Ty co jsou na tom obrázku nekoupíš, cca 20 let už se nedělají. Když si ale koupíš P600D a 1N4007, tak docela snadno poznáš, kam která patří... Místo té P600D bych radši dal nějakou na 10A, to už se ale budeš muset poradit ohledně konkrétního typu.
diky, uz vim,trosicku sem hledal a jeste kouknu jestli je nemam doma.
jaky by to vypadalo,kdybych to chtel pouzit na baterku uzavrenou s rounem 12v8ah?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32233 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 07 2013, 16:13 Předmět:
Musel bys omezit obě hodnoty proudu podle toho, co už jsem tady mockrát napsal - nabíjecí proud na přibližně 1/10C a vybíjecí dát ještě přibližně 5x-10x menší. Při respektování požadavku na (relativně vzhledem k celkové kapacitě) malé proudy to jde aplikovat na všecky kapacity. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Uvedené desulfátory mají nevýhodu v tom, že když vypadne síť, pokračuje fáze vybíjení, v nejhorším případě až do úplného vybití baterky. I učinil jsem objev (bez nároku na prvenství ), že když nahradím diodu kondezátorem, je po problému.
desulfator.png
Komentář:
I stř. nab. (černý): 0,98 A
I stř. vyb. (červený): 0,17 A
Ztráta na odporu: 4,9 W
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32233 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 07 2013, 18:11 Předmět:
Idea dobrá, ale pokus o desulfataci předpokládá určitou dávku dozoru, takže pokud vypadne proud, je na "pachateli", aby si zařízení od baterie sám odpojil. Někdo může namítat, že taky musí chodit do práce atd, ale ten vybíjecí proud je poloviční proti stavu s fungující sítí, takže na nějaké horempádem utíkání do garáže odpojovat baterku to taky není...
Pokud je s fungující sítí nastaven vybíjecí proud na přibližně 1/20 hodinové kapacity, při výpadku sítě je tento proud nižší než poloviční = obvodem teče pouze proud určený podílem napětí akumulátoru a součtu sériových impedancí obvodu, zatímco v přítomnosti síťového napětí je určující napětí tvořené součtem okamžitého napětí na sekundárním vinutí a okamžitého napětí na akumulátoru... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: po leden 07 2013, 18:33 Předmět:
a co zivotnost kondenzatora, inak uz tu padol zlepsovak napajat z vinutia rele a pri vypadku napajania kotakty odpoja bateriu vyriesene, Ale ako teoreticky napad dobre.
Musel bys omezit obě hodnoty proudu podle toho, co už jsem tady mockrát napsal - nabíjecí proud na přibližně 1/10C a vybíjecí dát ještě přibližně 5x-10x menší. Při respektování požadavku na (relativně vzhledem k celkové kapacitě) malé proudy to jde aplikovat na všecky kapacity.
takze sehnat mensi trafo s vystupem 0,5A a zarovku dat 24V2W? tady nemusi byt pripojene dalsi trafo paralerne a tlumivkou(nekde sem cetl ze desulfatujou 6khz 14V a 1/10C A a paralerne pres tlumivku dobijej ? jak dlouho to nechat zaple? u baterie s rounem nesmi dojit ke splinovani,to je kolik max voltu?13,8?
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: po leden 14 2013, 17:40 Předmět:
Přiznam se, že jsem se nedokopal k tomu to pročíst celý, ale při koukání na "domácí šrot" mě napadla myšlenka využít k "oživení" starší baterky do auta starou UPS (pův. s Pb bat.12V/7,2Ah) jen jako tu nabíječku a k tomu dát zátěž v podobě nějaký tý slabý žárovky - je to uplná blbost nebo ne?
edit: btw. je to PCM KIN-425A, ale co přesně za signál z toho leze nevim ... možná by to bylo spíš na nějaký to udržovací nabíjení (ještě když koukam na jednoduchost zapojení, zkusim si ten EKKARův oživovač asi zbastlit)
Naposledy upravil Bastlfanda dne út leden 15 2013, 0:27, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po leden 14 2013, 17:51 Předmět:
Čiže za trafom máš mostík a žiarovku chceš pripojiť paralelne ako prostú záťaž? Na to som sa už pýtal a po dlhšom váhaní sa mi dostala jediná odpoveď a že 100Hz je veľa, optimum je tých 50. Usúdil som, že pravdu asi nevie nik a ak, tak ju neprezradí.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: st leden 16 2013, 7:08 Předmět:
Dočetl jsem poslední 3 stránky a chci jen reagovat na ten klidový odběr auta-pokud je klidový odběr auta na 80mA je už z principu něco blbě, ať je to rádio či co. Logicky, když mi bude rádio žrát 320mA, jak dlouho můžu odstavit benziňáka s 55Ah baterkou v zimě???? 2 dny by byly moc a neodjel bych, tedy bylo něco špatně na tom rádiu, autě či někde jinde, ale rozhodně to není normální stav. Kamarád měl na Golfu IV 1,6 benál odběr 85mA a po 10 dnech měl s rok starou baterkou problém (nakonec to žral autozesilovač zašitý v kapse vzadu, který nikdy nehrál jen žral), tedy s 320mA je vhodné tak jedině aplikovat metodu elektromobil-dojedu a připojím se na nabíječku.
Omlouvám se za lehké OT.
PS: pokud to už někdo budete měřit způsobem-odpojit baterii, dát sériově Ametr, je více než vhodné, zvláště u moderních vehiklů počkat někdy až 5 minut, než pozhasínají různé světýlka, blbinky atd. Fábia snad první minutu drží odběr jako kráva a postupně to padá. Vhodné je nemít klíčky v zapalování a nejlépe po připojení Ametru dálkou zamknout centrál. Vše se tím urychlí. Možná to píšu jako pro blbce, zacož se omlouvám, ale někdo to třeba nezná a pak měří nesmysly. U Fábie jsem se setkal s odběrem kolem 400mA a co to žere jsme našli až večer-svítila SPZ, jinak nic-vadný vypínač světel, který má 3 spolu spřažené spínací kontakty pro obrysové světla.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: st leden 16 2013, 17:23 Předmět:
OK, možné to je u určitých aut ale většinou (u běžných aut co tady jezdí) jsem se setkal s časem do 5 minut, pokud se zapojilo měření a zamknulo. Mezi námi-které auto se uspává 45 minut pokud je splněno co jsem psal? Jsem jen zvědavý, protože jsem se s tím ještě nesetkal dokonce ani u hybridní Toyoty, kde je vše atypické.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 869 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: st leden 16 2013, 19:59 Předmět:
Třeba má na mysli, že zapomenuté spotřebiče se po této době spolehlivě vypnou. Já mám na své Astře G elektrospotřebu hlídanou přes multitimer, který dělá veškeré časové náležitosti (časování blinkrů, vypnutí vnitřního osvětlení po zavření dveří, vypnutí vyhřívání zadního skla a zrcátek),a mimo jiné i vypnutí rádia půl hodiny po uzamčení vozu, když bylo ručně spuštěno a nevypnuto. Jinak po klasickém uzamčení vozu musí spotřeba z baterky do minuty spadnout na pár miliampér.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.