Založen: Jan 31, 2008 Příspěvky: 448 Bydliště: Liptov
Zaslal: po září 17 2012, 6:19 Předmět: Blaupunkt ATLANTA 110
Dobrý deň. Poprosím niekoho o radu s týmto autorádiom. Kamarád si kúpil nové autorádio, model Blaupunkt Atlanta 110 a namontoval ho do Audiny. Táto audina nemá priamo vyvedené výstupy na repro, ale má externý zosilňovač a k autorádiu sú vytiahnuté len napatové vstupy od tohoto externého zosilŇovača. Všetko je origo od výrobcu, nič nie je dobastlené. Autorádio má externé napatové výstupy, ktoré sa prepojili so vstupmi zosiňnovača. Všetko hrá, ako má, len pri prepínaní predvolieb na autorádii, počuť v reprákoch také výrazné lupnutia, ako keď sa pripojí na repro jednosmerné napatie. Sila tohoto rázu je nezávislá od nastavenie hlasitosti, stále je to rovnaké a velmi nepríjemné. Skúšl som toto autorádio zapojiť normálne na repráky(výkonové výstupy) a pri prepínaní predvolieb autorádio nachvíľku stíši hlasitosť, takže žiadne prechodové javy sa neobjavia.
Predtým tam mal autorádio Blaupunkt Essen CD31 a tento jav tam nebol. Prosím Vás, nestretol sa s týmto niekto, čo by sa stým dalo urobiť, aby to tak nepríjemne pri prepínaní nelúpalo. Ďakujem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32276 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 17 2012, 12:23 Předmět:
To autorádio má při přepínání aktivovaný obvod "MUTE" na koncových zešilovačích - zatímco na signálových výstupech (ty jim říkáš napěťové) pro externí zešilovač žádný takový utlumovací obvod není.
Jediné řešení je využít výkonových reprovýstupů z rádia - na libovolný výstup pro repro napojit odporový dělič s dělicím poměrem přibližně 10:1 - použiješ odpory 10kΩ a 1kΩ zapojené z libovolného reprovýstupu proti kostře auta. Z místa spoje obou odporů "vezmeš" signál pro výkonový externí zesilovač. Pozor, výstupy pro repra bývají dnes v drtivé většině můstkové, takže nezapojuj odpory MEZI výstupy, ale mezi jeden výstup a kostru. Oba výstupy pro každý reproduktor jsou vůči sobě komplementární, takže pro každý kanál použiješ (například) jen svorku (+) = děliče tedy zapojíš mezi svorky R(+) a L(+) a kostru, svorky R(-) a L(-) necháš nezapojené.
Pokud má autorádio 4kanálový výstup (pro přední i zadní repra), pro obyčejné stereo použiješ jen svorky RF(+) a LF(+). Svorky RF(-), LF(-), RR(+), RR(-), LR(+) i LR(-) necháš nezapojené.
Pokud budeš chtít využít na zesilovač všecky 4 kanály (i ty pro zadní repra), použiješ pro přední kanály svorky RF(+) a LF(+), pro zadní kanály pak svorky RR(+) a LR(+) - se stejnými děliči 10:1 jako ty přední. Všecky ostatní svorky s (-) necháš volné.
Jde udělat i kombinace, že přední kanály zapojíš na zesilovač a zadní repra připojíš přímo na rádio, to už je ale asi pro tebe moc vysoká škola... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nebude mít problém se stejnosměrnou složkou takhle zapojených výstupů na reproduktor??
Nezpůsobuje ty "lupance" přez zesilovač právě stejnosměrná složka signálu případně nevhodné vstupní obvody toho zesilovače?? _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Založen: Jan 31, 2008 Příspěvky: 448 Bydliště: Liptov
Zaslal: po září 17 2012, 12:44 Předmět:
Ďakujem za reakcie. Keď som tie signálové výstupy pozeral cez pamatový osciloskop, tak pri prepínaní predvolieb rádia sa objavovala napatová špička
ktorú spomenul TomasX. Len neviem, ako ju v tom signále potlačiť.
Založen: Jan 31, 2008 Příspěvky: 448 Bydliště: Liptov
Zaslal: po září 17 2012, 12:47 Předmět:
To EKKAR: koncáky majú na výstupoch jednosmerné napatie.Výstup proti sebe je nula, ale voči zemi je tam napatie (vačšinou polovičné napájaciemu).
Potom jedine cez kondíky.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6632 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út září 18 2012, 19:49 Předmět:
Tuzingář je ten, kdo provozuje tuzing. Kdo neví: Trapná snaha dopracovat se skutečného tuningu, což je zlepšení vlastností sériového vozu. Ať již jízdních vlastností, výkonu a třeba i vzhledu, hudby atd atd..
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8005 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: st září 19 2012, 4:51 Předmět:
Tizingář ani tuzingáře neznám ale vazební kond rozhodně "nedegraduje" kvalitu zvuku víc něž nějaký lupance z obvodu MUTE. Správně vybranej kond nemůže zvuk ovlivnit vůbec, nebo alespoň ne tak, aby jsi to v autě poznal. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19653 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st září 19 2012, 6:46 Předmět:
Při zatěžovacím odporu nějakých 11k přece stačí vazební kapacita do 1uF.
Na tom výstupu ty lupance menší kapacitou stejně nepotlačíš a ještě bys tím zeslabil to tuc-tuc.
Málo platný, tohle rádio asi nebylo původně konstruované pro připojení k externímu zesilovači (natož k HTJ), koneckonců jeho konce poskytují výkon i kmitočtový rozsah signálu více, než dostatečný do každého auta, ale marketing trval na napěťových výstupech, tak je tam "někam" dobastlili. A co by ne? Na desce i v zadním panelu se s tím počítalo od některého z minulých modelů...
Kde jsou ty časy, kdy "Modrý bod" byla značka, která neměla chybu...
Založen: Jan 31, 2008 Příspěvky: 448 Bydliště: Liptov
Zaslal: st září 19 2012, 8:40 Předmět:
HILL-E máš pravdu. Blaupunkt bol ešte pred časom pojem, o ktorom sa nediskutovalo. Čokoľvek sa od tejto firmy kúpilo, s ničím nebol problém. Mám doma autorádio od tejto firmy, ktoré si ešte pamatá " keď sa pušky spredu nabíjali " a dodnes bez problémov hrá. Má to veľmi zaujímavo vyriešenú reverznú kazetovú mechaniku. Radosť pozrieť, ako to funguje. Nechávam si ho z nostalgie.
Ale vrátim sa k povodnému problému. Troška som s tým polaboroval, urobil som si také "udelátko" z kondíkov, ako medzikus medzi výstup autorádia a vstup koncového zosilňovača a pomohlo, prechodové javy pri prepínaní zmizli. Trochu som laboroval s hodnotou kondíkov, nakoniec vyhoveli 1u, aj rozmerovo. Už to len zabaliť do nejakej peknej malej krabičky a kamarátova radosť (videl som na ňom, že je z toho trochu zúfalý) je na svete. Všetkým za rady ďakujem.
to>Hill
Ten zesilovač tam není jenom kvůli TUC-TUC tuzingu, ale už jsem viděl několik aut s aktivní reprosoustavou. Cca 6x10W + aktivní výhybky.
to: rolis7
Je možné, že ten zesilovač vůbec nemá vazební kondiky nebo je v něm pullup rezistor, protože to je nějaká sestava BLAUPUNKT aktivních repro. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Založen: Jan 31, 2008 Příspěvky: 448 Bydliště: Liptov
Zaslal: st září 19 2012, 9:41 Předmět:
TO TomasX:Je to možné, neskúmal so ten zbytok sústavy(koncáky) hlbšie a už ani nebudem. Už som tomu venoval dosť času. Ten dorobok s kondíkmi pomohol, tak to dokončím týmto sposobom. Možno to nie je profi riešenie, ale je funkčné. Bude s tým trošku viac mechanickej roboty. Ďakujem.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.