Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vhodný programovací jazyk na Winech.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po listopad 05 2012, 9:58    Předmět: Citovat

psychosalam napsal(a):
... Trochu větší program se píše ve vyšším jazyce, protože, kdyby se psal v asembleru ...kdo by to zaplatil?

Je to tak, a hodně malé programy se zase většinou skriptují. Kromě toho je tu ještě otázka přenositelnosti alespoň na úrovni zdrojového kódu. Firma si nemůže dovolit psát a ladit znovu aplikaci, kterou má vyvinutou pro Intel/Linux a je v ní několik let vývoje kvůli tomu, že lukrativní zákazník má nakoupeny servery HP/HPUX nebo Sun/Solaris.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9038
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po listopad 05 2012, 19:12    Předmět: Citovat

Tak už něco málo umím. Takový ty základy, umím uložit do souboru, přečíst, smazat atd... Ještě potřebuju zvládnout komunikaci s COM portem. Tak nějak mi to funguje, ale neumím inicializaci. Můj program funguje jen, když ho pustím až po nějakým jiným, který mi port inicializuje, třeba terminál, nebo jinej. Pak umím z portu číst i posílat. Na práci s portem používám jen funkce fgets, fputs, fopen... to mi stačí. Na netu jsem našel mraky informací, ale většinou pro mě nesrozumitelných. Byl by někdo ochotný poradit jak inicializovat COM port? Co nejjednodušeji. Už se v tom ztrácím. Používám Visual C++ 2010.

Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
piitr



Založen: Oct 19, 2007
Příspěvky: 1003

PříspěvekZaslal: po listopad 05 2012, 21:48    Předmět: Citovat

Já používám funkce CreateFile, GetCommState, SetCommState, SetCommTimeouts.
Podrobnosti např. zde: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa363436%28v=vs.85%29.aspx
Nejde to ale asi číst tím fgets atd.
Tady je i příklad: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa363201%28v=vs.85%29.aspx
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9038
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po listopad 05 2012, 22:27    Předmět: Citovat

Díky, prostuduju to, na tento odkaz jsem ještě nenarazil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út listopad 06 2012, 0:38    Předmět: Citovat

Příklad otevření COM a zápisu do něj. Je to vypreparováno z větší aplikace:
kód:

OVERLAPPED  ovlp;

void open_comm()
{
int r, rcnt, tcnt=0;
char s[300];
char t[50];
char *hw;
HANDLE comm_device;                    // komunikacni handle
COMSTAT cs;
DWORD errors;

   strcpy(t, "\\\\.\\"); strcat(t, cfgdt.port);
   comm_device = CreateFile(t, GENERIC_READ|GENERIC_WRITE,
                            0, NULL, OPEN_EXISTING,
                            NULL, NULL);
   if(comm_device == INVALID_HANDLE_VALUE)    // otevri port
   {
      MessageBox(MainWindowHandle, STR(ID_S_OpenCommErr), "KTA",
                 MB_OK|MB_ICONEXCLAMATION);
      return;                                 // navrat pri chybe
   }

   SetupComm(comm_device, 7000L, 7000L);      // nastav I/O fronty

   strstream(s, sizeof(s), ios::out) << cfgdt.port   <<
   ":9600,n,8," << cfgdt.stopbits << ends;    // sestav retezec parametru
   if(!BuildCommDCB(s, &comm_blok))           // sestav ridici blok spojeni
   {
        MessageBox(MainWindowHandle, STR(ID_S_OpenCommErr), "KTA",
                 MB_OK|MB_ICONEXCLAMATION);
       CloseHandle(comm_device);               // navrat pri chybe
       comm_device = INVALID_HANDLE_VALUE;
       return;
   }

   comm_blok.fBinary = 1;                     // binarni prenos
   comm_blok.fOutxCtsFlow = 0;                // nastav pouziti signalu
   comm_blok.fOutxDsrFlow = 0;
   comm_blok.fRtsControl = RTS_CONTROL_ENABLE;// rizeni RTS
   comm_blok.fDtrControl = DTR_CONTROL_ENABLE;// rizeni DTR
   comm_blok.fDsrSensitivity = false;
   comm_blok.EvtChar = '\xff';                // nastav markant

   if(!SetCommState(comm_device, &comm_blok))
   {
      MessageBox(MainWindowHandle, STR(ID_S_OpenCommErr), "KTA",
                 MB_OK|MB_ICONEXCLAMATION);
      CloseHandle(comm_device);
      comm_device = INVALID_HANDLE_VALUE;
      return;
   }


   if(!SetCommTimeouts(comm_device, &comm_to))
   {
     MessageBox(MainWindowHandle, STR(ID_S_OpenCommErr), "KTA",
                 MB_OK|MB_ICONEXCLAMATION);
     CloseHandle(comm_device);
     comm_device = INVALID_HANDLE_VALUE;
      return;
    }

// ---------------------- Escape na zacatek ----------------

   WriteFile(comm_device,"A", 1,(DWORD*)&rcnt,&ovlp);
   Sleep(10);                                 // prvotni AT pro autodetekci rychlosti
   WriteFile(comm_device,"\r\n", 2,(DWORD*)&rcnt,&ovlp);
   Sleep(100);
   PurgeComm(comm_device, PURGE_RXCLEAR);  // vycisti buffery
   ClearCommError(comm_device, &errors, &cs);
   TransmitCommChar(comm_device, '\x1b');     // vysli Escape

// ----------------  zjisteni verze HW ---------------------

   main_window->hwversion->SetText("------");
   if(!write_comm("C", 1))                    // zadost o reset a uvodni retezec
   {
. . .

}

// ------------------ WRITE_COMM ---------------------------
// Funkce vysle retezec znaku do zarizeni, cekajic vzdy na echo.

bool write_comm(char* sbuf, int scnt)
{
int t;
char echo[2];
DWORD written;

   t = time(0);
   do
   {                                          // opakuj po znacich
      WriteFile(comm_device,sbuf++,1L,&written,&ovlp); // vysli 1 znak
      do
      {
         ReadFile(comm_device,echo,1L,&written,&ovlp); // cti echo
         if(written > 0)                      // echo nacteno ?
            break;                            // tak dalsi znak
         if((time(0) - t) >= 2)               // delka cekani ?
            return false;                     // vyprsel time_out
      }
      while(true);
   } while(--scnt > 0);                       // vsechny znaky
   return TRUE;                               // vysilani OK
}


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9038
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: út listopad 06 2012, 20:55    Předmět: Citovat

Tak to je zrovna příklad, v čem se zatím nevyznám. Asi na to jdu moc rychle. Můj test program zatím vypadá takto:
kód:
#include <iostream>
#include <cstdio>
#include <cstring>

using namespace std;

char znak[2];
char prijem[100];
FILE *comport;

int main()
{
   cout << "Cekam na reset procesoru..." << endl;
   comport = fopen("COM3", "r");
   if (comport==NULL)
   {
      cout << "\achyba pri otevirani portu!";
      cin.get();
      return (1);
   }
   fgets (prijem , 32 , comport);
   fclose(comport);
   cout << "prijato: " << prijem << endl;

   while (strcmp (prijem,"Prijato: K\n") != 0)      // mcu posila i konec radku
   {

   cout << "zadej znak k zapisu na COM port: ";
   cin >> znak;
   comport = fopen("COM3" , "w+");

   fputs (znak, comport);
   fflush (comport);
   fgets (prijem, 32, comport);
   fclose(comport);
   cout << "prijato: " << prijem;
   cout << "prijato celkem " << strlen(prijem) << " znaku" << endl << endl;

   }

   cin.get();
   cout << "\n\akonec programu, stiskni ENTER" << endl;
   cin.get();
   return (0);
}

Umí to komunikovat s PICem na COM portu, ale jen, když je už inicializovanej, jak jsem psal. Mám zatím projetou tu základní školu C++ na webu, plus něco naučený odsud, hlavně základy práce se soubory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st listopad 07 2012, 9:55    Předmět: Citovat

Takhle to jde taky, ale nemáte nad portem kontrolu. Jeho parametry se převezmou s defaultního nastavení. Chtělo by se to ponořit do Win API. Velmi dobrá kniha, zabývající se Win API, specielně jeho částí kernel je
Windows pro pokročilé a experty od J. Richtera. Nezabývá se grafikou a GUI, ale objekty jádra, pamětí, thready a tak dále.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: st listopad 07 2012, 10:12    Předmět: Citovat

Docela užitečný je help soubor Win32 Programmer's Reference.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9038
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st listopad 07 2012, 10:40    Předmět: Citovat

WinAPI mě teprve čeká. Zatím jsem se chtěl naučit základy bez něj. Na help soubor a knížku se kouknu, ale zdá se mi celkem fousatá. Přece jenom 15 let v IT světě je věčnost. Leda by napsal nějakou revidovanou.
Konfiguraci jsem už nějak zvládl podle tohoto. Akorát to nenaroubuju na svůj program, asi to WinAPI budu muset uspíšit.
Díky za rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st listopad 07 2012, 13:37    Předmět: Citovat

Kniha je uz starsi, ale práce s pamětí, thready a procesy, synchronizačními objekty (mutexy, semafory, kritické sekce), handly a tak dále je pořád stejná. Windows má nové technologie založené .NET, grafiku atd., ale tamty věci se z pohledu API nezměnily. Jinak by starší aplikace vůbec nemohly fungovat.

Pořád je možno používat dokumentaci z před-dotnetovské éry, poslední byla podzim 2001. Volání v 3 základních komponentách - KERNEL, USER a GDI jsou tam stále, taková funkce AddAtom() je tam už od Windows 2.x Smile Pokud chcete používat nejnovější technologie, tak samozřejmě poslední dokumentace, ale jinak klasickou okenní "full featured" aplikaci uděláte i s 10 let starou dokumentací.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund