Zaslal: st březen 21 2012, 18:51 Předmět: Jak mám zapojit tento elektromotor s brzdou?
Potřebuji poradit, jak zapojit tento elektromotor (viz obrázky). Elektromotor je s brzdou. Potřebuji poradit jak na něj zapojit klasické 3 fáze + zem. Štítek na motoru ani na převodovce není. Nerad bych ho spálil.
Založen: Jan 09, 2011 Příspěvky: 383 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: st březen 21 2012, 20:12 Předmět:
Svorkovnice je klasická a brzda se spínala zároveň s motorem. Tento motor zde vidím poprvé , my používali MEZ. Jen si proměřit co kam vede a už to běží. Nezapomeň seřídit brzdu aby ti to nezačoudilo.Neboj-zvládneš sám.
Založen: Jun 18, 2009 Příspěvky: 421 Bydliště: Karviná
Zaslal: st březen 21 2012, 21:13 Předmět:
Ta černá krabička je usměrňovač. Motor je 3x400V a ta krabička bude 2x400V (radši pohledej na netu, aby nebyla na 230V) no a vývod z ní bude na brzdu. Pod tím papírem by mělo být asi více. Podívej se a nafoť.
Tak motor jsem zapojil a bez brzdy běhá. Na Vaši radu jsem odlepil ten štítek a jsou tam nějaké údaje (viz foto). Teď bych potřeboval pomoci zapojit i tu brzdu.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18718 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt březen 22 2012, 6:14 Předmět:
No vždyť to tam vidíš , vývody do cívek brzdy jsou zapojeny a pokud nebyl elektrikář prasátko , tak ty dva černé jsou jakékoliv fáze - aby nebyl třeba nulový vodič .
Založen: Jun 18, 2009 Příspěvky: 421 Bydliště: Karviná
Zaslal: čt březen 22 2012, 19:03 Předmět:
Když motor jede i bez brzdy a nehřeje, je brzda vadná po mechanické stránce. Usměrňovač zapoj na 2 fázové vodiče (na fotu černé) a musí cvaknout - odbrzdit. Brzda se nachází před vrtulkou.
Založen: Jun 18, 2009 Příspěvky: 421 Bydliště: Karviná
Zaslal: pá březen 23 2012, 21:36 Předmět:
to BOBOBO : může být, také se setkávám v práci pouze s typy odbržďovanými, ale kdyby sorajo napsal, jak dopadl, věděli bychom víc. Zkrátka, mohl by zapojit pouze tu brzdu (bez přívodu k motoru) a zkusit otočit hřídelí rukou. Je tam masívní převodovka, takže točit chladící vrtulkou - musí jít točit lehce. U starších typů brzdových motorů bez usměrňovače byla brzda ve svorkovnici motoru připojená přímo k přívodu pro motor. Nové typy se většinou u nás dávají na jeřábky a přes měnič. Nejdřív přes stykač přijde 2x400V - odbrzdí a pak najede motor.
weed_smoker - nemusí experimentovat. Na štítku motoru - pokud existuje, budou uvedeny také udaje o brzdě. A zatím se všemi brzdovými motory co jsem se setkal, šlapala brzda jak na 230V (testovali jsme na dílně), tak na 2x400V - klasické zapojení. Vlastně jsem se setkal - v jistém Italském navijáku byla brzda přes usměrňovač napájena jedním fousem 1 fáze přívodu do motoru, druhým z uzlu motoru do hvězdy (originál zapojení od výrobce)
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3505 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: so březen 24 2012, 6:19 Předmět:
sorajo napsal(a):
Štítek na motoru ani na převodovce není.
takže pokud se nanajde někdo, kdo přesně tento motor zná, bude muset muset sorajo experimentovat. Trošku (ale opravdu jen trošku) by mohl napovědět odpor cívky brzdy.
Chtělo by to regulační autotrafo a zjistit při jakém napětí brzda přitáhne anebo povolí. Důležité je, aby vůbec byla funkční. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Tak jsem se k tomu po týdnu zase dostal. Našel jsem štítek, tak přikládám foto(doufám že patří k tomuto motoru).
Když k těm černým kabelům připojím fáze, tak elektromagnet je funkční. To poznám tak, že elektromagnet přitáhne šroubovák. Ale ta spojka nijak nereaguje. Elektromagnet nepřitáhne tu lamelu k sobě.
Jinak když vše odpojím tak lze motorem lehce otáčet a když motor běží tak také lehce.
Založen: Jun 18, 2009 Příspěvky: 421 Bydliště: Karviná
Zaslal: so březen 31 2012, 20:52 Předmět:
Řek bych že se jedná o důlní motor na 500V a brzda na 220V. Samostatně bez brzdy jede volně - se zapnutou brzdou (spíš na dobržďování v jámě nesmí lítat jiskry) a odpojeným přívodem na motor na dojezd. Na 400V pojede také, ale na menší výkon.
Měl jsem v rukách jeden brzdovej motor z pojezdu "kočky" a tam záleželo i na polaritě napájení cívky z usměrňovače. Brzda obsahovala feritový prstencový magnet, který přitahoval brzdový kolo na cívku s druhým brzdovým kolem. pokud se cívka nabudila, magnet odpadl a motor se odbrzdil. Protože motor byl rychloběžný a zpřevodovaný, brzdící síla nemusela být extra vysoká.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.