použít podtlakovou membránu s táhlem z turba, klapku si vyrobit a už jen přivést hadičkou podtlak. Na jeho ovládání pak už stačí podtlakový elektroventil nebo proporcionální "měnič tlaku". V prvním případě stačí jen přivést +12V a v druhém stačí PWM regulace.
Membrána z ovládání tlaku turba je stavěná na vyšší teploty a dostatečnou sílu. Podtlak se v autě taky bezproblému najde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá březen 02 2012, 13:19    Předmět: Citovat

No a asi nejjednodušejc by to šlo vyřešit normálnim lankem z kola s bowdenem...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá březen 02 2012, 13:45    Předmět: Citovat

najlepssie t otam nedavat aspon by bolo ticho....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund