Každý motor má svojí "účinnostní křivku" závislou na otáčkách a zatížení. Při průměrném zatížení má náš "nákupní taška" 1.4benzín VW optimální účinnost při 2300 až 2900, kdežto služební 2.2CDI kombík v 6kvalt-autom má oú při 1600 až 2400. Taky nákupní taška držená v tomto rozmezí jezdí za 5 litrů(město, dál nejezdí) a ten kombík za 6,5 (resp. ve městě o litr víc).
mne vadí, že ekkar tu píše jednu blbosť za druhou a keď ho niekto na to upozorní tak sa to snaží za každú cenu ututlať, alebo spraviť blbca z toho druhého.
Myslím, že autobild nikdy nezverejnil, že roomster 1,2tsi má pri 160ke spotrebu 18,2l ako udáva ekkar, lebo je to ďaleko od skutočnosti. To pán ekkar niečo zle preložil, alebo schválne pozmenil.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: po duben 16 2012, 7:06 Předmět:
lebo prevody su kompromis ..... na rovine a dialnici ti staci tocit 2000ot na 90km/h ... problem nastane ked pride mierne stupanie ... tak že bud kompromis tocit viac aby mal motor vykon (+ prevod ktory zvysi moment od motora) pri 5Q alebo 6Q kde 5 stupen bude rovnaky s 5 stupnom 5Q ale 6 bude tasia..... vysledkom bude castejsie radenie medzi 5-6 v zavislosti od motora a cesty. Preto sa vyrabaju automaticke dsg7 stupnove lebo jej je jedno ako casto bude preradzovat.
A pozri sa na to inak preco sa niekedy vyrabali len 4q prevodovky a az neskor 5Q ... Inak 10st lepsie vyuzitie motora drzanie pri optimalnych otackach.... mensie vykyvy spotreby tak ze priemerne menisa spotreba.
Otazka je ake straty budu v takej prevodovke a ci sa oplati take jemne stupnovanie preovodov ci by sa nieco usetrilo, a cena prevodovky ?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19633 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po duben 16 2012, 7:38 Předmět:
Přidám drobnou statistiku, že jako jezdit za téměř dvojnásobek možné je, i když jen zřídka; taky se mi nezdá, že by to s jinak bezvadným hnacím agregátem při normálním ježdění mohlo žrát ještě víc:
když spolutchýni dosloužil traboš, zrovna jsem se rozhodoval, zda prodám Swifta, tak jsem jí ho dal na vyzkoušení, jestli by se jí nezamlouval. Byl v něm litrový motorek stříkačka, ale u ní neměl čas se ohřát (denně 4km cesta do práce v létě v zimě, ráno skoro celou cestu s kopce, a večer pojížděčka 2km na nákup a další 3km domů), a nestačil jsem se divit: na podzim měla spotřebu kolem 8 litrů, v zimě dokonce přes 11 litrů. Swifta mi na jaře vrátila, že moc žere, koupila si bobka Fiata a otravovala v servisech, že nemá spotřebu podle techničáku, ale skoro dvojnásobnou... teda, než šla do důchodu a přestala dojíždět do práce. Najednou má spotřebu podle techničáku, ale nejezdí denně, zato jezdí delší jízdy...
Toho Swifta třídveřáka jsem tehdy vyleštil tempopastou, aby se aspoň zepředu nepoznal ročník 1991 (vzadu se to pozná podle stopek, ty novější stopky už nejsou ta chuť) a vyrazil s ním do Dalmácie, byl na svých 220 tis.km přece jen živější a hlavně - lépe za jízdy větral, než novější pětidveřák, co ho mám dodnes - tam přes Plitvická jezera po staré ličké magistrále, zpět po dálnici. Úsek 502km "po staré" průměrnou rychlostí čistou 69 km/h: spotřeba 4,8 l/100km, zpět 466 km dálnice průměrnou rychlostí 116km/h: spotřeba 6,8 l/100km, tedy o 10 litrů víc (čtyři hodiny téměř celou cestu na otáčkoměru 4000 ot/min, takže ještě půl litru oleje na dolití), k tomu mýto něco přes osm stovek, ale cesta o tři hodiny kratší.... myslím, že ty vyšší náklady ale vykupují vyšší bezpečnost a zkracují čas jízdy, tedy i čas, během kterého se například dá usnout za jízdy nebo potkat blba v protisměru.... to už ale není k tématu.
V tuzemsku se mi pohybovala spotřeba v létě pod 5,5 l/100km, v zimě do 6,1 l/100km, a to i mladýmu, který toho třídveřáka dojezdil. Dodnes si říkám, že motor jsem si měl nechat, ten shnilý nebyl (to závěsy přední nápravy ano) ... ale co: snad teď vrtí vrtulí nějakého ultralihgtu (aspoň se mě na ten motor ptal jeden stavitel ultralightu a číhal si na něj i jeho elektroniku na šroťáku), to je možná lepší osud, než čekat někde ve sklepě na další příležitost, která třeba ani nepřijde...
Ale koukám, že na tom "novém" pětidveřáku mám už 260 tisíc, je mu šestnáct, blíží se technická...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9038 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt duben 19 2012, 9:36 Předmět:
Pro EKKARA: včera jsem poprvé jel v tom Roomsteru, jako pasažér vzadu a musím potvrdit, že oproti Fóbii je to něco jinýho, místo na nohy, na hlavu, v pohodě. Líbí se mi, že se dají zadní sedačky štelovat. Toto mají vymyšlený, nicméně jako řidič to moc neocením.
Preto sa vyrabaju automaticke dsg7 stupnove lebo jej je jedno ako casto bude preradzovat.
Dovolím si trochu upřesnit. DSG je klasická normální převodovka se synchronama a rozdíl je v tom, že výstupní hřídele jsou dvě (sudé a liché kvalty) a kvalty tam kope elektronika. Před přeřazením dolu/nahoru dojde k sync na volném(nezatíženém) hřídelu a po úspěšném zamčení koleček elektronika přehodí výstupní spojky. Není jedno jak často řadí, to je jedno řidiči.
Jen jízda mezi dvouma kvaltama přesychronizování nepotřebuje, obě rychlosti jsou už zamčené ale toto záleží na stylu jízdy a i na tom, jak se převodovka rozhodne.
Třeba situace: Při rychlejším ubráním plynu (zařazená lichá 5, auto však výrazně nezpomaluje) mozek převodovky volnou přeřadí dolu (sudá, 6->4), aniž by jí ale použil. Při sešlápnutí opět tuto volnou přehodí nahoru (sudá, 4->6). Vesele si tímpádem řadí, aniž by to bylo znát.
Rozbitejma synchronama trpí první DSGčka od fordu, hlavně ten sync na 4.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne duben 22 2012, 23:14 Předmět:
S dovolením, trochu odskočím. Stáva sa u benziňáku, že sa po rokoch v nádrži nazbiera "bordel" (kal a pod.)? Zvykne sa palivový filter zaniesť či ho dokonca treba občas čistiť? Dík
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: po duben 23 2012, 0:31 Předmět:
Záleží kde tankuješ. U benzínov typu "čúrki" budeš mať bordel v nádrži dosť skoro. Ešte keď som mal staré auto s karburátorom, dal som pred AC pumpu sklenený odkalovací filter, a dvakrát do roka som z neho vylieval vodu a usadený mazľavý bordel.
Kovové palivové filtre sa majú tiež podľa najazdených kilometrov vymieňať, inak sa ti môže stať, že sa zapchá celkom, alebo vplyvom nadmerného odporu bude preťažený motor benzínového čerpadla. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt květen 03 2012, 7:20 Předmět:
Spíš aby viděl, jak moc jsou shnilý. Naprostá většina aut má disky z materiálu, kterej rezne a u těch ostatních budou muset na vslatní oči vidět, že to je hliník nebo nerez pokud by se někdo plácnul přes kapsu.
Jednu dobu jsem se pokoušel z disků odstranit rez, zažranou sůl a přelakovat je. Nezdařilo se, tak si reznou vesele dál, a jestli po tom pudou, tak za pár let nedostanem technickou... _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9038 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt květen 03 2012, 9:05 Předmět:
Spíš to bude kvůli kontrole geometrie, tam budou poklice vadit. Jinak kdysi jsme dělali renovaci disků na starým pickupu, dělala to jedna firma v Brně, opískovali to a něčím pak udělali povrchovou úpravu, vypadalo to jako nový a bylo to i levnější jak nový, kupodivu. Ale je to už hodně dávno, dnes by se to možná ani nevyplatilo.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.