Zaslal: po květen 07 2012, 20:16 Předmět: Měnič napětí - funkce zapojení
Zdravím,
pokud jsem přehlédl téma, které vystihuje můj problém tak se omlouvám. Za překlepy a chyby v textu se též předem omlouvám =)
Teď stručně a jasně. Blíží se mi termín obhajoby mé maturitní práce, kterou se stal měnič napětí 12/230V 50Hz (schéma je na konci příspěvku) z Praktické elektroniky. Jelikož neumím moc dobře číst ve schématech zapojení, tak Vás prosím o pomoc.
Prosím Vás. Potřeboval bych sepsat krátkou "řeč" (3min. čtění) jak dané schéma funguje. Popsat co se děje s vstupním napětím, proč je tam ten a ten tranzistor, jak funguje zpětnovazební regulace. Vše stačí velmi stručně. Důležité je popsat hlavní prvky měniče. Potenciometry, LEDky, tyristor, tyto prvky chápu nebo jsem se jejich významu dočetl v PE.
př. kondenzátor C11 slouží k filtraci výstupního napětí, tranzistor T2 budí tranzistor T3, který je zapojený jako zesilovač...
Na internetu jsem hledal popis daného schématu ale neúspěšně. Alldatashet mi trochu pomohl ale není to ono.
Pro některé kritiky jsem jako obětní beránek. Ano po 4 letech střední školy bych toto měl zvládat. Ale najdou se doufám i tací, kteří mají pochopení a pomohou mi =)
Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5747 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: po květen 07 2012, 20:33 Předmět:
Vaclav140 napsal(a):
... Ano po 4 letech střední školy bych toto měl zvládat. Ale najdou se doufám i tací, kteří mají pochopení a pomohou mi...
Tyhle žádosti mně docela vytáčí, čtyři roky na školu s.reš a teď ti někdo má napsat nějaký elaborát???
Když ses to nebyl schopný naučit za ty roky, tak holt tu maturitu neuděláš.
To jsem čekal, budeš "stará škola". Asi ti nemusím popisovat jak to dnes na střední chodí, maturitu udělá každej bl.ec. Ale tvrdit že já jsem jinej bude mít význam stejný jako hrách na zdi..
No funkce těchto obvodů jsme brali v prváku a část druháku. V té době jsem školu vnímal jen když jsem si večer připravoval věci na druhý den. Teď když už mě to zajímá a budu na té škole končit mám plnou hlavu přenosových a informačních systémů, informačních technologií a číslicové techniky..
Nezlob se na mne, asi jsem taky "stara skola" (maturoval jsem v roce 1987), ale pokud neumis sam popsat tohle zapojeni, tak nemas co hledat na stredni odborne skole. Asi sis mel vybrat nejake to soukromne gymnazium a pak nejaky zbytecny obor na nejakem tom "oxfordu" jako je treba Stary hrozenkov, kde jde ziskat bakalare za rok a magistra za dalsiho pul roku.
Absolventy tvyho typu pak mam chut strilet, kdyz se na prijmacim pohovoru dovim, ze fazovy zaves je "takovy drat, co se zavesi na fazi u vnejsiho vedeni kdyz potrebuji elektriku"...
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: po květen 07 2012, 20:57 Předmět:
Neomlouvej se prostě se jen ukázalo jak je to na školách. Já osobně si myslím,že člověk,který se o svůj obor začne zajímat až někdy po druháku se na maturitní obor vůbec neměl dostat.
Celkem mne to štve,protože kvůli tomuhle přístupu máme i politiky jaké máme,nějak tu školu prolezu,pak splynu s davem,jen se moc neprojevovat. Hlavně,že mám funkci a že moji podřízení mají lepší znalosti mi nevadí,třeba mi budou radit.
to je svět.
Omlouvám se za tvrdost,ale mám doma čtyři baby a jsem permanentně ve stádiu těsně před výbuchem. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12205 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: po květen 07 2012, 21:04 Předmět:
Vaclav140 napsal(a):
pokud jsem přehlédl téma, které vystihuje můj problém tak se omlouvám. Za překlepy a chyby v textu se též předem omlouvám
tato žádost a jí podobné asi vytáčejí nejenom mě, ale spoustu dalších a nejen na tomto fóru . . .
Měl jsi na to čtyři roky a teď to chceš vyřešit jednou stupidní žádostí ?
Jsi přesvědčen, že v životě za tebe také bude někdo jiný tahat horké kaštany z ohně ?
Proč jsi na tu školu chodil ? Co jsi tam celé čtyři roky dělal ?
. . . a navíc si ani nedokážeš poradit s převodem obrázku na formát s velikostí souboru vhodného k vkládání do fóra nebo k datovému přenosu obecně ? To neumíš, nebo jsi jen a prostě líný ???
Ten obrázek ve vhodném formátu má jenom 24 KB, ale ty jsi ho dal na "ulozto" jako bitmapu s velikostí 3,7 MB !!!
Člověk se musí učit celý život, ale když některé věci ochčiješ ve škole, už se je nikdy nenaučíš !
. . . proboha, kdo bude jednou dělat na naše důchody ?
Pěkně jste mě nakopali a to jsem potřeboval. Děkovat nebudu protože pro to jsem sem nepřišel. Sepsal jsem si funkci sám, potřeboval bych to zkontrolovat, ale uveřejnit to tady... To se asi neodvážím
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: po květen 07 2012, 21:30 Předmět:
Máš to ve špatném vlákně.
Má to být správně ve vlákně Poptávám služby a měla by u toho být cena.
Když už se to nemůžeš naučit, zkus si to zaplatit. Takovýho lempla ího jako seš ty, jsem měl dneska ve firmě. Přišel s mámou poptávat prázdninovou praxi.
Ta jeho mutr měla hubu plnou keců jak je šikovnej a jak se vyzná v počítačích. Sám neotevřel zobák, nebyls to ty?
Já mám pusu prořízlou dost. A to že bych si neuměl dohodnout brigádu, to se mě asi netýká..
Jinak mě docela mrzí jak každý další příspěvěk má podobný význam. Dobře neměl jsem tady o něco takového žádat a dobře mi to sdělil první komentář.. Ale kdybych JÁ otevřel něčí téma podobné tomu mému. Asi bych ho jen zavřel a v duchu si říkal jaký je to blbec. Ale pokud máte potřebu sdělit mi to, o co už se tu pár lidí snažilo, tak pokračujte
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: po květen 07 2012, 21:39 Předmět:
To mne taky dojímá,starostlivá matka. Já osobně pokud bych měl někoho přijmout a za něho mluvila matka tak bych ho nebral.. Jedna z dcer po mne chtěla ať se jí zeptám u nás na brigádu.Řekl jsem jí ať se ve vlastním zájmu zeptá sama,že to vypadá blbě,když devatenáctiletá holka potřebuje předvoj. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
No schválně hoď to sem. Jen nevím jak jsi dospěl k tomu co jsi napsal T2 budí T3 ????
Odkud máš to schéma. O tom že tam musí být trafo aspoň víš? _________________ Internet - metla lidstva
Nemám to ještě celé. Tudíž to sem dávat zatím nebudu. Jinak schéma jsem poupravil a překreslil jsem si ho v programu EAGLE, pomocí kterého jsem to potom mohl vyleptat Původní schéma je z časopisu Praktická elektronika. Jinak T2 budí T3 je hloupost, kterou ošetřuje poznámka PŘÍKLAD !
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.