Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Desulfatácia PB Akku
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 45, 46, 47  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6167
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so listopad 24 2012, 10:51    Předmět: Citovat

Tak si někdy poslechni, jak pěkně šumí plně nabitý akumulátor, do kterého dál pereš 80 mA bez ohledu na napětí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Grafiaus



Založen: Sep 30, 2011
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: so listopad 24 2012, 11:38    Předmět: Citovat

ale no .. , videl som "dobijacky" , s 2VA trafacikom , co sa davaju na tie tlacitka s jednou diodkou a zime stale pripojene , nic nesumelo , a mal istotu ze v mraze nastartuje , ked da do serii este ziarovku , .. niekedy je vela teorie okolo akumulatorov , ale ked pride jej cas , uz je ani svety nepomoze a v zime urcite , naco je dobre rano s teplym akumulatorom nastartovat , ked po par hodin na parkovisku v mraze uz nepretoci ?..
a ked tu bola spominana ta TL431..



nab.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  nab.jpg
 Velikost:  186.19 kB
 Staženo:  150 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so listopad 24 2012, 23:20    Předmět: Citovat

Od utorka ťahám dvanástky + dnes 8-ka... Až teraz sa trochu "hrám". Pre upresnenie, ide o Renault Megane Scenic, aku je pod sedadlom spolujazdca, blbý prístup, preto tá bezúdržbovosť. Inak ide o klasický "mokrý" akumulátor. Myslel som si, že to "cvičenie" by mu čiastočne vracalo kondíciu. Takže tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2012, 22:59    Předmět: Citovat

Je lepšie aku permanentne udržiavať na tých cca 14V, alebo potrebuje i oddych?
Pri permanentnej "vyváženej" (aby nedošlo k prebitiu) desulfatácii nehrozí zvýšená korózia článkov?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2012, 10:13    Předmět: Citovat

Riesis hluposti, pozri auto stoji uz 6 rokov vonku a baterka stale startuje, dolezite je pravidelne pouzivanie, poznal som takeho co jazdil obcas baterku na zimu bral domou lebo garaz nebola vykurovana nabijal ju , a vydrzala 2-3 roky tak ze to netreba prehanat s udrzbou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2012, 11:09    Předmět: Citovat

Baterka má už 2-3 roky, auto je nafťák (Scenic), jazdí sa ním tak 2-3 krát v týždni, na krátke vzdialenosti (prímestská dedina - do mesta a späť) a jedna jazda sú tak 2-3-4 opätovné štartovania. Ráno v garáži ho naštartovať je problém. Chytá až na niekoľký pokus. V mojom aute som aku udržoval na 13,8V a pripadá mi, že zlenivel. Tak či to môže byť pravda, alebo sa mi to len zdá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32233
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2012, 12:12    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
... auto je nafťák (Scenic), ...Ráno v garáži ho naštartovať je problém. Chytá až na niekoľký pokus. ...
Je potřeba mít všecko NA MOTORU v naprostým pořádku - jestli je to dehet = ropák, musí mít v pořádku žhavení i řízení jak bodu předvstřiku, tak množství vstřiku. To vyřeš jako první a až pak řeš baterku - ta může bejt sebelepší, ale jak nebude naprosto OK motor, nebude to startovat na "drc" nikdy. Až budeš mít v pořádku správnou dodávku paliva, řízení přípravy směsi a řízení žhavení, nebudeš potřebovat řešit udržování baterky na napětí při 2-3 jízdách týdně.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34215
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2012, 15:06    Předmět: Citovat

Presne tak, ak starter toci, tak je bateria dobra. Ak je napriek tomu problem motor nastartovat, treba to vyriesit. Potom nebudes musiet zbytocne na 4-krat startovat a nicit bateriu a riesit jej dobijanie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2012, 22:53    Předmět: Citovat

Hoši, žhaviace sviečky sú vymenené, rozvody tiež. Tohto roku na jeseň bol na STK. Je problém s pumpou, pred štartom je potrebné ručne napumpovať. Po prvom štarte už chytá bez problému. Keď sa aku. podarilo prebiť (už som spomínal), ráno chytil "na šup". Súdim, že má nízku kapacitu. Desulfovať nepretržite sa bojím kvôli tej korózii kladnej elektródy. Urobil som aspoň udržovač 13,9V. Len neviem, či ho nechávať pripojený v garáži nepretržite, alebo tým napácham ešte viac škody.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32233
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2012, 23:08    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
... Je problém s pumpou, pred štartom je potrebné ručne napumpovať. Po prvom štarte už chytá bez problému...
Buď je v háji pumpa, nebo to může dělat přicpanej palivovej filtr, případně je v háji zpětnej ventil u podávacího čerpadla v nádrži a při odstavení "padá" nafta zpátky do nádrže - což dělat nemá, u čerpadla je zpětnej ventil, kterej má palivo obecně (bez ohledu na to jestli naftu nebo benzín) udržet v potrubí k motoru, takže dosažení provozního tlaku paliva má trvat sekundu-dvě. Nesváděj na baterku co není její vina, ale je za tím někdo, kdo oj*ebává údržbu, i když ví že NĚCO NENÍ V RICHTIKU A BATERKA TO NENÍ. Kdyby to bylo baterkou, byly by problémy s každým studeným startem, nejenom s tím prvním po odstavení přes noc nebo delším...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2012, 1:40    Předmět: Citovat

Už som písal, po prebití ráno chytil krásne a i zvuk malo to štartovanie iný. Bežne po dvoj-trojdňovej odstávke pri štartovaní "huhle" a ledva naštartuje. Že nafta späť cedí, to nie je v poriadku. Ale ten aku tiež nie. Otázka je len, či môže byť trvale na 13,9V, alebo radšej nie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2012, 7:15    Předmět: Citovat

Duvsan, meral si hodnotu stáleho odberu pri odstavenom aute? Podľa tvojho popisu sa môže jednať o nadmerný odber niektorého zariadenia v stand-by režime. (alarm, centrál, rádio, hodiny, prinajhoršom palubný počítač). Takých pár sto miliampér stáleho odberu môže mať práve takéto dôsledky, ako popisuješ.
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2012, 11:43    Předmět: Citovat

helios napsal(a):
Takých pár sto miliampér...

Nepreháňaš trochu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2012, 12:54    Předmět: Citovat

Nepreháňa. Blbý rádio ti těch pár set miliampér klidně udělá.
Takže jsi nic neměřil... Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zelenac



Založen: Jan 08, 2012
Příspěvky: 172

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21 2012, 12:55    Předmět: Citovat

Neprehana,radio u kolegovho Sharana 0,32A!Tiez mi neveril,ze to moze robit,ale ked som mu tam pripojil merak,cumel ako puk.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 45, 46, 47  Další
Strana 31 z 47

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.30 sekund