Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak změřit u 4taktu přesnou hodnotu MAP senzoru?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 11:41    Předmět: Citovat

Odpadne tu riadenie "ovládanie z ECM".
Otvorenie a zatvorenie ventilu detekuje tento komparátor.
Možno by som skrátil časovú konštantu integrácie signálu, ak to bude spoľahlivo vzorkovať, aj na čas blízky otvorenia ventilu pri minimálnych otáčkach.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janek



Založen: Mar 12, 2012
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 11:48    Předmět: Citovat

Takze tento obvod vytvari podle informaci z MAP pulzy pro ovladani LF198 misto ECU?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 11:55    Předmět: Citovat

Tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janek



Založen: Mar 12, 2012
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 12:33    Předmět: Citovat

Takze to pracuje na predpokladu ze kdyz se otevira a zavira venti dojde k razum ktery tento komperator zaznamena a povazuje je za zacatek a konec cyklu ktery signalizuje S/H ?
Jak vi ktery je otevreni a zavreni v tom pripade?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 12:55    Předmět: Citovat

V okamihu ak sa otvorí ventil zníži sa tlak (trochu pozdejšie ak preje piest za hornú úvrať). Ak ten tlak(podtlak) dosiahne hodnotu nastavenú trimrom na výstupe komparátora sa vygeneruje nízka úroveň. LF 198 vzorkuje...integruje MAP hodnotu. Po určitom čase podtlak klesne (možno už aj pred uzavretím ventilu) nad hodnotu nastavenú trimrom(+nejaká hysterézia R1/R2 ) a komparátor prejde do vysokej úrovne. Vzorkovanie končí.
Aby to dobre fungovalo hodnota podtlaku od ktorej sa začne vzorkovať musí byť taká, aby sa za každého stavu klapky a otáčok komparátor preklopil. Túto hodnotu by bolo najlepšie nastaviť pri teste. Zrejme stačí začať pri cca 4V na trimri.

Edit:To je predstava ako to môže byť, v reáli to môže byť trochu inak, preto by to bolo dobré aj osciloskopicky zachytiť.
Ale ak to dá dobré výsledky... asi to bude tak.



SigMAP.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  SigMAP.jpg
 Velikost:  41.94 kB
 Staženo:  47 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janek



Založen: Mar 12, 2012
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 15:46    Předmět: Citovat

Hmm ale nefunguje to, zjevne to nepulsuje
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 17:17    Předmět: Citovat

Asi som mal uviesť, že MAP signál ide aj do LF198 na pin 3.

Test:
1/ zapojiť pôvodné zapojenie, aby to fungovalo.
2/ k MAP pripojiť komparátor, výstup komparátora nepripojiť nikde(iba na R3).
3/ v kľude (motor netočí) je na výstupe LM393 +Vs, alebo 0V
-trimtom nastaviť +Vs a trochu posunúť ďalej.
4/ spustiť motor...na výstupe LM393 sa objaví +Vs-(15 až 20%)Vs
-jemne štelovať trimrom.
5/zapojiť výstup LM393 na pin7 LF198(odpor R3 sa prípadne vypustí).

musí to isť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janek



Založen: Mar 12, 2012
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 17:32    Předmět: Citovat

Ano to jsem zkousel
z map pripojim jak vstup do komeratora k R1 tak na pin 3 u LF
Signal z komaratora pin1 zapojim na pin 7 LFka ,pin 1 a V+ maji mezi sebou R3

Neni problem v tom ze uzivam k ziveni jednu z 9V bateroi LFka ?
Tu ktera je V+ jako + a - jde do kostry

pardon nejak me vypadla zem pin 4 jsem zapomel uzemnit Embarassed
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janek



Založen: Mar 12, 2012
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 18:04    Předmět: Citovat

Opraveno a otestovano, ukazuje to aktualni hodnoty tedy 3,52V pri vypnutem motoru a 2,4V pri volnobehu. Zjevne netetekuje z MAPu udalosti ale bere vse, trimr jsem otacel velmi pomalu a mel jsem nastaven sampl jen z jednoho cyklu aby se to projevilo hned.
ladil jsem i uroven signalu na trimru co je vzorkovani u LF.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 18:57    Předmět: Citovat

Trimrom R3 na pin 8 u LF198 nastav 2,5V a viac to nerieš.

V kľude nastav na bežci P1 približne 4V (na MAP je 5V). Na pine 1(LM393) musí byť niečo nad 6V.
Roztoč stroj a meraj na pine 1(LM393) Merák bude ukazovať menej ako 6V (cca 4,5 až 5,5V). Ak je tento výstup pripojený k 7/LF198 tak vzorkuje.
Ak je na pine 1/LM393 nenej ako 4V je zle nastavený P1.
Pri napätí okolo 0V na pine 1/LM393 trvale prechádza MAP na vystup LF198.
Pri napätí okolo 6V na pine 1/LM393 nevzorkuje MAP ale je LF198 v HOLD.

Na skúšku sa môže výstup riadenia z EMC pripojiť ku komparátoru namiesto MAP signálu (s pomocným odporom na +Vs(10k). Na pine 1/LM393 by malo byť cca 4 až 4,5V pri točiacom motore.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janek



Založen: Mar 12, 2012
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 19:15    Předmět: Citovat

V klidu je na MAPu 3,5V - 3,6V, hodnot 5V nikdy nedosahne, kduz pripojim k MAP laboratorni zdroj tak dava pri 3,6V 0,06 na pinu 1/393
kdyz pridam k 5V vyskoci na 6,6V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 19:38    Předmět: Citovat

Už so v obraze.
V kľude treba na bežci P1 nastaviť okolo 2,8 až 3,V. Ostatné nastavenie platia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janek



Založen: Mar 12, 2012
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 21 2012, 20:36    Předmět: Citovat

diky zkusim to zitra a dam vedet
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janek



Založen: Mar 12, 2012
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt březen 22 2012, 17:47    Předmět: Citovat

tak za vystupu kompatoru je po zapnuti motoru 0,2V jinak tam je 6,9 V, takze to potom 398 nevyhodnoti jako puls a nefunguje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: čt březen 22 2012, 18:20    Předmět: Citovat

Potom ten MAP reaguje pomaly a jeho hodnoty sú nejako spriemerované, alebo ukazuje približne špičkou hodnotu. Potom tento spôsob merania je na figu.
Pomohol by osciloskop...(viem).

Ak MAP má vnútorne nastavené veľké časové konštanty lepšie to nebude ako iba so samplovaním z riadiacej jednotky.
Keby boli niekde dostupne údaje o tom MAP senzore, a súčasne aj mechanické napojenie (rozmery) kanálika a dutiny senzora. Tieto parametre sa navrhujú tak, aby sa upravovali dynamické parametre (niekedy aj nevedome sa tým zhoršia parametre merania-riadenia).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 7 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund