Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá prosinec 21 2012, 16:28 Předmět:
Pri troche šikovnosti to auto ani nepozná. Pod svorku pólu akumca namotáš pár závitov tenkého drátu, koniec zapojíš na jednu svorku ampérmetra, druhú svorku A-metra na odpojovanú klemu. Keď to budeš mať, odpojíš klemu a okruh sa ti uzavrie cez ampérmeter a pritom sa okruh nepreruší. Inak palubnému počítaču by to malo byť jedno, len niektorým alarmom a rádiám výpadok napájania vadí. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15597 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá prosinec 21 2012, 20:03 Předmět:
V zásadě přemýšlej o tom, které zařízení by chtělo po novém připojení baterky naťukat nějaký ochranný kód a tento si raději připrav než začneš něco dělat s baterkou. Jinak postupuj tak, jak psal helios, ale jistota je jistota při náhodném úplném odpojení baterky.
já bych ještě zapojil do cigaretovýho zapalovače(co je zapojen pořád, třeba ten v kufru jestli to tak i u toho auta funguje) počas přepojování nějakej proudově omezenej zdroj (aby při zkratu při přepojování u baterky neshořelo pojistku). A pak můžeš baterku i úplně odpojit
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32233 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 22 2012, 14:10 Předmět:
Atlantisi, akorát že pokud potřebuje změřit KLIDOVEJ ODBĚR auta, tak mu ten proudovej zdrojík zapojenej někam do zásuvky uvnitř auta neudělá moc dobrou službu, nemyslíš? Příště, než zas něco plácneš, přečti si o čem je vlákno aspoň na předchozí stránce... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
myslel jsem zapojit zdroj, přezapojit baterku přes ampérmetr a pak ten zdroj odpojit. Aby při manipulaci s konektorama u baterky nedošlo ke krátkodobýmu odpojení. Neboj, četl jsem to co chce.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4083 Bydliště: Zlín
Zaslal: pá leden 04 2013, 17:40 Předmět:
Získal jsem pár olověných baterek do kamery 12V/2,3Ah, fungl nových, akorát z roku 92 Můžete uzavírat sázky, jestli se je povede oživit
Byly úplně mrtvé, jakoby přerušené, naprázdno napětí pár mV. Ukázalo se, že jsou úplně suché, zkusil jsem do jedné doplnit destilku, vešlo se 10 ml do každého článku, než začal baterkou téct proud. Nabíjím je tou desulfatační nabíječkou se žárovkou, proud pomalu roste, napětí na baterce taky. Ze začátku bylo nulové, teď už je přes 4,6 V.
...Kdyby to bylo baterkou, byly by problémy s každým studeným startem, nejenom s tím prvním po odstavení přes noc nebo delším...
...to nemusí byť tak úplne pravda, pretože Pb akumulátor je o. i. o chémii, čase a teplote.
czatlantis napsal(a):
já bych ještě zapojil do cigaretovýho zapalovače(co je zapojen pořád, třeba ten v kufru jestli to tak i u toho auta funguje) počas přepojování nějakej proudově omezenej zdroj (aby při zkratu při přepojování u baterky neshořelo pojistku). A pak můžeš baterku i úplně odpojit
EKKAR napsal(a):
Atlantisi, akorát že pokud potřebuje změřit KLIDOVEJ ODBĚR auta, tak mu ten proudovej zdrojík zapojenej někam do zásuvky uvnitř auta neudělá moc dobrou službu, nemyslíš? Příště, než zas něco plácneš, přečti si o čem je vlákno aspoň na předchozí stránce...
...ale on mu radí ako predísť resetu niektorých (napr. kódovaných) zariadení, alebo spotrebičov po dobu (aj veľmi krátku), kedy je akumulátor odpojený od palubnej siete (napr. kvôli príprave merania kľudového odberu).
Parafrázujem EKKARa pre EKKARa: Nabudúce ak niečo trepneš, prečítaj si... ...však vieš... ...a vlákno je aj tak pôvodne o desulfatácii Pb akumulátorov...
P. S.: na tento príspevok nemusíš reagovať ak sám nechceš...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32233 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 05 2013, 0:35 Předmět:
FF napsal(a):
blablabla
P. S.: na tento príspevok nemusíš reagovať ak sám nechceš...
Ono kdybys četl hlavně ty sám, tak o způsobech změření kliďáku auta už jsem tady psal nejenom já, ale i hodně dalších - a dost dávno tomu. A nejenom v tomhle dredu - a taky ne jenom na tomhle fóru. Prostě přicházíš "s krížikom na cintorín vyše roka po funuse" a doslova mlátíš prázdnou slámu.
@Lukas-Peca - blahopřeju, pokud ty baterky vyschly, nebudou tolik zasulfátovaný jako by byly držený bez náboje s kapalným elektrolytem. Odhadem z nich dostaneš kapacitu zhruba 50%+něco z původní hodnoty a samovybíjení bude jako u normálního olova - to není ovlivněný ani tak tou sulfatací, jako nečistotama v elektrodách a teplotou elektrolytu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4083 Bydliště: Zlín
Zaslal: so leden 05 2013, 11:32 Předmět:
Z toho samovybíjení mám obavy kvůli tomu, že jsem použil nějakou destilku, co jsem našel doma, dost možná je to jen demi-voda, navíc už docela stará. V destilce se prý rozpouští CO2 ze vzduchu a taková voda se stává vodivou. Proto se má skladovat v uzavřených plných nádobách.
Nicméně baterka se přes noc vůbec nevybila. Při vybíjení proudem 2C do bodu, kdy začíná napětí rychle klesat, má kapacitu asi 0,5 Ah, ale to bylo teprve první vybíjení, další možná bude vypadat jinak. Při nabíjení začíná plynovat při 14,3 V. Prostě vypadá zdravě, přestože je 21 let stará.
Ten desulfátor je docela síla - rozhodně tam chybí důležitá podmínka pro jeho fungování: musí se připojovat k baterii, která je trvale dobíjena zdrojem malého proudu jako udržovacím/konzervačním dobíječem, který navíc musí být zkratuvzdorný. Pokud se připojí k baterii bez konzervačního dobíječe, velice rychle ji svým pulsováním vybije a pokud se ta baterie zase hodně rychle nedobije, odešle ji milý "desulfátor" do pekel. Na obrázku je jednoduchý desulfatační dobíječ, který po připojení k akumulátoru na 24 hodin umí regenerovat zhruba 10% jeho kapacity. Kdo ho bude chtít nechat připojený dlouhodobě, musí jako trafo použít kus se sekundárním proudem asi 0,5A a použít kontrolkovou žárovku 24V/2W. VŠECHNY HODNOTY JSOU PRO AKUMULÁTOR 44-55Ah, běžně používaný v nejobvyklejších vozech. Pro akumulátory s větší kapacitou JE NENÍ POTŘEBA UPRAVOVAT - protože malé proudy olověnému akumulátoru neškodí, naopak mu prospívají.
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums/files/desulf_tor1_611.jpg
na tom obrazku ty diody, to staci rict v obchode tyto cisla a pismenka a oni mi je prodají?[img][/img]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32233 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 06 2013, 21:24 Předmět:
Ty co jsou na tom obrázku nekoupíš, cca 20 let už se nedělají. Když si ale koupíš P600D a 1N4007, tak docela snadno poznáš, kam která patří... Místo té P600D bych radši dal nějakou na 10A, to už se ale budeš muset poradit ohledně konkrétního typu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.