Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: čt květen 03 2012, 10:30 Předmět:
naposledy co som bol na STK tak geometriu robili tusim priamo na brzdovych valcoch alebo podobnych..... nieje to sice take presne ako laser ale na posudenie to staci. pulice tam nevadia
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32215 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 03 2012, 13:11 Předmět:
Je to přímo v požadavku na stav vozidla přistavovaného na kontrolní pracoviště STK, že má být mimo jiné "...bez ozdobných krytů kol tzv. poklic...", pokud jsou snímatelné bez pomoci nástrojů a není při jejich demontáži potřeba demontovat kolové šrouby (matky). Důvodů je víc, jeden už tady padnul (kontrola koroze ocelových ráfků), dalšíma je třeba i kontrola jestli jsou všechna kola dotažená patřičným počtem šroubů, jestli nejsou nasazené například převrtávané ráfky (i takoví se našli a asi ještě najdou, co převrtali 5dírový ráfek na 4dírový náboj!!!) a podobně. Většina poklic totiž šrouby zakrývá nebo dokonce imituje jejich jiný počet (ještě nedávno jsem měl na formanu poklice s imitací 5 šroubů, i když skutečné kolo pod nimi mělo klasicky pouze 4).
Geometrie ani účinnost tlumičů se na STK nezkoumá (i když kontrola stavu tlumičů je v jednání pro novelu příslušného zákona), co se zkoumá, jsou VŮLE PROJEVUJÍCÍ SE NA JEDNOTLIVÝCH KOLECH - používají se na to takové vibrační plošinky, které doslova zacloumají do stran koly minimálně přední nápravy a technik zkoumá, jestli se kolo ani v rejdu nekontrolovaně neviklá. Ověří se tím poměrně rychle a jednoduše stav ložisek nábojů kol, rejdových a kulových čepů, řízení atd. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3505 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: čt květen 03 2012, 13:32 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Geometrie ani účinnost tlumičů se na STK nezkoumá
Nemáš tak úplně pravdu. Kontrola sbíhavosti kol přední nápravy je předepsaný úkon STK. Před 14-ti dny jsem byl na STK, mám čerstvou zkušenost. Sbíhavost mi kontrolovali vždy. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32215 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 03 2012, 13:36 Předmět:
Zkoumají jen symetrii, jestli jsou obě strany auta nastavené stejně - ale jestli máš nastavenou sbíhavost 2mm anebo 4mm a nebo jak konkrétně máš nastavený záklon/předklon/odklon kola, to nikdo nekontroluje. Konkrétní hodnoty jsou u každé značky a typu jinačí (záleží na konstrukci nápravy), takže tohle nechávají na značkové síti. Ta symetrie nastavení souvisí právě s tou kontrolou vůle - aby na nápravě nic nehrkalo... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3505 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: čt květen 03 2012, 13:52 Předmět:
Měří se zařízením, které s přikládá k lemu ráfku. Na obou kolech. Z údajů na stupnicích a z tabulky, která přepočítává tento údaj podle průměru ráfku, lze potom určit sbíhavost. Pokud je od 0 do +3mm, tak je to v pohodě. Pokud je hodnota záporná,nebo větší než +3mm, tak už je to "problém" - vážná závada B. Mluvil jsem o tom s technikem. Oni to většinou nejsou až tací blbci, jak se o nich říká. Mrkni sem , položka 308. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15595 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po květen 21 2012, 6:25 Předmět:
Elemane a proč by ti to měli měřit ? Ano, pokud přijedeš na STK a gumy máš na jedné straně výrazně sjeté, tak to měřit ani nemusejí - neprojdeš. Ale to je pouze v tvém zájmu, protože tím, že máš sjetý vzorek pod povolenou úroveň, tak nedodržuješ silniční zákon a je to pak stejné jako s chybějící povinnou vybavou. Doplatíš na to vždycky jen ty - při případné havárce se i ten policajt mrkne na gumy a máš utrum.
Ano, když se hádáš na STK (o blbostech), tak vytáhnou měřáky a kouknou na to podrobněji. Jinak měří jen vůli v přední nápravě a tlumiče i v zadních jsou jim ukradené, protože ty mají vliv jen na pohodlí cestujících a opotřebování gum.
Duvsane, vyhoď ji.
Jinak ji vyzkoušíš klasicky - uděláš klasický zapalovací obvod s cívkou a koukáš jak přeskakuje jiskra na svíčce. Pokud toto nevíš, tak ji prostě vyhoď, netrap se tím a kup novou do zásoby.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po červenec 02 2012, 6:37 Předmět:
To si radši budu vozit v autě 11 eur v drobných. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po červenec 02 2012, 10:52 Předmět:
Predvčerom sme so švagrom pozreli tie útroby. Palivový filter je podľa všetkého "jednorázovka". A druhý problém, že klame indikačka úrovne benzínu v nádrži, to sme radšej vzdali z obavy, či to potom bezpečne zložíme. My o tom vieme, kto nebude, hold, postojí. Dúfam, že po tomto na kontrole nepôjdu.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.