Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: po listopad 05 2012, 9:58 Předmět:
psychosalam napsal(a):
... Trochu větší program se píše ve vyšším jazyce, protože, kdyby se psal v asembleru ...kdo by to zaplatil?
Je to tak, a hodně malé programy se zase většinou skriptují. Kromě toho je tu ještě otázka přenositelnosti alespoň na úrovni zdrojového kódu. Firma si nemůže dovolit psát a ladit znovu aplikaci, kterou má vyvinutou pro Intel/Linux a je v ní několik let vývoje kvůli tomu, že lukrativní zákazník má nakoupeny servery HP/HPUX nebo Sun/Solaris.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9038 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po listopad 05 2012, 19:12 Předmět:
Tak už něco málo umím. Takový ty základy, umím uložit do souboru, přečíst, smazat atd... Ještě potřebuju zvládnout komunikaci s COM portem. Tak nějak mi to funguje, ale neumím inicializaci. Můj program funguje jen, když ho pustím až po nějakým jiným, který mi port inicializuje, třeba terminál, nebo jinej. Pak umím z portu číst i posílat. Na práci s portem používám jen funkce fgets, fputs, fopen... to mi stačí. Na netu jsem našel mraky informací, ale většinou pro mě nesrozumitelných. Byl by někdo ochotný poradit jak inicializovat COM port? Co nejjednodušeji. Už se v tom ztrácím. Používám Visual C++ 2010.
Umí to komunikovat s PICem na COM portu, ale jen, když je už inicializovanej, jak jsem psal. Mám zatím projetou tu základní školu C++ na webu, plus něco naučený odsud, hlavně základy práce se soubory.
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 07 2012, 9:55 Předmět:
Takhle to jde taky, ale nemáte nad portem kontrolu. Jeho parametry se převezmou s defaultního nastavení. Chtělo by se to ponořit do Win API. Velmi dobrá kniha, zabývající se Win API, specielně jeho částí kernel je
Windows pro pokročilé a experty od J. Richtera. Nezabývá se grafikou a GUI, ale objekty jádra, pamětí, thready a tak dále.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9038 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st listopad 07 2012, 10:40 Předmět:
WinAPI mě teprve čeká. Zatím jsem se chtěl naučit základy bez něj. Na help soubor a knížku se kouknu, ale zdá se mi celkem fousatá. Přece jenom 15 let v IT světě je věčnost. Leda by napsal nějakou revidovanou.
Konfiguraci jsem už nějak zvládl podle tohoto. Akorát to nenaroubuju na svůj program, asi to WinAPI budu muset uspíšit.
Díky za rady.
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 07 2012, 13:37 Předmět:
Kniha je uz starsi, ale práce s pamětí, thready a procesy, synchronizačními objekty (mutexy, semafory, kritické sekce), handly a tak dále je pořád stejná. Windows má nové technologie založené .NET, grafiku atd., ale tamty věci se z pohledu API nezměnily. Jinak by starší aplikace vůbec nemohly fungovat.
Pořád je možno používat dokumentaci z před-dotnetovské éry, poslední byla podzim 2001. Volání v 3 základních komponentách - KERNEL, USER a GDI jsou tam stále, taková funkce AddAtom() je tam už od Windows 2.x Pokud chcete používat nejnovější technologie, tak samozřejmě poslední dokumentace, ale jinak klasickou okenní "full featured" aplikaci uděláte i s 10 let starou dokumentací.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.