Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Náhrada ukazatele teploty v autě LED teploměrem
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19649
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so březen 03 2012, 16:15    Předmět: Citovat

>>Masar: koukám, žes ten můj nápad dotáhl, díky.
Nahodil jsem to víceméně jen jako námět s naznačením cesty, přece jen nejde o měřidlo, ale jen o indikátor typu
moc málo - málo - téměř akorát - akorát - trochu moc - moc.
Proto jsem si s linearitou příliš hlavu nedělal, jen jsem trochu zmenšil poměr kroku na začátku a na konci rozsahu, tys si vyhrál a vyšlo ti to líp.


OT(?): tak nějak by to mělo na Bastlírně vypadat i v dalších diskusích...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12606

PříspěvekZaslal: so březen 03 2012, 16:54    Předmět: Citovat

Není zač. Já jsem s tím moc přemýšlení neměl, prostě jsem porovnal graficky procesorovo a tvoje řešení. Možná, že při měření jiným ohmmetrem a jiným teploměrem (a.j...) by výsledek vyšel lépe pro serioparalelní kombinaci. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: so březen 03 2012, 18:58    Předmět: Citovat

Robil som teplotnú analýzu toho tranzistorového "boostera referencie".

Referenčné napätie (cca 850mV pri 25°C) bude kolídať o +100 až - 100 mV v rozsahu okolitých teplôt -20 až 50°C. Z toho titulu prúd Irt kolíše od 90 po 110%

Ak pripočítam k tomu teplotnú zmenu Ube invertora (chyby sú súhlasné), výsledok SIG bude oveľa horší (+-20%)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12606

PříspěvekZaslal: so březen 03 2012, 19:57    Předmět: Citovat

Nedochází mi těch 850mV...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: so březen 03 2012, 20:54    Předmět: Citovat

Uref=1,25V...Ube1=0,400V pri Ib=35uA ....na odporoch ostane 850 mV
.teplotný koef. Ube pri Ib=35uA je viac ako 2,2mV/K.
Teplota tranzistora sa môže meniť od -20 po +50°C.



TeplomerEBv_2.jpg
 Komentář:
V zapojení sú úplatnené pripomienky a nápady z diskusie EB.

Stáhnout
 Soubor:  TeplomerEBv_2.jpg
 Velikost:  81.43 kB
 Staženo:  51 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6627
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so březen 03 2012, 21:11    Předmět: Citovat

Takže nakonec pěkné řešení. Nejlepší je prostě vědět, kolik ten motor má skutečně. Mně bohužel ukazuje uprostřed od 78 do 107st C. Potom vyletí, ale to už je pozdě. Je to prostě kvůli novodobým řidičům, aby je nerozptyloval pohyb ručičky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cigarkow201



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 460
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 10:02    Předmět: Citovat

Jestli jsem to pochopil dobre tak verze zapojeni od hilla upravena masarem tak to nemusum ani zkouset postavit ze se tam budou hrat tranzistory nebo jak?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 10:14    Předmět: Citovat

Hriať sa nebudú, len sa bude meniť hodnota nameraného údaja aj v závislostí od vonkajšej teploty
Prípadne by to šlo nejako kompenzovať, napr. dvomi diódami do Ref.ADJ. Nevýhodou by bolo zanedbateľné kolísanie jasu(leto/zima) a senzor by mal zanedbateľne vyššiu spotrebu. V rámci navrhnutých trimrov v zapojení by sa to dalo zladiť.



TeploUpava.JPG
 Komentář:
 Velikost:  13.48 kB
 Zobrazeno:  267 krát

TeploUpava.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cigarkow201



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 460
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 11:26    Předmět: Citovat

Kdyz uz se to porad vylepsuje tak me napadlo vubec se vykaslat na ML3914 a ledky a dat tam displej treba takovej: nebo takovejhle: To by asi uz byly narocnejsi konstrukce asi i s nejakym procesorem ale zase kdyz by se to povedlo a ve finale sladila ukazovana teplota ze skutecnou bylo by to vubec nejlepsi. Drive jsem mel fiata tipo kde byly digitalni ukazatele tachometr ukazoval cisla palivo,teplota,otacky pribejvaly dilky viz foto coz se me libylo.

Obrázek smazán, přečti si pravidla. Killroy

No hezke z toho mensiho neni zase nic poznat

Takze plna velikost je ZDE


Naposledy upravil cigarkow201 dne ne březen 04 2012, 13:55, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 12:52    Předmět: Citovat

Se mi zdá, že nějak nevíš co chceš... Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cigarkow201



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 460
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 13:00    Předmět: Citovat

Pro me ne jen uzivatele auta ale i opravare aut je teplota motoru dulezita jelikoz se setkavam bezne s opravama motoru kde je popraskana hlava,zkroucena hlava, popraskane tesneni hlavy motoru, pokrouceny blok motoru atd. a to vse diky teplote a nedochlazovani motoru. staci si predstavit co to udela kdyz to v lete zenete po dalnici naplno a pak zastavite na pumpe nebo odpocivadle a hned vypnete motor tak diky tak rozehratemu motoru po vypnuti zacne stoupat teplota v hlave motoru treba i pres 120stupnu jelikoz tam neni kolobeh vody, jsou modely aut kde je tento problem vyresen elektrickym cerpadlem ktery po vypnuti motoru stale bezi a provadi cirkulaci vody az klesne teplota na bezpecnou hodnotu. Tohle ma ale hodne malo aut takze by se po takove jizde a zastaveni mel nechat motor chvilku bezet coz malo kdo dela. To plati treba pri jizde do dlouheho kopce se motor hodne zahriva kor u naftovych motoru. priklad jizda na slapy na houby vyjizdim v lete kopec motor se dost zahreje a na hore je parkoviste a kazdy tam prilitne zastavi a vypne motor pocitam ze v takovem pripade teplota stoupa a to o dost v hlave motoru. To jsem si vsiml ze to tak ridici bezne delaji. No na druhou stranu diky tomu mam praci a ridici davaji vic penez za opravy. Takze teplota je pro me dulezita abych treba vedel jestli mohu motor hned vypnout nebo nechat jeste chvilku bezet a dochladit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
cigarkow201



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 460
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 13:05    Předmět: Citovat

frantajetel11 napsal(a):
Se mi zdá, že nějak nevíš co chceš... Laughing


Ale vim co chci me celkem staci ta led signalizace ja si to pak doladim nejak se skutecnou teplotou takze me to staci. Ale treba pro nekoho jineho kdo by byl narocnejsi tak me to tak napadlo kdyz uz se tim clovek zabejva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 13:22    Předmět: Citovat

Ak sa zmení senzor teploty za iný nie je problém merať tú teplotu s presnosťou +-1°C. V tomto prípade nezáleží na indikátore a spôsobe indikácie, ale na spôsobe prevodu informácie zo senzora na použiteľnú lineárnu funkciu s minimálnymi HW požiadavkami a možnosti to zladi - z kalibrovať, individuálne ku každému senzoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cigarkow201



Založen: Feb 29, 2012
Příspěvky: 460
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 13:34    Předmět: Citovat

To by se pak v tom pripade puvodni cidlo muselo vykuchat a v lepit tam jiny teplotni senzor jak uz tu nekdo nazacatku psal. Pak by se to vlastne dalo pouzit v jakemkoli voze. Nenim jak to udelaly u toho fiata ale tam bylo cidlo podobne jako mam ja jeden pol kostra ale tam budou jine hodnoty jelikoz uvadeji pri 100stupnich kolem 170ohmu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne březen 04 2012, 14:05    Předmět: Citovat

Ak je použité čidlo s presnosťou odporu pod 1% dá sa to v procesore prepočítať a hodnoty zobrazovať číselne. Napájanie čidla zdrojom prúdu býva najjednoduchšie a spoľahlivé riešenie. Na konkrétnych hodnotách nezáleží, dôležité sú malé výrobné tolerancie parametrov a dlhodobá stabilita.
Ostatné ľahko zaistí nejaký program v procesore a display.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 5 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund