Zaslal: so duben 20 2013, 16:37 Předmět: Signalizace zapnuti pipnutim
Ahoj,
chci poprosit o 2 rady
1. jak udelat nejjednodussi signalizaci zapnuti napajeni pipnutim s nejakym malym piezorepro?
2. udrzovaci proud tyristoru nebo triaku
Chtel bych do auta udelat tajny vypinac, prerusenim napajeni hlavniho rele ridici jednotky. Napad byl pouzit tyristor nebo triak at nemusim vubec resit polaritu a soinat ho privedenim impulsu 12V na gate z nejakeho tajneho vypinace nebo neceho, napr. rucni brzda, brzdovy pedal apod.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32233 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 20 2013, 16:54 Předmět:
Pokud ten tyristor (triak netřeba, když dáš tyristor, musíš dát baacha jen 1x = při zapojování, pak už to pojede samo) zapojíš "za klíček", tak ano, udrží - stálej odběr auta přes spínací skříňku je několik ampérů, spíš bych měl strach, aby ten tyristor měl dostatečnou proudovou odolnost a nesepnul se protavením hned při prvním zapnutí trvale a nafurt... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pokud ten tyristor (triak netřeba, když dáš tyristor, musíš dát baacha jen 1x = při zapojování, pak už to pojede samo) zapojíš "za klíček", tak ano, udrží - stálej odběr auta přes spínací skříňku je několik ampérů, spíš bych měl strach, aby ten tyristor měl dostatečnou proudovou odolnost a nesepnul se protavením hned při prvním zapnutí trvale a nafurt...
Nebudu ho davat na klicek 15
Chci v krabici v motoru, kde je ridici jednotka a jeji hlavni rele, prerusit napajeni tohoto rele pro ridici jednotku a spinat tyristorem.
Duvod...je to zcela mimo dosah normalnich zlodeju...mechanicky i elektricky Pokud to nenalozi na odtahovku, tezko to obejdou, pac rozebrat v motoru krabici s ridici jednotkou neni na 2minuty
Kolik to rele zere netusim. Fungovalo by treba spojeni gate s katodou, aby po sepnuti impulsem pak uz drzelo samo 100proc?
J322 je hlavni relem, spinane na pinu 4 vedenim do ridici jednotky pin 18
Aha, takže tvoje věta z úvodu "Chtel bych do auta udelat tajny vypinac,..." už neplatí?
Kdybych tam chtel dat packovy vypinac, nepotreboval bych radu
Jde mi primarne o to, aby nebyl zadny dalsi novy ovladaci prvek, ale spinani zapnuti stavajicich vypinacu napriklad poloha ovladace zrcatek, rucni brzdy nebo neceho.
Nebudu polemizovat. Tyristor se dá zapojit např. podle níže uvedeného schematu. Spínací napětí se musí přivést současně s aktivním výstupem na pinu 18 (0V), jinak tyristor nesepne. Přídržný proud tyristoru musí být menší než proud cívkou relé. Např. TIC106M má tento proud menší než 10mA a měl by vyhovět. K rozepnutí tyristoru může dojít jen přerušením proudu od ŘJ.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6663 Bydliště: Praha
Zaslal: so duben 20 2013, 20:17 Předmět:
Do auta mi přijde lepší, než dávat tyristor, realizovat funkci pomocí relé, aby se drželo sepnuté přes svůj spínací kontakt, ztráta na kontaktech v sepnutém stavu narozdíl od tyristoru nestojí za řeč a nějaká ta špička v napájení relé nemůže narozdíl od polovodiče poškodit.
Michal
Bastlenim polovodicov by som to neriesil. Bud rele s pridrznym kontaktom alebo zbastlit pridrzny kontat pomocou dalsich dvoch rele. Riesenie spolahlive a vecne, ked odvalis tyristor, tak si dojazdil. Inak moznosti na kombinaciu existujucich ovladacich prvkov moc nemas. Pouzitelne spinacie kontakty su v dosahu vodica max 3 - 4. s novsimi modelmi to klesa, predpokladam, ze ides riesit VW group podla schemy z elsy.
Akurat tajny vypinac ako taky je uz podla mna prezitok. Odolnejsie riesenie je kombinacia klasickeho jednocestneho alarmu a imobilizeru na klucenku. Tam mozes prerusit viacero obvodov, pri rozumnej instalacii je to tazsie prekonatelne ako najst spravnu kombinaciu na tajny vypinac.
Potreboval bych k dennimu sviceni nejakou akustickou signalizaci ze se zaplo. Idealne at nejaky piezo jenom 1 pipne, kdyz automaticke rosviceni pusti do svetel 12V.
Takze po pripojeni napajeni pipnou 1x piezo bzucakem.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.