Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ampermetr z LED.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 886
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 19:44    Předmět: Citovat

Co si vzpomínám, tak s těmi A277D byl použitý otáčkoměr, do kterého se přidávala indikace správného dobíjení s MA1458 (žlutá-zelená-červená LED).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2817
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 20:49    Předmět: Citovat

Ani pomocí AR-báze se mi nedaří najít co by to mohlo být za článek, za konstrukci...
Ale něco takového vyšlo v nějakém německém časopisu a objevilo se v knize, nevím jestli se jmenovala 305 zajímavých zapojení (nebo 304 nebo 306?), zelená, ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jindr



Založen: Mar 17, 2012
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 22:12    Předmět: Citovat

Tu desku mi poslala na můj požadavek tehdy nějaká organizace co to dělala pro tehdejší Svazarm. Nebo tak nějak to šlo přes redakci AR.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5799
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 10:23    Předmět: Citovat

Tak tu desku zahoď a udělej si to jednoduše z jednoho nebo dvou LM3914.
Třeba takto.



Páskový indikátor.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Páskový indikátor.JPG
 Velikost:  85.96 kB
 Staženo:  170 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jindr



Založen: Mar 17, 2012
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 14:31    Předmět: Citovat

Tak to jsem nepochopil jestli mě to splní ten účel k čemu to potřebuji? Můžeš mi k tomu dát komentář?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FRANSIMOR



Založen: Mar 06, 2007
Příspěvky: 643
Bydliště: Teplice nad Metují

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 17:01    Předmět: Citovat

No tak ted sem tedy vedle i já.... Nerušit, přemýšlím
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5799
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 18:40    Předmět: Citovat

jindr napsal(a):
Tak to jsem nepochopil jestli mě to splní ten účel k čemu to potřebuji? Můžeš mi k tomu dát komentář?

Ampérmetr není nic jiného než voltmetr ukazující úbytek napětí na bočníku ocejchovaný v jednotkách proudu (A, mA, uA).
K tomuto zapojení stačí přidat bočník a OZ jako zesilovač, jehož zesílení nastavíš tak, aby na výstupu OZ bylo pro plný rozsah 2,5V.
Nemusí to být 1A, ale třeba 10A, 20A, 100A... Záleží na tobě jaký rozsah potřebuješ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jindr



Založen: Mar 17, 2012
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 19:52    Předmět: Citovat

Tak, díky je to sice náhradní řešení, ale zkusím se s tím poprat. Ale stejně se divím, že to moje staré, nikdo nezaregistroval. Vzpomínám si, že to bylo tehdy pro motoristy velice atraktivní řešení. Když byly v autech ještě převážně dynama. Protože s nástupem alternátorů už nejsou palubní ampermetry tak důležité ani moc potřebné. Je to jen pro fajšmekry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2817
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: so září 08 2012, 8:57    Předmět: Citovat

jezevec napsal(a):
jindr napsal(a):
Tak to jsem nepochopil jestli mě to splní ten účel k čemu to potřebuji? Můžeš mi k tomu dát komentář?

Ampérmetr není nic jiného než voltmetr ukazující úbytek napětí na bočníku ocejchovaný v jednotkách proudu (A, mA, uA).
K tomuto zapojení stačí přidat bočník a OZ jako zesilovač, jehož zesílení nastavíš tak, aby na výstupu OZ bylo pro plný rozsah 2,5V.
Nemusí to být 1A, ale třeba 10A, 20A, 100A... Záleží na tobě jaký rozsah potřebuješ.

Ano. Ale tak úplně jednoduché to není!
1) na ampérmetr je zpravidla požadavek aby se na něm ztrácelo co nejmenší napětí, nemůžeme dát do auta k baterce "ampérmetr", na kterém bude při plné výchylce několik desetin V!
2) OZ je parádní obvod. Ale je problém vybrat správný typ. Pokud nebudeme chtít vymýšlet nějaké "jiné" napájení, je třeba si uvědomit, že vstupy OZ budou prakticky na úrovni jednoho nebo druhého pólu napájení a zdaleka ne každý OZ je schopen v tomto režimu seriozně fungovat. Pokud bude bočník v záporné větvi, mohl by být dobrý OZ s FET na vstupu, pokud bude bočník v kladné větvi, asi to nebude dost dobře realizovatelné...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3495

PříspěvekZaslal: so září 08 2012, 9:11    Předmět: Citovat

Jako nejjednodušší řešení bych zapíchl dva špendlíky do mínusového kabelu AKU (na začátek a na konec), použil bych za stovku panelový LCD metr a ocejchoval třeba na 19,99A. Čert vem tepelnou závislost bočníku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5799
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: so září 08 2012, 11:10    Předmět: Citovat

monterjirka napsal(a):

Ano. Ale tak úplně jednoduché to není!...

Co je na tom složitého, úbytek na bočníku může být jen třeba do 50mV, takovou drobnost, jako vytvoření záporného U pro OZ jsem tady neřešil. To si musí tazatel vyřešit sám, stejně jako ochranu před napěťovými špičkami.
Dával jsem mu jen inspiraci, jak nahradit to zapojení, ke kterému má DPS.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.36 sekund