Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7116 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po červenec 02 2012, 11:22 Předmět:
Den.
Ford Fiesta (1996, Diesel) má v návodu napsáno: 3 minuty = 1 km.
Nádrž 42 litrů, spotřeba 7 l/100 km, vychází dojezd 600 km.
600*3 minuty= 30 hodin = 1,25 dne.
Samozřejmě bude záležet na teplotě okolí, nastavení volnoběžných otáček, nastavení alternátoru, viskozitě oleje, těsnosti válců, a hlavně Favorit nemá počítač... _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Dvoulitr benzín, vstřikování: okamžitá spotřeba na volnoběh skáče kolem 0,7-1,0 l/hod, v průměru bych to viděl na 0,9 l/hod, tedy se zapnutými světly.
Karburátor proti vstřikování zrovna na volnoběh asi nepojede tak efektivně, ale rozdíly si myslím nebudou zásadní.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7116 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út červenec 03 2012, 6:35 Předmět:
Pokud ho chceš používat jako elektrocentrálu, ak len núdzovo, není to čistý volnoběh. Alternátor a otáčky bude potřeba nastavit tak, aby stíhal udržovat akumulátor nabitý i bez cihly na plynu.
Když si p32 znovu přepočte můj příklad, uvědomí si, že 7l/100km není spotřeba na volnoběh. Je to ježdění město/vesnice, relativně krátké cesty. Možná, že na absolutně rovné silnici a při optimální rychlosti bych se dostal na hodnotu od které je odvozeno to přirovnání 3 minuty = 1 km.
A ten motor není zas tak malý, tuším že je to 1,9l. Museli něčím vykompenzovat to jak je těžký, aby to auto dokázalo jet i jinak než z kopce... _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15640 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út červenec 03 2012, 12:03 Předmět:
Habesane, já se jen ptal (když to přeložím) na to, jak jsi došel k tomu, že průměrná spotřeba 7l má něco společného se spotřebou na volnoběhu ?!
Pokud by měl v nádrži 42 l, tak to lze počítat bez nějaké průměrné spotřeby a ujetých km. Předpokládám, že tvoje odpověď patřila k otázce od Duvsana, takže stačí vydělit počet litrů v nádrži (např. 42 l) počtem litrů spotřebovaných za hodinu na volnoběh (např. 1 l) a vyjde nám odpověď (42/1= 42 hodin = 1.75 dnů = 1 den a 18 hodin). Asi šlo Duvsanovi hlavně o návod jak to zjistit.
(čísla jsou jen převzata od tebe, nevím jakou má velkou nádrž a jakou spotřebu na volnoběh)
Např. moje dnešní průměrná spotřeba s jízdou jen po městě (asi 50km) byla 3,8 l/100 km. A z toho bych asi nic nespočítal v případě jak dlouho by běžel motor na volnoběh při nádrži s 35 l benálu.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7116 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út červenec 03 2012, 13:09 Předmět:
Habesan napsal(a):
Ford Fiesta (1996, Diesel) má v návodu napsáno: 3 minuty = 1 km.
Duvsan to chtěl zhruba odhadnúť, tak jsem napsal kolik to vychází u auta od kterého mám návod. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15640 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út červenec 03 2012, 20:32 Předmět:
Jo, to jsem pochopil. Problém bude asi ten, že u jeho auta to asi není napsáno nebo to tam nenašel.
A já u svého auta nejsem zase tak daleko, že bych si otevřel a přečetl návod.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6029 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st červenec 04 2012, 11:06 Předmět:
Čo som si mal pozrieť? Priemernú spotrebu? Pri voľnobehu to bude asi kúsok inde. A keďže sme sa dozvedeli, že voľnobeh zrejme nepostačí (neuživí alternátor), môj dotaz sa stal irelevantným. Ďakujem za reakcie, hrubú predstavu mám. Môžeme to uzavrieť.
Ak si správne pamätám, Favorit má nádrž okolo 40l (možno tiež 42) a spotrebu tých 6-7l. Ak veľmi chcete, môžem to pozrieť.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32338 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 11 2012, 11:19 Předmět:
Fáčko má 42l nádrž a spotřebu na volnoběh kolem 0,7l/h (vstřikové). Použít ho s měničem jako nouzovou elektrocentrálu se nevyplatí, protože jeho alternátor má v porovnání s výkonem motoru minimální výkon a i na volnoběh je odevzdávaný elektrický výkon jen zlomkem toho, co je motor v ten samý okamžik schopný odevzdat na hřídeli.
Když už nouzovou elektrocentrálu, tak něco od Hondy z Baubaubau a podobných krámů anebo pokud už mocí mermo jde o využití toho motoru z fáčka, tak sehnat synchronní 3f alternátor na 230V a postavit kogenerační jednotku... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6029 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt červenec 12 2012, 6:41 Předmět:
Nejde o využitie motora z Fáčka, ale o napájanie kotla, pr. chladničiek, v prípade dlhodobejšieho výpadku siete. Chvíľu som uvažoval i nad nejakým tým kempingom, ale to je už úlet.
Mám druhý dotaz. Kolegova mama vlastní Nissan Mikra z r. 2001 a poručilo sa jej zapalovanie. Tam je vraj indukčná cievka, rozdeľovač a elektronika spínajúca tú cievku ako jeden kus zaliaty v hmote. Je šanca prelúpať sa k tej elektronike a vymeniť to? Existuje nejaký schematický nákres toho krámu? Alebo nemôžete celý ten diel niekto poskytnúť (za úhradu)? Ď
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6029 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá červenec 13 2012, 12:34 Předmět:
Auto je mimo domov, zrejme kvasí v servise (a 600€ samozrejme dať nechcú). Takže presné značenie možno neskôr. Chlapec je pesimista, zháňa a dúfa. Pochopil som, že ide o jednu indukčku a rozdeľovač, akurát spolu zaliate. Proste prasačina. Ak niekto o niečom takom k dispozícii tuší, mohol by helfnúť. Ď
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.