Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Problém s dynamostartérem- startuje, ale nedobíjí.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18731
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 01 2012, 20:38    Předmět: Citovat

Dynamo je hlavně dost choulostivý stroj , který neodpouští přetížení . Problém je zde i v tom , že prostě pokud je napětí pod 20volty prostě chybí ohňové efekty . Prostě při 230 hoří ohně , zde ne . Sám jsem si vyrobil zkoušečku ze síťového trafa , ale jak říkám , i mně chyběla praxe . Když jsem pootáčel rotor na přípravku , neuměl jsem dostatečně rozlišit , zda kontrolní plech vrčí , či ne . Prostě málo kusů . Kdybych jich měl 50 a věděl jistě , který je dobrý , tak bych mohl něco tvrdit , takto i s přípravkem bohužel . Ale vím , že když jsem sestavil dynamo z bezvadných dílů , neexistovalo , že by nejelo . A regulátor si můžeš vyzkoušet připojením laboratorního zdroje a měřením napětí a reakcí . Tam reálně vidíš , jak se jha elektromagnetů pohybují a můžeš si na papír napsat , co bylo při jakém napětí na D sepnuto . Já jsem si tímto prošel u mého Moskviče 408 a Jawy 559 . U obojího mi rotory odešly , ale u Moskviče jsem ani nikdy neodhalil proč . Asi se mu služba u mne nelíbila . Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elmohomola1



Založen: Feb 09, 2009
Příspěvky: 22
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: ne červenec 01 2012, 21:29    Předmět: Citovat

BOBOBO píšeš a šíříš mezi účastníky fora bludy.(viz.zpětný spínač,přetěžování dynam, atd)Doporučuji prostudovat odb.literaturu kde se o tom můžeš cosi přiučit,Jen tak na okraj dynamo je konstruováno na 50% přetížitelnosti po dobu 1hod,ale to nemá cenu měniči dílů a asi teoretikovi který cosi pochytal na netu (prakticky nedělal) ani psát.Já se vždy snažím najít příčinu problému a ne ji jen odstranit.A celkem se daří,ale přisuzuji to hlavně praxi.(32let)Žádná sebeobsáhlejší literatura nedá to co pár hodin práce.Alespoň co se mě týká.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18731
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2012, 5:17    Předmět: Citovat

Tvoje předposlední věta podtrhuje vše . Co dodat , pojmenovávat příčinu bez znalosti teorie je zvláště dobrý argument . Já mám v elektrice praxi ještě o pár let delší , startérů na škodovky , tedy jejich rotorů jsem opravil stovky , ale to nemá cenu . Sám jsem vyrobil a provozoval vícero elektronických regulátorů jak pro dynama tak pro alternátory atd . Svářečku mám udělanou také z dynama , vyrobil jsem si navíječku rotorů atd . Smaltdrátů mám doma přes půl metráku a absolvoval jsem elektriku převíjením motoru . Ještě se budeme o něco přetahovat ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: so červenec 07 2012, 13:54    Předmět: Citovat

jsem majitelem traktoru rapid heureka, kdde mám taky dynamostartér.
nikdy mi nešlo ani ještě nejde do hlavy, jaktože to po připojení napětí na jednu svorku startuje a je z toho motor, a pak to funguje jako dynamo.
výsledek je, že to je záhadné zařízení.
možná by mohlo pomoct toto: zjisti kam je napojen stator (vinutí z největším odporem. nastartuj, a na statorové vinutí napoj třeba plochou baterii, gelák. musíš ale odpojitregulátor dobíjení. na rotoru se musí zjevit něaké napětí.

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: so červenec 07 2012, 14:03    Předmět: Citovat

takže:
nastartuj tvůj pekelnej stroj s uplně odpojeným regulátorem dobíjení.
sežen něakou baterii (třeba z auta, plochou geláček) a napoj ji mezi M a kostru a nebo pokud máš stator mezi M a D, tak baterku mezi M a D.
vem měřák, a na D měř napětí. musíš něco naměřit. pokud nic nenaměříš, změř odběr statoru z baterie. pokud není, tak to máš blbě připojené neo špatnej stator. pokud to proud bere, tak je vadnej rotor. zkus zvednout napětí na buzení třeba autobaterií. pokud ani tak nedává rotor aspon 20V, tak je vadný. na tu autobaterku nebo jiné zdroje nad 6V bacha ad nespálíš stator.

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund