Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zesilovač s JFETem - počítání
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Teorie
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
piitr



Založen: Oct 19, 2007
Příspěvky: 1003

PříspěvekZaslal: út duben 16 2013, 8:31    Předmět: Citovat

Já nevím, nechci být příliš přísný, ale taky se mi to počítat nechce. A to si asi ani neuvědomuješ, že ti s tím těžko pomůže někdo, kdo do té školy nechodí, protože těžko může vědět, jaké zjednodušení zrovna tenhle učitel používá. I v tom zadání mi přijde, že se spousta věcí musí domyslet, a to já opravdu nevím, jak se to při hodinách u vás dělá. A když se to udělá jinak, tak to ten učitel pozná, nemysli si. Oni nejsou všichni úplně blbí.

Takže je trochu problém to spočítat, ale jak říkám - ani se mi nechce. Proč? Nechci se dělat lepší, než jsem - taky jsem se odmítal některé věci učit. Třeba jsem vyloženě kašlal na literaturu a dějepis a do dneška si myslím, že povinná maturita z literatury je blbost. Na VŠ jsem kamarádům ze strojní fakulty prakticky napsal některé semestrálky z programování, protože si myslím, že naučit se programovat během jednoho semestru na takové úrovni, co po nich chtěli, je kravina. Takže do jisté míry to chápu, že se ti nechce učit elektroniku, když chceš dělat počítače. Ale některé věci se mi stejně nelíbí:
1) Ta elektronika má k těm počítačům blíž než literatura. Já jsem tvrdil, že se literaturou živit nebudu - a opravdu se jí neživím. Ty nemůžeš úplně tvrdit, že elektroniku nebudeš potřebovat. Třeba někdy budeš muset řídit počítačem i nějaké motory, nebo tak.
2) Spočítat jednoduchý elektrický obvod (s odpory) prostě patří k SŠ vzdělání. A ten zesilovač už není o moc složitější. Myslím, že problém máš i s obvodem s odpory, ten tranzistor už není taková komplikace.
3) Já taky chtěl dělat počítače. Učil jsem se je na elektro-fakultě a tu elektroniku do nás taky nacpali. A taky jsem se to naučil. A hodí se mi to. A neremcal jsem.
4) Ty tvrdíš, že studuješ počítače a elektro je navíc. Jenže kdo tomu má věřit, takových už tu bylo. Řekni si někomu známému, kdo to ví, takovéhle prosby na internetu jsou strašné.
5) Za nás to bylo tak, že student nemá peníze, ale nemá problém si cokoliv nastudovat. Dneska koukám, že je to nějak obráceně - student nemá problém nabídnout peníze, aby se nemusel něco naučit. No to bych blil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
divine



Založen: Apr 14, 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: út duben 16 2013, 14:41    Předmět: Citovat

Tak hotovo. Pokud to někdo chce vidět, tak ať napíše.

Já mám problém s obvodama už od střední školy. Jak vidím odpory, kondenzátory atd, tak se v tom strácím. Nechápu logiku toho řešení.
Každpopádně reči typu : Ty tvrdíš, že studuješ počítače a elektro je navíc. Jenže kdo tomu má věřit, takových už tu bylo. Student nemá problém nabídnout peníze, aby se nemusel něco naučit, nejsou na místě. Rozhodně nemám na vyhazování peníze a ty které mám jsou vydělané.
A jedno jsem se naučil : nikdy nelhat, akorát se to obrátí proti mně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
piitr



Založen: Oct 19, 2007
Příspěvky: 1003

PříspěvekZaslal: út duben 16 2013, 19:43    Předmět: Citovat

divine napsal(a):
... nejsou na místě. Rozhodně nemám na vyhazování peníze a ty které mám jsou vydělané.
To na věci moc nemění. Pořád je to vlastně podvod.
divine napsal(a):
A jedno jsem se naučil : nikdy nelhat, akorát se to obrátí proti mně.
To zamalování části zadání má ke lhaní dost blízko.

Víš, je tu dost lidí, kteří rádi zadarmo pomohou, když se někdo chce něco naučit. Taky občas pomůžu, když vím. Ale když rovnou napíšeš, že se to učit nechceš, to je těžký. Tolik peněz nejspíš nemáš.

A možná bys měl pouvažovat nad tímhle: Když podvodník na rovinu přiznává, že je podvodník, tak to z něj poctivce neudělá. To už spíš drzého podvodníka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19633
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út duben 16 2013, 21:25    Předmět: Citovat

Nemůžeme tu vysvětlovat vše od úplných základů. Vlastnosti pasivních součástek a jejich využití v obvodech se součástkami aktivními byly mnohokrát popsané a vysvětlené včetně příkladů v pěkně vysokém sloupci stránek nejrůznějších knížek a časopisů, mnoho informací lze dohledat na internetu.
Škoda jen, že ty principy, na nichž dodnes staví celý obor elektroniky, vyšly naposledy před 30 a více lety (ojediněle od té doby sem tam nějaká ta reedice nebo kompilace, ale to je tak všechno). Technika totiž pokročila opravdu ďábelským tempem, analogově se řeší už jen to, co by digitál zbytečně zkomplikoval...
I v tehdejší literatuře si bylo nutné vybírat - srovnám-li těžko stravitelnou knihu "Polovodičová technika I" a o pár roků mladší "Kurs polovodičové techniky" J.Čermáka, pak obě řeší totéž. Jenže ta starší se utápí ve výpočetních vztazích, novější se omezuje na ty důležité pro prakticky použitelné návrhy zapojení, některé výpočty řeší graficky, ovšem nezapomíná odkazovat na další prameny.
Samozřejmě existují jiné, v určitých směrech i lepší, knihy.
Všechno se nám začalo příliš specializovat - koho ještě zajímá, co se v počítači děje nebo aspoň jak a proč ten rychlý blbec přesýpá jedničky a nuly? Jak je přesýpá do a z periferií? Vždyť by to zdržovalo od programování nebo simulace...
Jsme zkrátka v situaci, kdy se učíme vážit si zájmu o základy, zájmu něco navrhnout a postavit. To je materiál, se kterým se dá pracovat dál. A máme tu slušnou sbírku zkušených praktiků i teoretiků, kteří takového zájemce třeba i dost klikatou cestou nasměrují k úspěchu. Často je to přehlídka trpělivosti (a trpělivost vyžaduje čas, kterým fórum také sponzorujeme), myslím, že však nemusím jmenovat uživatele, kteří zkraje vypadali na beznadějné případy, ale vsadili jsme na jejich zájem a nějaký ten výsledek to už nese.
Tím také dávám za pravdu všem, kdo chytají na první našlápnutí, když si tu přečtou "vyřešte školní práci za mne". Bez ohledu na to, jestli by to bylo finančně ohodnocené či zdarma. To hlavní je, že studentovi hotová úloha těžko pomůže pochopit a zobecnit postup, kterým se dobrat úspěšně použitelného výsledku i za jiných vstupních podmínek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18716
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 4:54    Předmět: Citovat

Já bych si s Tebou , Hille , dovolil trochu nesouhlasit . Už jen kdyby opravdu neřekl pravdu a žádal vysvětlení látky , tak by možná pochopil po radě ostatních . Ono když je člověk součástí řešení problému do konce , tak se potom tento algoritmus lépe aplikuje v praxi . Třeba by byl jiný výsledek , kdyby mu to někdo spočítal pro těch 5mA , třeba by mu to nevyhovovalo zadání (výsledkům) , ale potom by si to snad byl schopný aplikovat na jiné vstupní veličiny .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19633
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 5:08    Předmět: Citovat

To jsem se asi poněkud nejasně vyjádřil.
Ocenil jsem, že divine přiznal rovnou naprostou neznalost tématiky (méně už, že neúspěšně skryl větu o samostatné vlastní práci), ale pokusil jsem se ho přivést k tomu, aby se na postupu a výsledku podílel. Z úlohy vypracované někým jiným nemusí přece pochopit vůbec nic - a co, když bude muset pak práci obhájit? Dojede na první doplňující otázce a zkoušející bude mít jasno.

Nehledě k tomu, že postup volby a výpočtu součástek v obvodu musel i ve škole někdo předvést, na to snad neexistuje univerzální šablona, kterou by stačilo naučit se nazpaměť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18716
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 5:14    Předmět: Citovat

To máš sice recht , ale zrovna na té dvouhodinovce měl něco důležitějšího Very Happy a pak si myslel , toho nebude třeba , však už byla jiná látka . A seš tam . Také to znám .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15594
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 6:42    Předmět: Citovat

Tak to tady čtu a připadá mi to, že by bylo nejvhodnější někoho ze školy rovnou vyhodit. Když si představím, že nedělám nic jiného a nemám jiné starosti než chodit do školy, sledovat výuku, zapsat si co je třeba a doma si to zopakovat, tak mi to připadá jako už dost velká lenost podle toho, co školákovi odpověděli hned na začátku, s následnou výmluvou, že se to nedá pochopit. Ať se tedy naučí ráno vstávat o půl páté a chodit na šest do fabriky a bude mít pokoj. Každej lempl dnes musí mít maturitu ?
Toto zadání je automaticky vhodné (a to jako jedno z primitivních) pro školu se zaměřením na programování.
Někdo si asi plete programování s tím, že bude někde dělat správce sítě, čemuž stejně nebude rozumět a bude pak doživotně házet ramenama jak je dobrej a po stejnou dobu budou uživatelé sítě vždy nasraní, když začne pracovat a na něco sáhne. Hlavně, že strejček zajistil teplé místečko.
Jsem v tomto případě za jedno s Jezevcem.

Nakonec tady už jeden ohodnotil tu práci, že je na půl hodinky, tak proč ji neudělá i za hodinku, když je to tak jednoduché ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
divine



Založen: Apr 14, 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 8:48    Předmět: Citovat

No pánové. Vidím, že se tu strhla velká diskuze spíše proti mně. To jsem velice nerad, protože jsem chtěl doopravdy jenom pomoci a teď mě tu každý shazuje. Je pravda, že si za to můžu asi taky sám svou leností, ale jak jsem již psal : teď mám toho doopravdy hodně a chtěl jsem si to ulehčit.
Zas tak úplně neschopný v obvodech nejsem : Kirhofovy zákony, Ohmův zákon, uzlová napětí atd nějak dávám. Teď jsem spadnul do HUS a tam je to trošku horší. Bohužšl, když se probíraly tranzistory, tak jsem byl dlouhodobě nemocný a nebyl jsem na výkladu. Bez toho se to špatně chytá a nějak ne a ne se to doučit. Po konzultaci s kamarádem začínám chápat. Jen ten bod 2 mi dělá trošku problém.

http://ulozto.cz/xBtv65NX/2013-04-17-516-jpg
http://ulozto.cz/xqELA8Xu/2013-04-17-517-jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19633
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 9:10    Předmět: Citovat

Adolfik napsal(a):
...nemůžu najít nějaké kloudné informace (skripta nebo iwebovky s příklady) na návrh podobných zapojení s tranzistory. Všude samé příklady na analýzu (máš zapojení, hodnoty součástek a zjisti prac. bod atd), ale nic kloudného na syntézu (mám na mysli takové to ruční počítání...).

Ono už se to na pardubické průmce neprocvičuje?
Po nás tam chtěli kompletní podklady konstrukci tranzistorového rádia, a to i s výpočty, plošňáky, osazovákem, nastavovacím předpisem a nejméně jeden návrh skříňky, kterou půjde vyrobit a ta konstrukce do ní bude pasovat. Každé zadání bylo pro čtyři lidi, ať si to rozdělíme, kdo co zvládne nejlíp, nebo ať uděláme každý kompletní návrh a pak to zkombinujeme. Dopadlo to tak, že jsem navrhoval koncový zesilovač (na "už bezželezovém" konci nějaká ta 104NU71 a OC76, to si ještě pamatuji; sice už v katalogu byly GC510 a 520, ale vystřižené nefungovaly a v prodejně nebyly, takže zkušenost minimální), plošňáky a hrubý návrh skříňky.
Ale pravda, zrovna touto dobou to je právě 41 roků, co jsme to dělali, a, jak jsem viděl loni, změnilo se toho ve škole víc...


Naposledy upravil Hill dne st duben 17 2013, 10:32, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
piitr



Založen: Oct 19, 2007
Příspěvky: 1003

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 9:54    Předmět: Citovat

divine napsal(a):
No pánové. Vidím, že se tu strhla velká diskuze spíše proti mně. To jsem velice nerad, protože jsem chtěl doopravdy jenom pomoci a teď mě tu každý shazuje.
Ne, nechtěl jsi pomoci. Chtěl jsi, aby za tebe někdo udělal tvojí práci. Pomoc jsi několikrát odmítl, viz toto:
divine napsal(a):
Děkuji ti za snahu. Ale mně toto prostě nepomůže. Nechápu to. Nevím, jak sestavit rovnice atd. Proto se ptám, byl by někdo schopný to zdarma/za peníze vypočítat?
Tak se pak nediv.

divine napsal(a):
Jen ten bod 2 mi dělá trošku problém.
http://ulozto.cz/xBtv65NX/2013-04-17-516-jpg
http://ulozto.cz/xqELA8Xu/2013-04-17-517-jpg
Podle mě máš správně ten výpočet Au. Jenom mi přijde divné, jak v pravém horním rohu počítáš to y21 - ten vzoreček s tím UT nějak nechápu. Ale to bude asi tím, že ani nevím, co je to UT. To se asi netýká vůbec toho původního příkladu, že jo? Pokud týká, tak ti tam asi chybí RZ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
piitr



Založen: Oct 19, 2007
Příspěvky: 1003

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 10:01    Předmět: Citovat

Aha, to je nějaká aproximace charakteristiky JFETU. Ještě se na to podívám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
piitr



Založen: Oct 19, 2007
Příspěvky: 1003

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 10:31    Předmět: Citovat

Tak už tomu rozumím. Myslím, že tu 2 máš dobře. Mohl jsem se přehlídnout, ale chybu jsem nenašel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
divine



Založen: Apr 14, 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 11:30    Předmět: Citovat

Ut bylo v zadání. Já tu 2 moc nechápu. Dělal jsem ji s kamarádem. Nevím, jak dostal vzorečky na U1 a U2.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 13:08    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Adolfik napsal(a):
...nemůžu najít nějaké kloudné informace (skripta nebo iwebovky s příklady) na návrh podobných zapojení s tranzistory. Všude samé příklady na analýzu (máš zapojení, hodnoty součástek a zjisti prac. bod atd), ale nic kloudného na syntézu (mám na mysli takové to ruční počítání...).

Ono už se to na pardubické průmce neprocvičuje?
Po nás tam chtěli kompletní podklady konstrukci tranzistorového rádia, a to i s výpočty, plošňáky, osazovákem, nastavovacím předpisem a nejméně jeden návrh skříňky, kterou půjde vyrobit a ta konstrukce do ní bude pasovat. Každé zadání bylo pro čtyři lidi, ať si to rozdělíme, kdo co zvládne nejlíp, nebo ať uděláme každý kompletní návrh a pak to zkombinujeme. Dopadlo to tak, že jsem navrhoval koncový zesilovač (na "už bezželezovém" konci nějaká ta 104NU71 a OC76, to si ještě pamatuji; sice už v katalogu byly GC510 a 520, ale vystřižené nefungovaly a v prodejně nebyly, takže zkušenost minimální), plošňáky a hrubý návrh skříňky.
Ale pravda, zrovna touto dobou to je právě 41 roků, co jsme to dělali, a, jak jsem viděl loni, změnilo se toho ve škole víc...


zeby to islo tymto smerom... http://www.youtube.com/watch?v=3F0b37eF1EU
proste tie ulohy su tazsie a tazsie...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Teorie Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund