to si nerozumíme samozřejmě ho vypnu ale napájí se dvěma dráty takže ten co musí bejt zaplej stále pro udržení paměti tak u toho mě zajímá ta spotřeba.
Ps a bohužel tam mi jde při vyplém rádiu i 500 ma což je dle mne dost.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1220 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út duben 03 2012, 19:49 Předmět:
Takový standard bych bral 5÷10mA. Víc už je skoro moc. V autě je víc žroutů elektřiny,tak to nesmí při nasčítání přesáhnout několik desítek mA.
Odběr vypnutého rádia 500mA je spotřeba 6W a to musí slušně někde topit...
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8084 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út duben 03 2012, 19:50 Předmět:
500 mA je i pro mě dost to ti buď svítí nebo nevypnul koncák. Slušný rádio bere ve stby do 10mA, neslušný okolo 50mA. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
no právě měřím to na pojistce když vytáhnu rádio je tam nulovej odběr zapnu li na radiu ten co je přes klíček je nula zapnu li ten co je stálej to je jen na pamět je těch 500 ma což je šílené a při mé baterce 35 AH ji to dává sakra zabrat.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9090 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: út duben 03 2012, 20:27 Předmět:
500 mA je sakra hodně na klidovej odběr. Odpoj od rádia všechny dráty, kromě těch udržovacích, ať máš jistotu, že to není někde mimo rádio. Pokud to bude žrát i pak tolik, tak to rozdělej. Jak psal GeorgeB, to bude někde dost topit, to poznáš i prstem, co je špatně.
právě že jsem to měřil ty dráty každej zvlášt to znamená jen ten udržovaci stálej a ten měl těch 500.Je fakt že tam je i Cd a to nevysouvá cédečko ale i celou tu cd romku jsem vytáhl pak je tam i navigace ale ta se zapíná až když se zapne to rádio tím udržovacím snad není nic jiného napájeno tak nevím.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19829 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út duben 03 2012, 20:39 Předmět:
Dva můstkové konce mohou mít klidový proud i o dost víc, než 250mA (to má 2x TDA7272), 300mA (to mají dva TDA7374), 500mA (dva kousky TA8205H). A to nepočítám odběr ostatních obvodů v rádiu. Tento ztrátový výkon se pochopitelně vytopí povrchem skříňky rádia nebo zvláštním chladičem, na němž jsou uchycené koncáky. V zimě se to pozná podle toho, že ráno nenastartuješ a nad rádiem bývá méně zamrzlé okno.
Některá rádia mají elektronické vypínání řešené použitím povelu STAND-BY do koncových zesilovačů a stabilizátoru napětí pro ostatní obvody, předpokládám, že to je tvůj případ. Koncáky i stabilizátor jsou trvale pod napětím*), ale při aktivním signálu STAND-BY si berou jen pár mikroampér. Ještě obvod ON-OFF si něco málo bere, ale z přívodu napájení pamětí a hodin.
Pokud z nějakého důvodu není signál STAND-BY v rozsahu úrovní, který akceptují koncové zesilovače, obvykle je pouze ve stavu MUTE, tedy je pouze stažená hlasitost, ale koncové zesilovače vypnuté nejsou a žerou si svůj klidový proud.
Tím chci říci, že bez měření na konkrétním modelu a kusu, nejlépe za pomoci schématu s vepsanými hodnotami napětí, která máš v různých provozních stavech naměřit, ti tu nikdo víc neporadí.
Odběr na přívodu napájení pamětí a ovládání skutečně nemá přesáhnout 10mA (vyjimečně tuto hodnotu může o málo překračovat). Skutečně ti tento přívod žere tak moc nebo máš přehozené dráty?
*) Napájení těchto přístrojů se proto obvykle vypíná s vytažením klíčku nebo uzamčením volantu, zkrátka rádio se zapojí tak, že bez klíčku nehraje. Toto uspořádání nezvolili výrobci aut pro nic a za nic, ale právě proto, aby po opuštění vozidla zůstaly pod napětím jen obvody nezbytně nutné pro zabezpečení (uzamčení, odemčení, immobilizaci) vozidla, hodiny a paměti SRAM (obvykle jen v rádiu a řídicí jednotce). Ostatní obvody je nanejvýše vhodné odpojit mechanickým spínačem (klíček, kontakt hlavního relé).
no tohle je na mne už trošku složité tak to řeknu asi takhle.Jsou tam 2 dráty mimo kostry.Jeden je stále pod proudem to je na tu pamět.Přes ten teče při vyplem rádiu těch 500.Ten druhej drát je když zapneš klíček a je li rádio vyplé neteče tam nic.Pak je tu ještě možnost že jsou přehozené ale tomu moc nevěřím to skouknu zítra.
to opravdu není je to německej medion s navigaci a Cd i když teda to cd asi nejde a podezříval jsem ho že třebas točí tak jsem ho odpojil a je to stejné
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19829 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út duben 03 2012, 21:00 Předmět:
To už tu bylo v několika vláknech a je to dobře vidět na návodu k zapojení konektorů ISO vlevo dole. Je tam vidět, že v některých autech jsou ty dráty přehozené.
Jeden drát napájí koncáky (v řadě rádií, je-li pod napětím i paměť, po dobu napájení koncáků není samostatné napájení třeba, ale po odpojení zapomene), druhý drát jen paměť (ale umožňuje zapnout rádio). Tedy ten druhý musí být pod napětím trvale, první se musí odpojovat.
Zkontroluj to jako první věc.
no zítra mrknu nejsou li přehozené ale i pak při vypnutém rádiu tudíž nehrajícím je to dost ale to by mne už tak netlačilo pokud by to bralo jen za jízdy a při odstaveni ne.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.