Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 36, 37, 38  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7105
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2012, 11:22    Předmět: Citovat

Den.

Ford Fiesta (1996, Diesel) má v návodu napsáno: 3 minuty = 1 km.
Nádrž 42 litrů, spotřeba 7 l/100 km, vychází dojezd 600 km.
600*3 minuty= 30 hodin = 1,25 dne.

Samozřejmě bude záležet na teplotě okolí, nastavení volnoběžných otáček, nastavení alternátoru, viskozitě oleje, těsnosti válců, a hlavně Favorit nemá počítač...

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15595
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2012, 15:20    Předmět: Citovat

A jak jsi přišel na tu spotřebu 7l /100km na volnoběh ? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6164
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2012, 16:08    Předmět: Citovat

To je přece jasné, ne? Nastartuješ, necháš běžet na volnoběh a pak tlačíš Very Happy

P.S.
Spotřeba volnoběhu 1,4 l/h je celkem realistická, i když bych u malého dieselu čekal o nějakou desetinku míň.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Argo22



Založen: Jan 18, 2012
Příspěvky: 110
Bydliště: jihomoravsky kraj - Moravské Málkovice okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2012, 16:54    Předmět: Citovat

u favorita je tezko rict pac je t i o serizeni bohatosti smesi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2012, 19:53    Předmět: Citovat

Dvoulitr benzín, vstřikování: okamžitá spotřeba na volnoběh skáče kolem 0,7-1,0 l/hod, v průměru bych to viděl na 0,9 l/hod, tedy se zapnutými světly.
Karburátor proti vstřikování zrovna na volnoběh asi nepojede tak efektivně, ale rozdíly si myslím nebudou zásadní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2012, 23:34    Předmět: Citovat

Toto je posledný model (alebo z tých posledných), má BOSCH. Otázka ma napadla v súvislosti s núdzovou produkciou elektriny (cez menič).
Ďakujem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7105
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 6:35    Předmět: Citovat

Pokud ho chceš používat jako elektrocentrálu, ak len núdzovo, není to čistý volnoběh. Alternátor a otáčky bude potřeba nastavit tak, aby stíhal udržovat akumulátor nabitý i bez cihly na plynu.

Když si p32 znovu přepočte můj příklad, uvědomí si, že 7l/100km není spotřeba na volnoběh. Je to ježdění město/vesnice, relativně krátké cesty. Možná, že na absolutně rovné silnici a při optimální rychlosti bych se dostal na hodnotu od které je odvozeno to přirovnání 3 minuty = 1 km.

A ten motor není zas tak malý, tuším že je to 1,9l. Museli něčím vykompenzovat to jak je těžký, aby to auto dokázalo jet i jinak než z kopce...

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15595
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 12:03    Předmět: Citovat

Habesane, já se jen ptal (když to přeložím) na to, jak jsi došel k tomu, že průměrná spotřeba 7l má něco společného se spotřebou na volnoběhu ?!

Pokud by měl v nádrži 42 l, tak to lze počítat bez nějaké průměrné spotřeby a ujetých km. Předpokládám, že tvoje odpověď patřila k otázce od Duvsana, takže stačí vydělit počet litrů v nádrži (např. 42 l) počtem litrů spotřebovaných za hodinu na volnoběh (např. 1 l) a vyjde nám odpověď (42/1= 42 hodin = 1.75 dnů = 1 den a 18 hodin). Asi šlo Duvsanovi hlavně o návod jak to zjistit.

(čísla jsou jen převzata od tebe, nevím jakou má velkou nádrž a jakou spotřebu na volnoběh)

Např. moje dnešní průměrná spotřeba s jízdou jen po městě (asi 50km) byla 3,8 l/100 km. A z toho bych asi nic nespočítal v případě jak dlouho by běžel motor na volnoběh při nádrži s 35 l benálu. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7105
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 13:09    Předmět: Citovat

Habesan napsal(a):
Ford Fiesta (1996, Diesel) má v návodu napsáno: 3 minuty = 1 km.
Duvsan to chtěl zhruba odhadnúť, tak jsem napsal kolik to vychází u auta od kterého mám návod.
_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15595
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 20:32    Předmět: Citovat

Jo, to jsem pochopil. Problém bude asi ten, že u jeho auta to asi není napsáno nebo to tam nenašel. Wink
A já u svého auta nejsem zase tak daleko, že bych si otevřel a přečetl návod. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st červenec 04 2012, 11:06    Předmět: Citovat

Čo som si mal pozrieť? Priemernú spotrebu? Pri voľnobehu to bude asi kúsok inde. A keďže sme sa dozvedeli, že voľnobeh zrejme nepostačí (neuživí alternátor), môj dotaz sa stal irelevantným. Ďakujem za reakcie, hrubú predstavu mám. Môžeme to uzavrieť.
Ak si správne pamätám, Favorit má nádrž okolo 40l (možno tiež 42) a spotrebu tých 6-7l. Ak veľmi chcete, môžem to pozrieť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32215
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 11 2012, 11:19    Předmět: Citovat

Fáčko má 42l nádrž a spotřebu na volnoběh kolem 0,7l/h (vstřikové). Použít ho s měničem jako nouzovou elektrocentrálu se nevyplatí, protože jeho alternátor má v porovnání s výkonem motoru minimální výkon a i na volnoběh je odevzdávaný elektrický výkon jen zlomkem toho, co je motor v ten samý okamžik schopný odevzdat na hřídeli.

Když už nouzovou elektrocentrálu, tak něco od Hondy z Baubaubau a podobných krámů anebo pokud už mocí mermo jde o využití toho motoru z fáčka, tak sehnat synchronní 3f alternátor na 230V a postavit kogenerační jednotku...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt červenec 12 2012, 6:41    Předmět: Citovat

Nejde o využitie motora z Fáčka, ale o napájanie kotla, pr. chladničiek, v prípade dlhodobejšieho výpadku siete. Chvíľu som uvažoval i nad nejakým tým kempingom, ale to je už úlet.

Mám druhý dotaz. Kolegova mama vlastní Nissan Mikra z r. 2001 a poručilo sa jej zapalovanie. Tam je vraj indukčná cievka, rozdeľovač a elektronika spínajúca tú cievku ako jeden kus zaliaty v hmote. Je šanca prelúpať sa k tej elektronike a vymeniť to? Existuje nejaký schematický nákres toho krámu? Alebo nemôžete celý ten diel niekto poskytnúť (za úhradu)? Ď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: čt červenec 12 2012, 9:10    Předmět: Citovat

Napřed je potřeba zjistit, co tam opravdu je. Na tom dílu bude nějaké číslo a podle toho hledat. Podle ešopu je tam buď samostatná cívka pro jeden válec nebo klasickej rozdělovač. Ale nevíme, jakej je tam motor.
http://www.elitecat.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=880|-31011|-30980|14&VehicleID=15470&VehicleTypeID=1&TTab=False
http://www.elitecat.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=880|-31011|-30980|18&VehicleID=4779&VehicleTypeID=1&TTab=False
Pokud by tam i byla celá lišta, pak je velkej problém dostat se k součástkám bez jejich poškození, další problém je zjistit vadnou sočástku a její parametry, a další velkej problém by byl zalít to něčím, aby to neprobíjelo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá červenec 13 2012, 12:34    Předmět: Citovat

Auto je mimo domov, zrejme kvasí v servise (a 600€ samozrejme dať nechcú). Takže presné značenie možno neskôr. Chlapec je pesimista, zháňa a dúfa. Pochopil som, že ide o jednu indukčku a rozdeľovač, akurát spolu zaliate. Proste prasačina. Ak niekto o niečom takom k dispozícii tuší, mohol by helfnúť. Ď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 36, 37, 38  Další
Strana 22 z 38

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund