Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pionýr Jawa 20
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 14:17    Předmět: Citovat

My sme odjakživa volali magneto všetky, čo mali akékoľvek cievky po obvode a rotor permanentný magnet. Letci vám zasa povedia, že magneto slúži len na zapaľovanie a nemôže mať ďalšie cievky na napájanie ostatných spotrebičov. Myslím že aj názov "magneto" vznikol preto, že budenie je permanentným magnetom.
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15631
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 14:28    Předmět: Citovat

Stejně to máte popletené asi všici. Magneto je přece jen ten chlápek z XMana. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RomanoREPAIRS



Založen: Jan 08, 2011
Příspěvky: 611

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 14:33    Předmět: Citovat

helios napsal(a):
My sme odjakživa volali magneto všetky, čo mali akékoľvek cievky po obvode a rotor permanentný magnet. Letci vám zasa povedia, že magneto slúži len na zapaľovanie a nemôže mať ďalšie cievky na napájanie ostatných spotrebičov. Myslím že aj názov "magneto" vznikol preto, že budenie je permanentným magnetom.


Ano máš pravdu, magnetem se dá označovat jen to, co má cívky po obdvodu a permanentní magnety na rotoru (zjenodušeně řečeno) Ostatní kostrukce magnetem nejsou...

ok1hga: V žádném případě nedává magneto vysokonapěťové impulzy pro svíčku, ale pouze střídavý proud, který je řízen buď kladívkem nebo JTZ a poté zesílen Indukčkou. Zapalovací cívka může být též velmi malá a může být přímo v magnetu (viz třeba Stadiony). Ale samotné magneto je pouze zdrojem malého střídavého proudu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 16:19    Předmět: Citovat

dovolím si malinko nesouhlasit s tvrzením pana RomanoREPAIRS
cituji: "ok1hga: V žádném případě nedává magneto vysokonapěťové impulzy pro svíčku... "

Například u sportovních letadel... (nedávno ho jsme měnili)..

http://www.spd-km.cz/index.php?sekce=produkty&kid=11&id=29


..asi to bude fakt výživná debata, ale nevím zda tazateli nškdo pomůže s tím fichtlem.

_________________
píďa


Naposledy upravil pida_m dne út září 04 2012, 16:38, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12164
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 16:33    Předmět: Citovat

pida_m napsal(a):
dovolím si malinko nesouhlasit s tvrzením: cituji: "ok1hga: V žádném případě nedává magneto vysokonapěťové impulzy pro svíčku... "


když jsi tedy tak chytrý, tak mi pověz co je tohle ????

viděl jsi to někdy ? měl jsi to někdy v rukách ???

já jo a když si s tím jen malinko zatočíš a zároveň se držíš toho drátu . . .
. . . to ti jsou takový rááány . . .
na té věci byl nápis Magneto Bosch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 16:40    Předmět: Citovat

to OK1HGA: ano vím, já s tebou souhlasím, citoval jsem pana RomanoREPAIRS

..akorád jsem to blbě napsal a nepoužil citaci.

třeba tady je z cessny 172

http://aeroservis.lkvm.cz/cz/fotogalerie.html#magneta

_________________
píďa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RomanoREPAIRS



Založen: Jan 08, 2011
Příspěvky: 611

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 16:47    Předmět: Citovat

pida_m napsal(a):
dovolím si malinko nesouhlasit s tvrzením pana RomanoREPAIRS
cituji: "ok1hga: V žádném případě nedává magneto vysokonapěťové impulzy pro svíčku... "

Například u sportovních letadel... (nedávno ho jsme měnili)..

http://www.spd-km.cz/index.php?sekce=produkty&kid=11&id=29


..asi to bude fakt výživná debata, ale nevím zda tazateli nškdo pomůže s tím fichtlem.


sám vidíš, že to magneto má cívku jak hovado, tzn Vysokonapěťovou! To už je ale letadlové magneto. Nikoli motocyklové s malinkýma cívčičkama, to vysoké napětí nedodá, a tom se tady dohadujeme. Vlastně jste to vysvětlil za mně.Řeknu to asi takhle - zaleží na "výkonu" cívky. Poté se dá říct, jestli dodá dostatečné napětí, nebo nikoli. Ale tady se jak říkám "dohaduji" Smile o motocyklovém magnetu, a ty tak silné cívky nemají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 17:00    Předmět: Citovat

ale tam není extra cívka.
magneto je prostě magneto, ať už je tam cívka s jemným drátkem a hodně závity (dává rovnou VN), nebo s tlustým drátem a málo závity (dodává nn pro zapalování /buď elekronické nebo polovodičové/ a následně pro zapalovací cívku).

_________________
píďa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RomanoREPAIRS



Založen: Jan 08, 2011
Příspěvky: 611

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 18:05    Předmět: Citovat

Tak tak Smile .Hele, jaký je rozdíl mezi elektronickým a polovodičovým? Polovodičový má bejt asi Tyristorový Smile Pak je ještě kladívkový, kde kmitá kladívko který tvoří pravidelný impuls pro cívku. ale elektronický, to slyším prvně Sorry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: út září 04 2012, 18:56    Předmět: Citovat

ano, správně, elektronické je tyristorové, je tam na gate většinou přiveden impulz z malinké cívky na rotoru nebo z Hallovýho čidla, která/který je upevněno na pohyblivim etečmentu aby se dal nastavit předstih.
_________________
píďa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: st září 05 2012, 9:18    Předmět: Citovat

Zdravím diskutující.
Dovolím si také vstoupit,aby řeč nestála.
Pod pojmem magneto si představuji druh zapalování, nejčastěji pro starší typ motocyklu nebo jiný motor.Tento druh zapalování měl vše potřebné k výrobě jiskry "integrované"v sobě.Vše bylo schované pod setrvačníkem,který byl zároveň držadlem magnetů,které obíhaly kolem cívek na společném podstavci.Jedna cívka byla tzv.indukční, ze které šel vysokonapěťový kabel přes fajfku rovnou na svíčku.Další cívka(cívky)byly pro světelný okruh.Nejvíce souhlasných hlasů dostávají:Ekkar,pepík9,ok1agh. Jo a dotaz zněl na zapalování u Jawa-50/20,ale to už snad markoni dohledal?Zahlédl jsem ho někde na začátku vlákna.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: út září 11 2012, 20:27    Předmět: Citovat

Zdravím.
Když už ste u tohoto stroje Jawa 50/20,mám dotaz.
Je možné u tohoto stroje využít zdroje napájení světel,k dobíjení záložního zdroje,který by napájel světla jako např.u Simsonu S51E?
Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: st září 12 2012, 6:16    Předmět: Citovat

Jawa Pionýr 50/20,21 (550,555) mají zapalování takové jaké mají,právě z důvodu,aby nemusely mít akumulátor.Aku.=závaží.Není důvod ho vozit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: st září 12 2012, 6:30    Předmět: Citovat

Vím že je to v podstatě závaží,ovšem né tolik veliké.
Jde mi jen o to,aby se dosáhlo nekolísavého svitu,závislého na otáčkách motoru.
Na druhou stranu,přiznejme,že v případě tohoto stroje,moc světla nevydá,což namáhá zrak při jízdě ve tmě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: st září 12 2012, 10:08    Předmět: Citovat

To jsou sice pravdivé poznatky,ale je tady jistá homologace,kterou musíš jednou za 4.roky prokázat jako funkční.Až jim ukážěš "kozla",že Ti svítí i bez nastartování tak Tě poženou i s Tvoji iniciativou Laughing Kup si Simson,svítí i v noci. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund