Mozete niekto vysvetlit,ako je to ked je slaba bat.a nabija sa mimo auta. Ohladom odpojenia od riad.elektronoky.Viem ju nabit aj v aute,len chcem vediet viac o tom lebo kazdy to nevie ked som sa pytal.Staci aj odkaz.Thanks.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15634 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so prosinec 22 2012, 10:04 Předmět:
Není jediný důvod proč bys nemohl baterku vytáhnout a dobít extra na nabíječce. Problém by mohl být jen s alarmem, kdybys ho tam měl a nevěděl kód po připojení baterky.
Jinak se to chová pro srovnání jako PC, který vypneš, vyděláš zdroj, dáš ho po opravě zpět a zapneš PC.
Založen: May 09, 2006 Příspěvky: 305 Bydliště: Hranice
Zaslal: so prosinec 22 2012, 10:10 Předmět:
To není až tak pravda. Při delším odpojení (pár hodin) řídící jednotka motoru zapomene nastavení co se naučila a znovu začíná se základním výrobce a znovu se učí "svůj" motor. U elektrických oken se může stát, že se musí znovu naučit dojezdy apod. I výrobce doporučuje neodpojovat baterii. _________________ Líp už bylo.
U benzinove fabie jsem odpojoval baterii i na delsi dobu uplne bez problemu,vse se samo automaticky prizpusoby,vyrobci automobilu doporucuji plno nesmyslu,jen aby se mohli vykroutit z uznani zaruk.Jediny problem muze nastat s radiem,kdyz neznate code,ale i ten se da sehnat a vygenerovat na netu.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3509 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: so prosinec 22 2012, 10:44 Předmět:
Mám Fabii 1,4 MPI, při krátkodobém ani dlouhodobém odpojení baterie jsem nepozoroval žádný problém. Jen je potřeba znovu nakodovat rádio, tuším že se vynulovalo denní počítadlo kilometrů, jak to bylo s hodinama už si nepamatuju (mám rok novou baterku tak není důvod jí odpojovat), el. okno mám jenom střešní a tam paky problém taty nebyl.
Slyšel jsem taky o tom, že se při odpojení vymažou adaptivní hodnoty a ŘJ si je musí znovu během chodu motoru a jízdy vytvořit, ale nikdy! jsme nepočiťoval změnu chování motoru, spotřeby apod.
Nakonec takový reset nejen řídící jednotky může být i ku prospěchu věci . _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15634 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so prosinec 22 2012, 11:28 Předmět:
dalik napsal(a):
To není až tak pravda. Při delším odpojení (pár hodin) řídící jednotka motoru zapomene nastavení co se naučila a znovu začíná se základním výrobce a znovu se učí "svůj" motor. U elektrických oken se může stát, že se musí znovu naučit dojezdy apod. I výrobce doporučuje neodpojovat baterii.
Ale je to pravda, s rádiem a jeho hodinama bych se vůbec nezabýval. To delší odpsojení pro znovuučení se ŘJ se používá záměrně, když si zapamatuje chyby, co jsou k ničemu a také k tomu, aby si řidič přizpůsobil jízdu autem podle svého pokud to jezdí už jak chcíplá koza.
To je právě jen jediná výhoda a ne nevýhoda odpojení baterky, elektrická okénka vyřešíš během pár minut. A je pravda, že výrobce toho nakecá opravdu dost, ale tam kde by se měl o něčem aspoň zmínit, tak tam mlčí a zapírá. A platí to pro všechna podobná auta, škodovka opravdu není žádný extra zázrak, jen si ho z toho dělají samí majitelé jako u ostatní aut, ale škodovek je tady víc, tak je to slyšet i při sraní na záchodě.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15634 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so prosinec 22 2012, 11:31 Předmět:
Eleman napsal(a):
Slyšel jsem taky o tom, že se při odpojení vymažou adaptivní hodnoty a ŘJ si je musí znovu během chodu motoru a jízdy vytvořit, ale nikdy! jsme nepočiťoval změnu chování motoru, spotřeby apod.
Někdy to fakt nepoznáš, ale pokud bereš auto po někom, co jezdil furt po městě a ty budeš jezdit furt po dálnici nebo obráceně, tak to poznáš. Většinou je to ale ku prospěchu věci.
No a pak jsou ŘJ u jiných výrobců, které mají v default nastavení více různých režimu a tam je to optimalizované furt.
Založen: May 09, 2006 Příspěvky: 305 Bydliště: Hranice
Zaslal: so prosinec 22 2012, 12:12 Předmět:
p32: Reagoval jsem na to, že se to chová jako když z pc vytáhneš zdroj a dáš jej zpět - a to není pravda. Je to jako bys to pc znovunainstaloval.
Udělat reset RJ opravdu není někdy od věci, dělám to elegantněji-vagem.
Proto jsem reagoval - laikovi řekneš, že se nic nestane, a on pak bude rozčarovaný, že mu auto jede jinak, že mu nefungujou dojezdy okýnek, že má zakodované rádio apod. Na to je třeba upozornit. Samozřejmě odpojením a připojením baterky se nic nerozbije, ale pokud to není nutné dělat, nedělám to. _________________ Líp už bylo.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15634 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so prosinec 22 2012, 13:39 Předmět:
to dalik:
Já psal jako pro srovnání, kdybych chtěl srovnávat s tvým přikladem, tak bych se bavil o zálohovací baterce k BIOSu u PC. Nakonec řidič u toho nemusí vůbec nic navíc dělat, že ? Zatímco uživatel musí nastavit zäkladní parametry do BIOSu, ale proč by měl přeinstalovat celý OS ? To už není mimo mísu, ale zkreslování údajů.
Chtěl bych vidět dělat reset ŘJ vagem elegantněji. To si jako normální řidič musí pořizovat něco na VAG a proč by ho to vůbec mělo zajímat ? Co je na to elegantního, to nechápu.
On to dělá jen proto, aby si pro pořádek dobil baterku mimo auto, protože třeba nemá na parkovišti svou extra zásuvku 230V a bydlí 100 m od zaparkovaneho auta. Chce jen vědět, co má udělat pro to, aby si nenadělal problémy a ne aby potom 5 let skladoval něco k VAGu.
Jo a není to nic osobního, aby nedošlo k nedorozumění. Já nakonec psal jen to co jsem psal.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 22 2012, 14:50 Předmět:
Při odpojení baterky se nestane nic, smažou se jen nedůležitý parametry v ŘJ, důležitý chyby v ní zůstanou - jednotka má 2 oddělený paměti, jednu co jde "smáznout" vypnutím napájeení, druhou "tvrdou", kterou jde vymazat právě jen třeba VAGem. Do té vymazatelné si zapisuje "adaptivní hodnoty" neboli korekce, který si vygenerovala na posledních ujetých cca 50km jízdy a nezávažné poruchy, do té trvalé pak třeba počet všech závad, pády do nouzáku a pod. Tuhle paměť odpojením baterky nevymažete, ta se musí smazat povelem po CAN sběrnici. Když na autě přetrvává závada která třeba zavinila "pád do nouzáku", auto sice po odpojení baterky "z nouzáku vyjede" a jde nastartovat, záznam o pádu ale v paměti zůstane a pokud závada dál trvá, auto do nouzáku "spadne" znovu. Je to bezpečnostní opatření pro případ, kdy skutečně hrozí poškození motoru a pod, aby si nějakej fikanej frikulín nesmáznul závady v paměti a například s nízkým tlakem oleje nejel dalších X kilometrů na plnej plyn - a pak nesváděl na auto svou nedbalost.
Co se týče alarmu nebo imobilizéru, tak ve fábulích už se nemusí nic kódovat manuálně, načtou si kódy po CANu samy - a rádio pokud je originální, načte si kód samo taky. Na palubce se vymažou hodnoty na hodinách a v registru č.1 palubního počítače - "dvojka" neboli dlouhodobá paměť zase zůstane nedotknutá. U okýnek s elektrickou stahovačkou je stačí manuálně stáhnout na doraz dolů a vyjet s nima na doraz nahoru - v obou krajních polohách podržet ovládací přepínač dokud elektronika sama neodpojí motorek, čímž dojde "k zapamatování si" krajních poloh skla. Nic dalšího není potřeba dělat, jen připojení baterky je podle starých zkušených mechánů dobrý dělat tak, že se napojí jen kladnej přívod k autu, pak se uvnitř auta strčí klíč do spínačky a otočí do polohy 2 = zapne zapalování a teprve potom se pod kapotou zapojí a dotáhne i záporná klema ke kastli = kostra.
Důvodem pro tuhle zdánlivou blbost je bezpečnost při zapínání elektriky, kdyby náhodou nějakou blbostí došlo při zapojení elektriky k aktivaci airbagů, aby v momentě zapnutí neseděl nikdo za volantem - jako by k tomu došlo při připojení baterky bez zapnutýho klíčku a potom k jeho otočení s člověkem usazeným za volant. Já jsem teda ještě neslyšel o případu, že by k něčemu podobnýmu došlo (vylítnutí pytle při zapnutí zapalování po předchozím odpojení a novým připojení baterky), ale jak se říká, náhoda je rohatý neplodný hovězí, takže je lepší netahat čerta za ocas. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3525 Bydliště: SK
Zaslal: so prosinec 22 2012, 19:22 Předmět:
Musim sa vam vsetkym podakovat za odpoved,az teraz som prisiel k PC.Vedel som len ze mozu byt problemy ,ale nevedel s cim presne.Iste ste problematiku vysvetlili.Mladsi syn ju nabijal tri hod.v aute.Potom aj s nabijackov chytilo asi po tretom starte.Tu je teraz inverzia -8°C,a na horach mozno krasne.
Chcel som sa prvykrat spytat aj toto, ci po prehodeni druhej baterky tak za 2 min.sa moze aj v tedy nieco v RJ vynulovat?Nie je tam neaka rezerva na bezproblemove prehodenie baterky?
Este keby niekto vysvetlil nabijanie bateriek ktore nemaju tie otvory pre doplnanie dest.vody (bezudrzbove) !
Ci sa este vyrabaju aj tie s doplnanim dest.vody.Ak oboje,tak ktore doporucujete kupovat!
Vdaka.
Já mám v autě bezúdržbovou vartu, ale ta má prostředkem samolepku a pod ní jsou normální šroubovací zátky. Akorát bez té samolepky špatně těsní a prosakuje kyselina, tak se suché špunty musí lehce podmáznout silikonem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 22 2012, 20:13 Předmět:
Do auta s rokem výroby 2000+ klidně i tu bezúdržbovou bez zátek, protože mají spolehlivější regulaci napětí a nedochází tak často k výpadku regulace = přebití a tím i vycákání elektrolytu. Na starší auto bych si já osobně bezšpuntovou baterku netroufnul dát. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: so prosinec 22 2012, 22:08 Předmět:
Ještě k tomu odpojení baterie: při výměně baterky v servisu po mně chtěli jen, ať si vystoupím z auta (asi kvůli bagům), klíč ze zapalování, a stáhnu přední okno. Pak abych věděl kód radia.
Vymazala se jen denní paměť na počítači. Ještě jsem podle manuálu obnovil nastavení oken.
Takže se nic nestane. _________________ *****
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.