Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12170 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út červen 26 2012, 7:22 Předmět:
když se sem podíváš uvidíš ten druhý kontakt na pertinaxu přidělaný dvěma nýtky.
Jsou sice schované pod kladívkem, ale kousek je to přeci vidět !
To bude pravděpodobně to místo, kde dochází ke zkratu na kostru
a kladívko nerozpíná !
(Posunováním toho pertinaxu se nastavuje odtrh)
a ještě drobnost . . . když to zkoušíš s tou baterkou . . .
Máš odpojené ty původní cívky ??????????
ty totiž taky dělají zkrat kladívka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naposledy upravil ok1hga dne út červen 26 2012, 8:10, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18734 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út červen 26 2012, 7:59 Předmět:
A jinak jsou v tom návody popsány přesně kroky pro majitele fichtlů , kozích dechů , pařezů atp. co mají dělat , když jejich stroj nezapaluje !!!! Nechtělo se mi nikdy takto věc rozepsat . Už mám kam odkazovat .
. . . podobný problém jsem řešíl před 35 léty na motoru ČZ150-C . . . akorát vačka nebyla na klice, ale byla součástí setrvačníku a o to bylo seřizování horší . . .
hrozná práce, ale kdybych měl tenkrát tento popis, nebylo by nic jednodužšího . . . Hi !!!
odlišnosti typů "ČZ"
šedivý drát naa snímku je přidané + od baterie, druhý pól jsem hodil na kostru. Cívku jem odpojil pro jistotu na obou koncích :.)
Místo indukční cívky zapalování která generuje proud při obíhání magneta jsem dal jen baterii žádnou další cívku. Jediná další cívka na motoru je vysokonapěťové hliníkem opláštěné čudo vně motoru.
Tak ještě oprava-- i když se to z fotky může zdát, pérko nejde do pertinaxu ale opravdu má dotek na kovové části kladívka. Jinak by to přeci nemohlo fungovat protože odizolované kladívko by nic nespojovalo.
Naposledy upravil totak dne út červen 26 2012, 10:47, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12170 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út červen 26 2012, 10:46 Předmět:
totak napsal(a):
šedivý drát naa snímku je přidané + od baterie, druhý pól jsem hodil na kostru. Cívku jem odpojil pro jistotu na obou koncích :.)
Místo indukční cívky zapalování která generuje proud při obíhání magneta jsem dal jen baterii žádnou další cívku. Jediná další cívka na motoru je vysokonapěťové hliníkem opláštěné čudo vně motoru.
a ty se divíš, že ti to takhle nejde ????
vždyť to máš blbě !!!!!!!!
plus od baterky spínáš přímo kladívkem na zem !!!!!!!
. . . nejdříve se podívej na schema, pak si dej facku a pak to zapoj dobře . . .
To je mi z téhle diskuse jasné ale chybí vysvětlení
1) kam teda ten drát patří
2) proč jiskra přeskočí když to na baterce odpojím (když o kontakt baterky jen škrtám) samozřejmě že jen ve chvíli, kdy je kladívko rozpojené.
Podle tvého dodatečného obrázku teda vychází že by ten plus měl jít přímo na kontakt VN cívky její druhý konec jde ke kladívku jako dosud.
Teď ještě vykoumat správné číslo kontaktu na té cívce.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12170 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út červen 26 2012, 11:05 Předmět:
totak napsal(a):
Asi jsem tupoň, ale když má VN cívka 3 vývody.
1)na kostru
2)Ke svíčce
3) ke kondíku a kladívku,
Tak mi furt jako správný vychází ten, na kterým jsem to zapojil.
Mrosímtě mě trkni ať se mi rozsvítí.
ach, jo . . .
a) jeden vývod cívky na zem, ale přes kladivko s kondikem !
b) druhý na plus baterie !
c) a ten třetí na svíčku - ten poznáš né ?
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: út červen 26 2012, 11:08 Předmět:
Šedý drát z batérie dáš na jeden pól indukčnej cievky, druhý z cievky má ísť na kladívko. Zem na cievku nepripojuješ, tú totiž spína kladívko. Jednoduché, nie? _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Myslel jsem že ta kostra VN cívky musí být na kostru motoru protože v té cívce jsou vlastně dvě vinutí podle toho předchozího obrázku a tím pádem by měly mít taky 2x kostru ta budící směrem ke kondenzátoru. ta buzená na motor. Tak jsem to pochopili co by teoretik.
Bohužel má teorie nebyla správná
Díky za trpělivost.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.