Založen: Dec 26, 2012 Příspěvky: 12 Bydliště: Dunajská Streda,SK
Zaslal: ne leden 06 2013, 13:21 Předmět: Fabia 2007, prosba o elek. schému
Potrebujem el.schému k Fabii,alebo poradit.Občas a nepravidelne sa stáva že neide nakopnút.Štarter točí,ale motor nechitá.Vše sa zdá v OK,ale i v studenom a teplom stavu.Inokedy funguje na prvé ako to má byt.Má niekto skúsenost s tým?Díky vopred.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne leden 06 2013, 13:33 Předmět:
V takovýmhle případě se nezačíná schématem, ale zhodnocení jednotlivých příznaků a diagnostikou el.motoru. Takže jako první by mě zajímalo v případě, že nechce chytit, tak jestli po zapnutí klíčku svítí kontrolka el.motou a jestli sepne paliv. čerpadlo (po otevření dveří řidiče nebo po zapnutí klíčku). Pak samozřejmě jestli komunikuje diagnostika s ř.j. motoru v době poruchy a co píše za závadu v paměti. Tohle všechno napoví kam se dál ubírat. Schéma je několikaset stránkový dokument a hledat chybu bez znalosti okruhu, kde je problém se nedá.
So schemou to az tak jednoduche nie je, k dispozicii je len v elektronickej dp ELSA. Ale v prvom rade by som s tym isiel na diagnostiku, ci tam nie je ulozena zavada. Problem moze byt s palivom, so zapalovanim, immo a x dalsich veci. Bez poriadnej a spravne pochopenej diagnostiky budes varit zo vzduchu.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: ne leden 06 2013, 14:13 Předmět:
Tu diagnostiku to chce, jinak motor aby šel nastartovat, potřebuje 3 podmínky, správnou směs, jiskru a kompresi. Pokud není jiskra, při startování smrdí z výfuku nespálené palivo, pokud z výfuku nesmrdí nic, nejde tam palivo (nebo tam nejde palivo, protože ŘJ pozná, že není jiskra a palivo nepustí). Pokud není správné složení směsi, z výfuku to smrdí, ale nechytá to, protože to nejde zapálit. U HTP (jestli je to HTP) se podpalují ventily (mimo jiné fatální problémy), takže změřit kompresi také není od věci. Svítí kontrolka chyby motoru?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 06 2013, 14:17 Předmět:
Nejvíc pravdy tady dal do placu GeorgeB - chce to diagnostiku, pak bude víc povědomosti o tom, co se v celým autě děje. Možných příčin popsanýho chování je jen odhadem asi tak 10 (těch základních) - a kdyby se mělo postupně prohlížet krok za krokem všecko čeho by se to mohlo týkat, bude jednodušší celý auto rozebrat do šroubku a začít zas dávat dohromady.
Jen pro ilustraci, čím vším to může bejt:
- závada kdekoliv v palivový soustavě (nádrž, podávací čerpadlo, filtr paliva, vstřikovače, odvzdušňovací soustava nádrže s uhlíkovým filtrem)
- závada ne elektrice - jen základních oblastí je minimálně 5: oblast dobíjení, oblast napájení ŘJ, oblast snímačů/čidel funkce motoru, oblast zabezpečovací (imobilizér), oblast kontroly složení výfukových plynů, oblast zapalování a řízení bodu zážehu...
Mám pokračovat? Bez "napíchnutí" na diagnostiku se to prostě neobejde, nemluvě o tom, že absolutně nedáváš dostatečný množství základní informace - fábek 1,2 z roku 07 jsou minimálně 4 různý verze motorizací (trojhrnek atmosféra 1,2HTP 44 a 51kW nebo čtyřlampovka turbo 1,2TSI 63 a 77kW) - a to nepočítám druhotnou výbavu a to, že takovou závadu může způsobovat i ta výbava. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18748 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne leden 06 2013, 22:07 Předmět:
No snad odzkoušení vstřiku paliva a jiskry nebude nepřekonatelným problémem . Spíše bych začal od toho , jestli je více klíčů , tak postupně se všemi . Taky jsem si nechal udělat náhradní klíč bez čipu a i dodělat klíč s čipem a nahrát jen některé ....
Exportovat to ide cez dobre nastavenu PDF tlaciaren (format papiera a okraje), ale je to robota pre otroka. Jedna dve schemy sa da, ale spravit z toho klasicku DP v PDF, to je rychlejsie stiahnute DVD s datami pre danu znacku .
Založen: Dec 26, 2012 Příspěvky: 12 Bydliště: Dunajská Streda,SK
Zaslal: so leden 12 2013, 18:21 Předmět:
Diagnostika neukazuje nic.Občas se mi zdálo prochlastaný,smrdel benzínem,ale to isté robilo aj bez smradu.A teraz sa udobrilo _________________ Frankie
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.