Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tsi vs. E85
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: st září 05 2012, 18:41    Předmět: Tsi vs. E85 Citovat

Zdravím všechny.
Vím že zde se už mockrát probíralo jak upravit délku vstřiku u klasického vstřikování. I co jsme našel na internetu jde jen o oblbnutí délky vstřiku.
Na co narážím u většiny firem je. Pro motory TSI, FSi zatím není k dispozici. Zároveň se tyto motory vyrábí v originále jako Flexfuel a výrobce se i u standartu chlubí, že je to díky 4 čidlům klepání a možnosti oblivnit přímo hoření další dávkou paliva jsou schopny sežrat prakticky cokoliv. Je někdo kdo to opravdu zkoušel?

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 20:02    Předmět: Citovat

Nikdo nic?
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 415

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 20:14    Předmět: Citovat

Mal by si skusit nejake koncernove auto forum (vw-club, skodahome, dieselpower). Treba pozriet co pozaduje vyrobca v navode na obsluhu a toho sa drzat. Vzhladom relativnu novost a problemovost zvlast TSI motorov si kazdy strazi zaruku a moc neskusa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6266
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 20:36    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
Je někdo kdo to opravdu zkoušel?

Asi ti moc nepomůžu, ale už 2,5 roku jezdím na mix E85:N95 1:1 a nově asi 2.000 km na mix 2:1. Auto bez jakýchkoli úprav, spotřeba prakticky nezměněná oproti N95.
.
.
.
A teď to podstatné: je to turbo, a to si s tím poradí (a není to VW). Problém s potřebou prodloužit vstřiky se týká hlavně atmosféricky plněných motorů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 20:55    Předmět: Citovat

Právě si říkám, že by to jednotka mohla zhryznout. Tsi má přímý vstřik do válce. Tedy common rail na benzín. Tomu by mělo být naprosto jedno co tam práší... jen nevyhodnotí to jednotka jako palivo mimo nějaký rozsah a nehodí chybu?
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 20:57    Předmět: Citovat

S tim vám mnoho nepomůžu,mam 50kW 1.3MPi,jednotka s upravenym SW asi o 7.5kW vejš od nějakýho Němce (a ten motor vychlastá všecko,od polskýho N91 až po stovkovou VERVU,na tu jede samosebou víc-na polskej max.143km/h a na VERVU 157 km/h rychlost 5 a 4500n/min).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 21:04    Předmět: Citovat

Zkoušel jsem to v Puntu 1.2 a ee. tedy do 3 tisíc to škubalo a pak jelo neuvěřitelně. Jenže v tomto režimu byla spotřeba naprosto mimo.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 21:51    Předmět: Citovat

já mám svého fichtla a budu si hrát:
http://www.youtube.com/watch?v=iROivbKVes0
u moderních aut bych mocnetestoval. no ale chvíli jsme jezdili na 50/50 a jelo to taky dobře. ale máme jen prdítko běžnej benzin 1.3 co si všechno nechá líbit.

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6266
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt září 06 2012, 22:05    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
jen nevyhodnotí to jednotka jako palivo mimo nějaký rozsah a nehodí chybu?
Jednotka podle lambda sondy a MAF senzoru pozná, že to chce nějak víc paliva na litr vzduchu (nebo míň vzduchu na litr paliva), a jaké má nastavené meze pro vyhlášení erroru se asi bude lišit podle typu vozu a výrobce.
Co jsem tak četl americká ap. diskusní fóra, než jsem začal sám lihovat, tak při pálení čistého E85 to vyhlásilo (bez úprav) error prakticky každému, a při pálení mixu 1:1 nikomu.
Já jsem ujel několik km i na mix 3(E85):1(N95) ale chování motoru v nízkých otáčkách se mi nelíbilo, tak jsem pokus přerušil u nejbližší pumpy. Asi zůstanu u toho, u mne osvědčeného, poměru 2:1
Pokud s tím chceš laborovat, tak toho vyhlášení erroru se asi nemusíš extra bát - dá se to zresetovat. Co se ovšem nedá snadno zresetovat, je počet ujetých km od posledního vynulování erroru, takže všímavému servismanovi tato informace nemusí nutně uniknout a může se podivovat.

P.S. ta informace o turbu je velmi podstatná - zdroje uvádějí, že nárůst spotřeby je u turba podstatně menší (což mj. znamená, že regulační zásah je v tomto případě spíš ve snížení plnicího tlaku, než v prodloužení vstřiků).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 8:16    Předmět: Citovat

rezisi, jestli chceš vyzkoušet kombinaci N95 a E85, tak ti poradím jeden postup.
a) nech v nádrži odhadem 10 l původní sračky
b) přilej 10 l z kanystru E85 a potom 10 l z kanystru N95 (poměr 1:1)

Stále ti tam vznikne poměr 1:2. což je velmi bezpečné pro všechno.

c) nalej si do kanystru 10 l N95 pro jistotu, že bys ze strachu to chtěl srovnat

Dá se to samozřejmě kombinovat přimo u pumpy, že dojedeš na rezervu, naleješ 10 l z E85 a 10 l z N95 a potom jen do toho kanystru těch 10 z N95. E85 má menší zápalnost, ale výhřevnost uspokojivou a tipuji si, že těch zhruba 300 km ani nepoznáš, že jedeš na ten poměr N95 s E85. Při rozsvícení rezervy dolej N95 z toho kanystru a porovnávej, jestli se to výrazně zlepšilo.

A teď trochu matematiky navíc.
Do N95 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého E85.
Do E85 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého N95.

Zkus vypočítat kolik čistého N95 máš teď v nádrži a kolik ho tam potom budeš mít při rezervě tak 5 l a doplnění mixem N95 a mixem E85 v poměru 1:1 a od každého po 10 l. Wink

No a na závěr to začni počítat v korunách, tj. N95 za 40 Kč/1 l a E85 za 26 Kč/1 l.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6266
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 10:19    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
Do N95 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého E85

Kde jsi na tohle číslo přišel?
V EU smí BA (neznačený jako biolihové palivo) obsahovat max. 5% lihu.
(např. v Německu se benzín s 10% lihu prodává jako E10).
V ČR zákon nařizuje přimíchávat do BA min. 4,1% lihu, a rafinerie by byly blbé, kdyby tam míchaly víc. On je pro ně totiž líh dražší než benzín a ještě by tím podporovaly konkurenci.
Takže prostor je v ČR daný 4,1-5,0% a rafinerie se drží dolní hranice.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 13:53    Předmět: Citovat

Hihi, ty tomu fakt věříš, že u nás si nedávají víc ? Počítej raději s větším procentem než jen 5% a nebudeš nikdy v budoucnu zklamán. Někdy mi tyto názory připomínají názory o tom, jak jsou minerálky zdravé a čím dražší tím zdravější. Předpisy jsou přece takové, že ? No, neber to osobně, ale zkus si to prověřit, co v tom N95 je opravdu přidáno mezi tou rafinérií a tvým čerpáním. Wink
(možná jsem se spletl a místo 20% procent je tam navíc jen 10% vody a 6% ředidel a jen 4% E85 - líh jako líh)


Naposledy upravil p32 dne pá září 07 2012, 13:56, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 13:55    Předmět: Citovat

Jojo, ředí ten benzín 10-letým kubánským rumem, je to přece tak výhodné. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 641

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 16:34    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
Nikdo nic?

Není nad vlastní zkušenost. Cool
E85 je téma "mýtů a pověr", od značkových informátorů se nic nedozvíš, protože auta se vyrábí na benzín, pokud chceš Flexifuell, tak ti ho rádi prodají, ale za jiné peníze. Předpokládám, že jsi o problematice spalování něco přečetl. Hlavní problém je, že motor musí dostat směs E85 v jiném poměru než BA95. Jinak jde špatně zapálit jiskrou ze svíčky a potom hoří detonačním hořením. Takže je potřeba prodloužit dobu vstřiku a detonačním čidlem na motoru (některé motory ho mají) zabránit detonačnímu spalování. Lambda reaguje na příliš bohatou směs (chybí ji kyslík) snížením množství vstřikovaného paliva, takže ta moc nepomůže. To všechno způsobí zvýšení spotřeby o 10-20%. To může udělat přídavná "skříňka" za 5000Kč i více nebo si motor poradí sám.
Z toho jsem vycházel a následovala praxe. Cool
Do 5l v nádrži jsem natankoval 60l E85 a testoval.
Motor startoval normálně jako na BA95, v nízkých otáčkách "táhnul" jako diesel, jinak jsem nepozoroval žádnou změnu, pouze zvýšení spotřeby z běžných 7l/100km na 9,2 na stejné trase, kterou jezdím pravidelně,
to mě přesvědčilo, že můj motor se s E85 vypořádá bez problému. Úsporu si spočítáš sám.
P.S. Jsem sice elektronik povoláním, ale automechanik "koníčkem", takže "jedna paní povídala" mě absolutně nechává v klidu.

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...


Naposledy upravil TomasX dne pá září 07 2012, 16:48, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá září 07 2012, 16:35    Předmět: Citovat

rafinerie jsou povinny dle zákona, byl tu citován, do paliv přidávat ethanol v již citovaném poměru. A protože ten ethanol musí nakupovat již se spotřební daní a s DPH, je to pro ně velmi nevýhodné a ubírá jím to zisk ze samotného prodeje paliva.
Nic jiného se do paliva kromě běžných aditiv přidávat nesmí a je to na výstupu z Čepra velmi pečlivě kontrolováno. Jakékoliv znečištění paliva neschválenými přísadami jde prakticky stoprocentně na vrub pumpařům, nejčastěji proto, že kupují z rafinerií i směsný válec a přimíchávají ho opět nejčastěji do nafty.
Řeči o tom, že v benzínu je vinou rafinerie třeba ředidlo, jsou buď HOAX a nebo Urban Legend.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.45 sekund