Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: út září 04 2012, 14:17 Předmět:
My sme odjakživa volali magneto všetky, čo mali akékoľvek cievky po obvode a rotor permanentný magnet. Letci vám zasa povedia, že magneto slúži len na zapaľovanie a nemôže mať ďalšie cievky na napájanie ostatných spotrebičov. Myslím že aj názov "magneto" vznikol preto, že budenie je permanentným magnetom. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
My sme odjakživa volali magneto všetky, čo mali akékoľvek cievky po obvode a rotor permanentný magnet. Letci vám zasa povedia, že magneto slúži len na zapaľovanie a nemôže mať ďalšie cievky na napájanie ostatných spotrebičov. Myslím že aj názov "magneto" vznikol preto, že budenie je permanentným magnetom.
Ano máš pravdu, magnetem se dá označovat jen to, co má cívky po obdvodu a permanentní magnety na rotoru (zjenodušeně řečeno) Ostatní kostrukce magnetem nejsou...
ok1hga: V žádném případě nedává magneto vysokonapěťové impulzy pro svíčku, ale pouze střídavý proud, který je řízen buď kladívkem nebo JTZ a poté zesílen Indukčkou. Zapalovací cívka může být též velmi malá a může být přímo v magnetu (viz třeba Stadiony). Ale samotné magneto je pouze zdrojem malého střídavého proudu...
..asi to bude fakt výživná debata, ale nevím zda tazateli nškdo pomůže s tím fichtlem.
sám vidíš, že to magneto má cívku jak hovado, tzn Vysokonapěťovou! To už je ale letadlové magneto. Nikoli motocyklové s malinkýma cívčičkama, to vysoké napětí nedodá, a tom se tady dohadujeme. Vlastně jste to vysvětlil za mně.Řeknu to asi takhle - zaleží na "výkonu" cívky. Poté se dá říct, jestli dodá dostatečné napětí, nebo nikoli. Ale tady se jak říkám "dohaduji" o motocyklovém magnetu, a ty tak silné cívky nemají.
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: út září 04 2012, 17:00 Předmět:
ale tam není extra cívka.
magneto je prostě magneto, ať už je tam cívka s jemným drátkem a hodně závity (dává rovnou VN), nebo s tlustým drátem a málo závity (dodává nn pro zapalování /buď elekronické nebo polovodičové/ a následně pro zapalovací cívku). _________________ píďa
Tak tak .Hele, jaký je rozdíl mezi elektronickým a polovodičovým? Polovodičový má bejt asi Tyristorový Pak je ještě kladívkový, kde kmitá kladívko který tvoří pravidelný impuls pro cívku. ale elektronický, to slyším prvně
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: út září 04 2012, 18:56 Předmět:
ano, správně, elektronické je tyristorové, je tam na gate většinou přiveden impulz z malinké cívky na rotoru nebo z Hallovýho čidla, která/který je upevněno na pohyblivim etečmentu aby se dal nastavit předstih. _________________ píďa
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: st září 05 2012, 9:18 Předmět:
Zdravím diskutující.
Dovolím si také vstoupit,aby řeč nestála.
Pod pojmem magneto si představuji druh zapalování, nejčastěji pro starší typ motocyklu nebo jiný motor.Tento druh zapalování měl vše potřebné k výrobě jiskry "integrované"v sobě.Vše bylo schované pod setrvačníkem,který byl zároveň držadlem magnetů,které obíhaly kolem cívek na společném podstavci.Jedna cívka byla tzv.indukční, ze které šel vysokonapěťový kabel přes fajfku rovnou na svíčku.Další cívka(cívky)byly pro světelný okruh.Nejvíce souhlasných hlasů dostávají:Ekkar,pepík9,ok1agh. Jo a dotaz zněl na zapalování u Jawa-50/20,ale to už snad markoni dohledal?Zahlédl jsem ho někde na začátku vlákna.
Zdravím.
Když už ste u tohoto stroje Jawa 50/20,mám dotaz.
Je možné u tohoto stroje využít zdroje napájení světel,k dobíjení záložního zdroje,který by napájel světla jako např.u Simsonu S51E?
Díky.
Vím že je to v podstatě závaží,ovšem né tolik veliké.
Jde mi jen o to,aby se dosáhlo nekolísavého svitu,závislého na otáčkách motoru.
Na druhou stranu,přiznejme,že v případě tohoto stroje,moc světla nevydá,což namáhá zrak při jízdě ve tmě.
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: st září 12 2012, 10:08 Předmět:
To jsou sice pravdivé poznatky,ale je tady jistá homologace,kterou musíš jednou za 4.roky prokázat jako funkční.Až jim ukážěš "kozla",že Ti svítí i bez nastartování tak Tě poženou i s Tvoji iniciativou Kup si Simson,svítí i v noci.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.