Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: čt březen 08 2012, 16:35 Předmět:
A masar má pochvalu ode mne, když někdo neumí ani zabučet...
P.S. ono není od věci, než součástky nacpu na tišťák, tak je změřit... pokud možno všechny...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19649 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt březen 08 2012, 17:17 Předmět:
Všichni tři: masar, procesor i frantajetel11 - před nastoupeným týmem Bastlírny (nebo aspoň před nastartovanou tatrovkou) vám uděluji řád Svaté Trpělivosti.
Díky!
Založen: Feb 29, 2012 Příspěvky: 460 Bydliště: Praha
Zaslal: čt březen 08 2012, 23:00 Předmět:
Tak pokud jde o podekovani tak uz jsem davno dekoval drive a vsem. staci se podivat o nejaky prispevek dopredu. A uz vim jak se me tam dostal ten odpor ja jsem nejaky dokupoval abych mel dlouhe vyvody a v obchode se nekdo prehmatl. I to se stane a tim to vse vzniklo ze jsem si to poradne neprekontroloval. nikdo nejsme dokonali. jinak tady je DPS v eagle pro verzi stim operacnim zesilovacem. http://cigarkow201.sweb.cz/teplomer%20led%20s%20operakem.brd
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: pá březen 09 2012, 11:25 Předmět:
Teď jsem kouknul na ten tvuj tišťák a mám k němu pár výhrad:
1) ani u jednoho švába nemáš blokovací kondík u napájení
2) napájení 3914 máš rovnou z palubní sítě auta - špičky v autě dokážou spolehlivě odpravit dost věcí . Měls tam nacpat aspoň transil, když už nic jinýho. A ještě to napájení máš pěkně okolo celý desky
Založen: Feb 29, 2012 Příspěvky: 460 Bydliště: Praha
Zaslal: pá březen 09 2012, 14:34 Předmět:
No tak ze si to nenapsal drive delal jsem to tak nejak podle navrhu schemat toho jsem se drzel no a z duvodu hodne maleho mista v pristrojovce se me tam uz takhle nic nevejde tak bohuzel mam napeti kolem desky lepe me to nenapadlo abych to mel co nejmenci a takove rozmery aby se ne to veslo do pristrojovky. A ptal jsem se tu predtim jestly tomu nebe vadit to kolisani napeti.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19649 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá březen 09 2012, 16:53 Předmět:
Omyl, o těch špičkách se tu hovořilo o pár stánek dřív v souvislosti s tím, jak je A277D vůči těm špičkám odolná, což se o LMku ne vždy dá říci.
Ale, napájíš-li to z nejbližšího výskytu +12V v palubce, máš šanci, že už tam nějaká přepěťová ochrana je kvůli jinému přístroji.
Aspoň ten přívod plusu protáhni několika závity feritovým toroidem a u destičky zablokuj napájení kondíkem tak 100n, nejlépe bezindukčním.
Pokud jde o kolísání napětí v palubní síti, nemusí tě v rozsahu 8V - 15V zajímat, protože obvody, které by mohlo rozhodit, jsou až za stabilizátorem napětí 5V.
Založen: Feb 29, 2012 Příspěvky: 460 Bydliště: Praha
Zaslal: pá březen 09 2012, 22:36 Předmět:
No ja uz to mam hotovy a veslo se me to tam jen tak tak. Nechapu jak zablokovat napeti kondikem? Jak jsem uz psal nejsem zadnej elektro technik ani elektrikar a tak. Mozna bych tam nejakej kondik dostal zalezi jak bude velkej. Feritovej krouzek pochybuji ze by se tam jeste vesel.Napojene to je primo misto puvodniho budiku. Zatim to funguje dobre obvody jsem nepripajel primo do desky ale dal jsem tam patice kdyby nevydrzely zatim jsem najel 100km a chodi to dobre jen ty modre diody trosku vic sviti nejak me to nevadilo ale zkusim najit min svitive a to mam na nejmensi svitivost. Mam tam LED 3mm modrá 430nm bodová 20° 60mcd, čiré pouzdro a s nizsi svitivosti jsem nejak nenasel a nesehnal.
Založen: Feb 29, 2012 Příspěvky: 460 Bydliště: Praha
Zaslal: pá březen 09 2012, 23:04 Předmět:
Jinak jsem to sladil se skutecnou teplotou a ukazuje to dost presne bych rekl a je to i citlive celkem kdyz pustim ventilator topeni na vetsi rychlost za chvilicku jedna ledka zhasne a po delsi dobe se to dohreje rekl bych ze je na tom pekne poznat jak pracuje termostat to u rucickoveho budiku si to tak clovek nevsimne. Tak by me zajimalo jak by to ukazovalo stim displejem kdyby se to udelalo. Samozrejme jeste jednou dekuji tem vsem kteri me poradily a pomohly me a sestavily navrhy schemat a mely semnou trpelivost. takze jeste jednou dekuji jsem rad ze me to ukazuje teplotu toho motoru, puvodni budik zustaval viseta zasekaval se a nekdy neukazoval vubec atd.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: pá březen 09 2012, 23:05 Předmět:
Jednotlivým diódam znížiť jas sa dá pripojením paralelného odporu. Veľkosť odporu závisí od základného nastavenie prúdu (Ledkami).
Môže to byť od 100R po 1k. Jednoducho odskúšaj.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.