Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Záhada v zapalování od motorky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12170
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 7:22    Předmět: Citovat

když se sem podíváš uvidíš ten druhý kontakt na pertinaxu přidělaný dvěma nýtky.
Jsou sice schované pod kladívkem, ale kousek je to přeci vidět !
To bude pravděpodobně to místo, kde dochází ke zkratu na kostru
a kladívko nerozpíná !
(Posunováním toho pertinaxu se nastavuje odtrh)

a ještě drobnost . . . když to zkoušíš s tou baterkou . . .
Máš odpojené ty původní cívky ??????????
ty totiž taky dělají zkrat kladívka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Naposledy upravil ok1hga dne út červen 26 2012, 8:10, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18734
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 7:59    Předmět: Citovat

A jinak jsou v tom návody popsány přesně kroky pro majitele fichtlů , kozích dechů , pařezů atp. co mají dělat , když jejich stroj nezapaluje !!!! Nechtělo se mi nikdy takto věc rozepsat . Už mám kam odkazovat . Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12170
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 8:08    Předmět: Citovat

naprosto souhlasím !
velmi pěkně rozebrána funkce a pěkně popsána úprava zapalování !

. . . podobný problém jsem řešíl před 35 léty na motoru ČZ150-C . . . akorát vačka nebyla na klice, ale byla součástí setrvačníku a o to bylo seřizování horší . . .
hrozná práce, ale kdybych měl tenkrát tento popis, nebylo by nic jednodužšího . . . Hi !!!
odlišnosti typů "ČZ"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
totak



Založen: Jun 25, 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 10:22    Předmět: Citovat

Jo tahle fotka sedí skoro dokonale.
http://pf62.wz.cz/Zapalovani%20doplnene%20o%20civku%20pro%20reflektor1.jpg

Protože jde ale jen o sekačku, tak tam nemám druhou cívku na světla.

Až při focení detailu jsem si všiml, že pérko kladívka je zasunuté do toho kuprexitu, nejde zvrchu na plech kladívka, jak jsem si myslel.



P26-06-12_11.24.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P26-06-12_11.24.jpg
 Velikost:  251.98 kB
 Staženo:  112 krát



Naposledy upravil totak dne út červen 26 2012, 10:35, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12170
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 10:27    Předmět: Citovat

totak napsal(a):
Protože jde ale jen o sekačku, tak tam nemám druhou cívku na světla.


takže ještě jednou . . .
. . . když to zkoušíš na baterii a externí indučku,
máš tu původní cívku odpojenou ?????
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
totak



Založen: Jun 25, 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 10:36    Předmět: Citovat

šedivý drát naa snímku je přidané + od baterie, druhý pól jsem hodil na kostru. Cívku jem odpojil pro jistotu na obou koncích :.)
Místo indukční cívky zapalování která generuje proud při obíhání magneta jsem dal jen baterii žádnou další cívku. Jediná další cívka na motoru je vysokonapěťové hliníkem opláštěné čudo vně motoru.

Tak ještě oprava-- i když se to z fotky může zdát, pérko nejde do pertinaxu ale opravdu má dotek na kovové části kladívka. Jinak by to přeci nemohlo fungovat protože odizolované kladívko by nic nespojovalo.


Naposledy upravil totak dne út červen 26 2012, 10:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12170
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 10:46    Předmět: Citovat

totak napsal(a):
šedivý drát naa snímku je přidané + od baterie, druhý pól jsem hodil na kostru. Cívku jem odpojil pro jistotu na obou koncích :.)
Místo indukční cívky zapalování která generuje proud při obíhání magneta jsem dal jen baterii žádnou další cívku. Jediná další cívka na motoru je vysokonapěťové hliníkem opláštěné čudo vně motoru.


a ty se divíš, že ti to takhle nejde ????
vždyť to máš blbě !!!!!!!!

plus od baterky spínáš přímo kladívkem na zem !!!!!!!

. . . nejdříve se podívej na schema, pak si dej facku a pak to zapoj dobře . . . Laughing



bateriove-zapalovani.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  bateriove-zapalovani.jpg
 Velikost:  16.48 kB
 Staženo:  81 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
totak



Založen: Jun 25, 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 10:49    Předmět: Citovat

To je mi z téhle diskuse jasné ale chybí vysvětlení
1) kam teda ten drát patří
2) proč jiskra přeskočí když to na baterce odpojím (když o kontakt baterky jen škrtám) samozřejmě že jen ve chvíli, kdy je kladívko rozpojené.

Podle tvého dodatečného obrázku teda vychází že by ten plus měl jít přímo na kontakt VN cívky její druhý konec jde ke kladívku jako dosud.
Teď ještě vykoumat správné číslo kontaktu na té cívce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18734
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 10:57    Předmět: Citovat

No kdyby jsi se podíval na základní zapojení zapalování na v podstatě všech benzínových motorů na světě (plný web), tak ti to dávno šlapalo .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
totak



Založen: Jun 25, 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 11:01    Předmět: Citovat

Asi jsem tupoň, ale když má VN cívka 3 vývody.
1)na kostru
2)Ke svíčce
3) ke kondíku a kladívku,

Tak mi furt jako správný vychází ten, na kterým jsem to zapojil.
Mrosímtě mě trkni ať se mi rozsvítí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12170
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 11:05    Předmět: Citovat

totak napsal(a):
Asi jsem tupoň, ale když má VN cívka 3 vývody.
1)na kostru
2)Ke svíčce
3) ke kondíku a kladívku,
Tak mi furt jako správný vychází ten, na kterým jsem to zapojil.
Mrosímtě mě trkni ať se mi rozsvítí.


ach, jo . . .

a) jeden vývod cívky na zem, ale přes kladivko s kondikem !
b) druhý na plus baterie !
c) a ten třetí na svíčku - ten poznáš né ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 11:08    Předmět: Citovat

Šedý drát z batérie dáš na jeden pól indukčnej cievky, druhý z cievky má ísť na kladívko. Zem na cievku nepripojuješ, tú totiž spína kladívko. Jednoduché, nie?
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18734
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 11:22    Předmět: Citovat

A raději ještě dovysvětlení . Zapalcívka je v plechovém futrálu , ale ten není nijak vodivě zapojen do obvodu zapalování .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12170
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 11:28    Předmět: Citovat

úplně na závěr obrázek, to je víc než tisíc slov . . .


schema.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  schema.jpg
 Velikost:  15.36 kB
 Staženo:  109 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
totak



Založen: Jun 25, 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út červen 26 2012, 13:28    Předmět: Citovat

Myslel jsem že ta kostra VN cívky musí být na kostru motoru protože v té cívce jsou vlastně dvě vinutí podle toho předchozího obrázku a tím pádem by měly mít taky 2x kostru ta budící směrem ke kondenzátoru. ta buzená na motor. Tak jsem to pochopili co by teoretik.
Bohužel má teorie nebyla správná Embarassed
Díky za trpělivost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund