Zaslal: st září 05 2012, 18:41 Předmět: Tsi vs. E85
Zdravím všechny.
Vím že zde se už mockrát probíralo jak upravit délku vstřiku u klasického vstřikování. I co jsme našel na internetu jde jen o oblbnutí délky vstřiku.
Na co narážím u většiny firem je. Pro motory TSI, FSi zatím není k dispozici. Zároveň se tyto motory vyrábí v originále jako Flexfuel a výrobce se i u standartu chlubí, že je to díky 4 čidlům klepání a možnosti oblivnit přímo hoření další dávkou paliva jsou schopny sežrat prakticky cokoliv. Je někdo kdo to opravdu zkoušel? _________________ Internet - metla lidstva
Mal by si skusit nejake koncernove auto forum (vw-club, skodahome, dieselpower). Treba pozriet co pozaduje vyrobca v navode na obsluhu a toho sa drzat. Vzhladom relativnu novost a problemovost zvlast TSI motorov si kazdy strazi zaruku a moc neskusa.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt září 06 2012, 20:36 Předmět:
rezis napsal(a):
Je někdo kdo to opravdu zkoušel?
Asi ti moc nepomůžu, ale už 2,5 roku jezdím na mix E85:N95 1:1 a nově asi 2.000 km na mix 2:1. Auto bez jakýchkoli úprav, spotřeba prakticky nezměněná oproti N95.
.
.
.
A teď to podstatné: je to turbo, a to si s tím poradí (a není to VW). Problém s potřebou prodloužit vstřiky se týká hlavně atmosféricky plněných motorů.
Právě si říkám, že by to jednotka mohla zhryznout. Tsi má přímý vstřik do válce. Tedy common rail na benzín. Tomu by mělo být naprosto jedno co tam práší... jen nevyhodnotí to jednotka jako palivo mimo nějaký rozsah a nehodí chybu? _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: čt září 06 2012, 20:57 Předmět:
S tim vám mnoho nepomůžu,mam 50kW 1.3MPi,jednotka s upravenym SW asi o 7.5kW vejš od nějakýho Němce (a ten motor vychlastá všecko,od polskýho N91 až po stovkovou VERVU,na tu jede samosebou víc-na polskej max.143km/h a na VERVU 157 km/h rychlost 5 a 4500n/min).
Zkoušel jsem to v Puntu 1.2 a ee. tedy do 3 tisíc to škubalo a pak jelo neuvěřitelně. Jenže v tomto režimu byla spotřeba naprosto mimo. _________________ Internet - metla lidstva
já mám svého fichtla a budu si hrát:
http://www.youtube.com/watch?v=iROivbKVes0
u moderních aut bych mocnetestoval. no ale chvíli jsme jezdili na 50/50 a jelo to taky dobře. ale máme jen prdítko běžnej benzin 1.3 co si všechno nechá líbit. _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt září 06 2012, 22:05 Předmět:
rezis napsal(a):
jen nevyhodnotí to jednotka jako palivo mimo nějaký rozsah a nehodí chybu?
Jednotka podle lambda sondy a MAF senzoru pozná, že to chce nějak víc paliva na litr vzduchu (nebo míň vzduchu na litr paliva), a jaké má nastavené meze pro vyhlášení erroru se asi bude lišit podle typu vozu a výrobce.
Co jsem tak četl americká ap. diskusní fóra, než jsem začal sám lihovat, tak při pálení čistého E85 to vyhlásilo (bez úprav) error prakticky každému, a při pálení mixu 1:1 nikomu.
Já jsem ujel několik km i na mix 3(E85):1(N95) ale chování motoru v nízkých otáčkách se mi nelíbilo, tak jsem pokus přerušil u nejbližší pumpy. Asi zůstanu u toho, u mne osvědčeného, poměru 2:1
Pokud s tím chceš laborovat, tak toho vyhlášení erroru se asi nemusíš extra bát - dá se to zresetovat. Co se ovšem nedá snadno zresetovat, je počet ujetých km od posledního vynulování erroru, takže všímavému servismanovi tato informace nemusí nutně uniknout a může se podivovat.
P.S. ta informace o turbu je velmi podstatná - zdroje uvádějí, že nárůst spotřeby je u turba podstatně menší (což mj. znamená, že regulační zásah je v tomto případě spíš ve snížení plnicího tlaku, než v prodloužení vstřiků).
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá září 07 2012, 8:16 Předmět:
rezisi, jestli chceš vyzkoušet kombinaci N95 a E85, tak ti poradím jeden postup.
a) nech v nádrži odhadem 10 l původní sračky
b) přilej 10 l z kanystru E85 a potom 10 l z kanystru N95 (poměr 1:1)
Stále ti tam vznikne poměr 1:2. což je velmi bezpečné pro všechno.
c) nalej si do kanystru 10 l N95 pro jistotu, že bys ze strachu to chtěl srovnat
Dá se to samozřejmě kombinovat přimo u pumpy, že dojedeš na rezervu, naleješ 10 l z E85 a 10 l z N95 a potom jen do toho kanystru těch 10 z N95. E85 má menší zápalnost, ale výhřevnost uspokojivou a tipuji si, že těch zhruba 300 km ani nepoznáš, že jedeš na ten poměr N95 s E85. Při rozsvícení rezervy dolej N95 z toho kanystru a porovnávej, jestli se to výrazně zlepšilo.
A teď trochu matematiky navíc.
Do N95 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého E85.
Do E85 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého N95.
Zkus vypočítat kolik čistého N95 máš teď v nádrži a kolik ho tam potom budeš mít při rezervě tak 5 l a doplnění mixem N95 a mixem E85 v poměru 1:1 a od každého po 10 l.
No a na závěr to začni počítat v korunách, tj. N95 za 40 Kč/1 l a E85 za 26 Kč/1 l.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá září 07 2012, 10:19 Předmět:
p32 napsal(a):
Do N95 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého E85
Kde jsi na tohle číslo přišel?
V EU smí BA (neznačený jako biolihové palivo) obsahovat max. 5% lihu.
(např. v Německu se benzín s 10% lihu prodává jako E10).
V ČR zákon nařizuje přimíchávat do BA min. 4,1% lihu, a rafinerie by byly blbé, kdyby tam míchaly víc. On je pro ně totiž líh dražší než benzín a ještě by tím podporovaly konkurenci.
Takže prostor je v ČR daný 4,1-5,0% a rafinerie se drží dolní hranice.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá září 07 2012, 13:53 Předmět:
Hihi, ty tomu fakt věříš, že u nás si nedávají víc ? Počítej raději s větším procentem než jen 5% a nebudeš nikdy v budoucnu zklamán. Někdy mi tyto názory připomínají názory o tom, jak jsou minerálky zdravé a čím dražší tím zdravější. Předpisy jsou přece takové, že ? No, neber to osobně, ale zkus si to prověřit, co v tom N95 je opravdu přidáno mezi tou rafinérií a tvým čerpáním.
(možná jsem se spletl a místo 20% procent je tam navíc jen 10% vody a 6% ředidel a jen 4% E85 - líh jako líh)
Naposledy upravil p32 dne pá září 07 2012, 13:56, celkově upraveno 1 krát.
Není nad vlastní zkušenost.
E85 je téma "mýtů a pověr", od značkových informátorů se nic nedozvíš, protože auta se vyrábí na benzín, pokud chceš Flexifuell, tak ti ho rádi prodají, ale za jiné peníze. Předpokládám, že jsi o problematice spalování něco přečetl. Hlavní problém je, že motor musí dostat směs E85 v jiném poměru než BA95. Jinak jde špatně zapálit jiskrou ze svíčky a potom hoří detonačním hořením. Takže je potřeba prodloužit dobu vstřiku a detonačním čidlem na motoru (některé motory ho mají) zabránit detonačnímu spalování. Lambda reaguje na příliš bohatou směs (chybí ji kyslík) snížením množství vstřikovaného paliva, takže ta moc nepomůže. To všechno způsobí zvýšení spotřeby o 10-20%. To může udělat přídavná "skříňka" za 5000Kč i více nebo si motor poradí sám.
Z toho jsem vycházel a následovala praxe.
Do 5l v nádrži jsem natankoval 60l E85 a testoval.
Motor startoval normálně jako na BA95, v nízkých otáčkách "táhnul" jako diesel, jinak jsem nepozoroval žádnou změnu, pouze zvýšení spotřeby z běžných 7l/100km na 9,2 na stejné trase, kterou jezdím pravidelně,
to mě přesvědčilo, že můj motor se s E85 vypořádá bez problému. Úsporu si spočítáš sám.
P.S. Jsem sice elektronik povoláním, ale automechanik "koníčkem", takže "jedna paní povídala" mě absolutně nechává v klidu. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Naposledy upravil TomasX dne pá září 07 2012, 16:48, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: pá září 07 2012, 16:35 Předmět:
rafinerie jsou povinny dle zákona, byl tu citován, do paliv přidávat ethanol v již citovaném poměru. A protože ten ethanol musí nakupovat již se spotřební daní a s DPH, je to pro ně velmi nevýhodné a ubírá jím to zisk ze samotného prodeje paliva.
Nic jiného se do paliva kromě běžných aditiv přidávat nesmí a je to na výstupu z Čepra velmi pečlivě kontrolováno. Jakékoliv znečištění paliva neschválenými přísadami jde prakticky stoprocentně na vrub pumpařům, nejčastěji proto, že kupují z rafinerií i směsný válec a přimíchávají ho opět nejčastěji do nafty.
Řeči o tom, že v benzínu je vinou rafinerie třeba ředidlo, jsou buď HOAX a nebo Urban Legend.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.