Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: so březen 17 2012, 20:03 Předmět:
Tusim ze vecsinu tato tema zaujala. Ale zozen si niekoho s digitalnym osciloskopom a zmeraj priebehy pri urcitych rezimoch...lebo toto je len dohadovanie... Co sa tam deje.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: so březen 17 2012, 22:20 Předmět:
Pokiaľ sa jedná p to či priemerný či maximálny tlak len kvôli meranie je to šuma fuk.
Maximálny lak ktorý sa vytvorí za klapkou je funkciou rpm, polohy klapky a prierezu valca. V konečnom dôsledku nevidím dôvod na takéto meranie. V pohode ho nahradí meranie polohy klapky a rpm. Spätne určovať polohu klapky z podtlaku je scestné.
Autor vlákna nikdy neozrejmil k čomu takéto meranie bude dobré.
Založen: Mar 12, 2012 Příspěvky: 69 Bydliště: Brno
Zaslal: so březen 17 2012, 22:44 Předmět:
protoze jedotka ECU se ladi tak ze vztahu MAP a RPM nikoli klapky.
a hodnoty map od 45kPa do 100 viz odkaz ktery jsem daval a tam je VE tables ve ktere se pridava a ubira palivo v procentech.
jinak monitoruji a umim polohu klapky,rpm,teplotu nasacaneho vzduchu a teplotu chladici kap v motoru, puls vstiku .
Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: ne březen 18 2012, 23:49 Předmět:
Tlakoměr v sání se může hodit na nastavování předstihu od určitých otáček. Dokáže to zdělit spolu s klapkkou a rpm zatížení motoru které je právě teď a zatížení které bude vyžadováno, jde o sestupnou nebo vzestupnou tendenci. Ve stylu klapka otevřena na plno a nízké otáčky, nízký podtlak, takže někdo chce pořádný výkon. Tak obohatit směs, k tomu zvětšit předstih aby stačila shořet, chvilku se vykašlat na spětnou vazbu z lambda sondy. Chceme výkon a ne ekologii. Stoupají otáčky, zvyšuje se podtlak klapka stále na plno tak krmit víc benzínu,. Korigovat předstih podle otáček a klep čidla, korigovat palivo podle lambda,. K tomu korekce podle teploty motoru, teploty nasávaného vzduchu. Někdo ubral plyn, zvedl se podtlak, otáčky stejné nebo jen mírně klesají, klapka ubrala, motoru stačí méně paliva, ubereme palivo pohneme předstihem atd. Jednotky WW indikují několik provozních stavů které přehazujou mapy vstřikování a zapalování. Volnoběh, nízká zátěž, vysoká zátěž, brždění motorem. To všechno to zjišťuje z podtlaku, nastavení klapky, otáček, teploty nasávaného vzduchu nebo z váhy vzduchu. Jde tam o to že někdo pohybuje klapkou a jednotka se snaží dostat motor do stavu který řidič chce mít. Takže jednotka musí rozlišit nejdříve co se od ní chce a pak to buď vypočítat a nebo se podívat do mapy a nastavit motor tak jak je v mapě uvedeno. Jinak je to u volnoběhu kde nikdo klapkou nehýbbe a cílem jednotky je za každou cenu udržet otáčky volnoběhu. Takže primárně se snaží hýbat klapkou sama. Takže se dá trvrdit že tlakoměr je naprostá nezbytnost pro správné řízení motoru.
Založen: Mar 12, 2012 Příspěvky: 69 Bydliště: Brno
Zaslal: út březen 20 2012, 18:10 Předmět:
Tak jsem provedl test a vypada to slybne
Pouzil jsem ten tantalovy condik a trimry 10K a 25K jsem zkousel pro vetsi rozsah.
Vysledna hodnota byla 1.6V coz by mohlo byt ale melo by 1,8V podle tlakoveho testu senzoru a ocekavaneho podlaku, proto jsem pouzival trimry abych zkratil merici cas z 21ms *5 cyklu ale hodnota se moc nemenila jen o par desetin V.
Meril jsem peak a rozsah byl Pmin 1V a Pmax 2,3V. Pak jsem se dozvedel ze puls je vydavan jiz par stupnu pred horni uvrati a konci par stupnu po dolni takze obsahuje i otevreni a zavreni velntilu.
Jak prosim pekne mohu regulovat prumerovani ? ja myslel tim odporem u tantalu.
Mam tam 10uF/25V.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19621 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út březen 20 2012, 19:43 Předmět:
To průměrování je v pořádku: když bereš do průměru i nějaké milisekundy před otevřením sacího ventilu, samozřejmě bude v tom průměru započítaný i stav bez podtlaku. Průměr tedy vyjde nižší.
To ale trimrem neovlivníš.
Načasuj správně klíčovací impuls.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: út březen 20 2012, 21:08 Předmět:
Pomocou komparátoru by sa vzorkovanie mohlo zužovať na oblasť maximálneho tlaku, pri troche snahy aj adaptívne, t.j so spätnou väzbou na odmeranú hodnotu podtlaku.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19621 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út březen 20 2012, 21:20 Předmět:
Jo, to jsem tu navrhoval pro zjištění minimálního tlaku. Ale pro maximální to vyjde nastejno, jen se komparátorem vyhodnocuje, jestli okamžitá hodnota je vyšší, než naposledy uložená. Je-li stejná nebo nižší, nezapíše se nic - komparátor nedá klíčovací impuls.
K tomu je ale potřeba snížit kapacitu Ch a vyhodit Rs.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: út březen 20 2012, 21:47 Předmět:
No ten môj je niečo iné. Zužuje časové okno na oblasť s najväčším podtlakom a ten za "integruje" do analógovej pamäte.
Časová konštanta by mohla byť potom oveľa kratšia.
Na začátku se píše, že se hodnoty zaznamenávají do NB. Pokud je ten měřící cajk dostatečně rychlej, pak by bylo nejjednoduší měřit všechno a pak to vytřídit programem.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19621 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 21 2012, 8:34 Předmět:
To téměř bude (on je ještě jeden odpor uvnitř švába, ten vyřadit nejde, ale můžeš snížit kapacitu), ale do průměru se ti započítá i ta chvilka před otevřením ventilu, kdy tam je tlak ještě vyrovnaný, tedy podtlak žádný nebo velmi malý.
Jestli průměr má mít nějakou výpovědní hodnotu, nemůžeš do něj brát signál v době, kdy je ventil zavřený.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st březen 21 2012, 8:41 Předmět:
Toto vyradí čas, keď je ventil zatvorený.
Rozmýšľal som zapojiť do logiky aj pôvodný signál S/H, ale pri dobrom nastavení P1 pod 4V je to zbytočné.
Adaptívny systém (keď sa mení komparačná úroveň aj podľa výstupnej hodnoty LF198 sa pri veľkej dynamike MAP signálu, z otáčky na otáčku, môže "zahryznúť") nebude lepší ako tento "neadaptívny!.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.