Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zalozni autobaterie pro hudbu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
StandaT



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 232

PříspěvekZaslal: ne duben 28 2013, 12:11    Předmět: Citovat

V transporteru je alternátor 120A nebo 150A, spotřeba celého auta za jízdy bude do 20A, zbytek lze použít na nabíjení druhého akumulátoru. I kdyby se nabíjel jen proudem 50A, tak to znamená 50Ah během jedné hodiny jízdy což je čtvrtina kapacity aku 200Ah. I ten nejslabší Cyrix propojí proudy až 120A, nic nebrání nabíjet naplno. V případě nouze není problém nechat auto běžet hodinu na volnoběh - vezme si max 2 litry nafty = max 80kč za nabití.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32377
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 28 2013, 17:48    Předmět: Citovat

K tomu nabíjení - jak tam tvrdí o době nabíjení 44Ah baterie nabíječkou doma. Autor nebere v potaz, že ta domácí nabíječka má proud asi 5-7A na začátku nabíjení, jak se zvedne napětí na akumulátoru, tak proud klesne na 3-4A a dál klesá, pak samozřejmě 44Ah baterku dobíjíš 12h i dýl. Alternátor jen v blbý fábuliji HTP má 70A, u dehťáků jako má transportér jsou altíky s proudem 120 i 140A jak píše StandaT naprosto běžná věc - takže dobití 44Ah baterie jima trvá teoreticky i míň než hodinu (pozor, altík přitom musí mít minimálně 1500 otáček, takže na volnoběh i takovej 140A alternátor sotva dobíjí!!!). Ale za jízdy se ta energie poměrně rychle doplňuje, ale pořád na to jsou nutný HODINY chodu motoru - ne jen nějakých pár minut.
Co mne ale dostalo je ta hláška že start motoru vyčerpá skoro celej náboj motorový baterie - to je kandidát na hlášku dne. Start motoru odebere energii v řádu tisíců ampérsekund (As), zatímco jedna jediná ampérhodina
(Ah) jsou 3600 As...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jurajus



Založen: Jan 09, 2013
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: po duben 29 2013, 8:09    Předmět: Citovat

Diky panove.Tak se mi zda ze na tom foru o karavench toho moc o baterkach nevedi.
Ale stale si rikam jestli by nebyla jistota koupit aspon tu slabsi a levnejsi verzi bustru... nevim, nevim.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19692
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po duben 29 2013, 8:36    Předmět: Citovat

Ten booster je spíše sporná, než nějak výrazně užitečná věc, v tom s Ekkarem souhlasím.
Jistě, na odporu vodičů a zásuvek z vozidla do karavanu k nějakému úbytku napětí dojde, ale ty budeš mít baterku snad přímo ve voze, takže můžeš použít kratší vodiče většího průřezu, čímž se úbytek napětí vyvolaný nabíjecím proudem výrazně sníží.
Zákon zachování energie platí totiž i tady: zvýšení napětí na výstupu si vyžádá vyšší proudový odběr z palubní sítě. Výkon musí zůstat zachovaný, ale také je nutné pokrýt navíc ztráty v boosteru. Takže zvedne napětí dejme tomu o 10%, ale z palubní sítě tažného vozidla bude odebírat proud klidně i o 20% vyšší, což není konečné číslo, protože odběr se zvyšuje s poklesem napětí v palubní síti.
Dojde pak k tomu, že ve chvílích, kdy to vše nepokryje alternátor, bude se ti rychleji vybíjet startovací baterie. To je nutné ošetřit chytřejší automatikou, která booster odpojí v případě, že by ti vybíjel startovací baterku, případně zajistí zvednutí volnoběžných otáček, aby k tomu nedošlo (například připojením napětí na diodu hlídající napětí na vývodech pro vyhřívání zadního okna či klimatizaci, což je standardní funkce například u Japonců z let nejméně 1988 až 2003, a podle chování řídicí jednotky předpokládám, že to má i VW Transporter - při zapnutí pažravějšího spotřebiče také motoru stouply volnoběžné otáčky, však jsem se s ním něco najezdil; u novějších jsem zatím neměl příležitost ani důvod, proč to zkoumat, u Transportera 2,5TDi, 1998, se už nepodívám, v prosinci jsme ho prodali do autobazaru v Ústí n.L.).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jurajus



Založen: Jan 09, 2013
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: po duben 29 2013, 8:56    Předmět: Citovat

No vypadato se asi teda vydam cestou cyrixe.
Zeptam se redsi tady i na dalsi vec a tou je volba te nastavbove baterie.Bude se zni vselijak odebirat nabijet nebo oboje zaroven.Co jsem se docetl tak na to jsou vhodnejsi gelove baterie...
ted me zs napada jestli ta gelovka je vhodna k cyrixu.Ten booster mel prepinac na ruzne typy baterii...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19692
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po duben 29 2013, 10:08    Předmět: Citovat

No, jestli seženeš gelovku nad 10Ah nebo ti taková kapacita bude stačit, pak prosím, použij gelovku.
S tím rádiem, které má určitě zezadu desítku pojistku (moje má psaných 4x40W a pojistku jen 8A), ti i 10Ah gelovka vydrží skoro hodinu, to rádio si tolik totiž nebere pořád, jen v modulačních špičkách.
Nevím, kdes vyčetl, že gelovka je na nepravidelný cyklický provoz lepší: toho střídání režimů, cos právě popsal, si užije normální startovací baterka v autě denně až až...
Při požadavku na delší výdrž stejně musíš použít normální baterku s tekutým elektrolytem (i ty jsou k mání bezúdržbové), běžně se dodávají v podstatně vyšších kapacitách.

A při požadavku na větší akustický tlak to chce začít u co nejúčinnějších reproduktorů, abys z toho výkonu dostal co největší hlasitost. A umístit se s nimi tak, aby ozvučený prostor byl pokud možno uzavřený terénem a zvuk se příliš nerozptyloval (viz antické amfiteátry, tam je slyšet dobře i bez zesilovačů a neruší to zbytečně moc v okolí).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jurajus



Založen: Jan 09, 2013
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: po duben 29 2013, 12:57    Předmět: Citovat

Na baterky koukam tady

http://www.karavan.cz/akumulatoryx0-akumulatory.htm

Je tam i gelova 235Ah, ale ta cena Very Happy
Chtel bych neco kolem 100Ah, pod deset tisic.

mozno tato AGM
http://www.karavan.cz/_322_332-trakcni-akumulator-pro-karavany-mobile-technology-s-technologii-agm-110-ah-c-100.htm

Ta zas ale potrebuje spravne nabijet, doporucujou ui teplotni citlo, to mel ten booster.

"'Gelové baterie i AGM se musí nabíjet předepsanými nabíječkami, je lepší si koupit jistotu značkovou nebo prověřenou nabíječkou, než riskovat, že ušetřené peníze budu investovat do nápravy škod a kvalitní nabíječce se stejně nevyhnu. K vestavěným nabíječkám pro karavany v kombinaci s gelovou nebo AGM baterií je důležité teplotní čidlo. Pokud teplotní senzor v karavanu není a v rámci snižování nákladů výrobci tam být nemusí, je nutné se co nejdříve zajímat o možnosti dodatečné montáže, případně hlídat teplotu baterie při nabíjení jiným způsobem. Přehřátá baterie může vyvolat rychlou sulfataci a opět můžete přijít o nároky ze záruky. "

Mozna by stacila klasika elektrolyt od Banneru 100Ah
http://www.karavan.cz/_322_300-baterie-energy-bull-batterie-95751-100ah-banner-.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
StandaT



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 232

PříspěvekZaslal: po duben 29 2013, 17:22    Předmět: Citovat

Potřebuješ trakční baterii, čím větší kapacita tím lépe, vezmi alespoň 130Ah. Nekupovat AGM, nekupovat gel - vyhozené peníze. Stačí obyčejná, ale musí mít přístupné šroubovací zátky. (ču.ráci od varty už je začali zaslepovat > kratší životnost, nemožnost doplnit vodu a změřit hustotu elektrolytu, větší prodeje).
Stačí třeba taková banner http://www.otos.cz/trakcni-baterie/banner-aku-12v-180ah-20h-energy-96351/ na ni si pak napojíš radio, osvětlení, notebook, nabíječku na mobil a podobné ptákoviny. A když budeš kempovat delší dobu, tak na střechu hodíš nějaký ten solární panel např. http://eshop.neosolar.cz/solarni-panel-victron-energy-spp30-12-30wp-12v a valíš "zadarmo".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1541
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: po duben 29 2013, 22:47    Předmět: Citovat

Pořád ale není pořešené, jak zapne to rádio, které je původně zapojené na síť automobilu, jak se s ním přepne na tu druhou baterii.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jurajus



Založen: Jan 09, 2013
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 9:52    Předmět: Citovat

Takove hulvatske reseni by bylo, vzit nejaky prepinac, dat ho nekam na palubovku, a pres nej tahnout obje napajeni a prepinat mezi baterkou 1, baterkou 2 a odpojeno.
Neco takoveho budu muset udelat i na repraky.Budu prepinat mezi reprakama ve dverich a mezi externima bedynkama.
A pecka bude kdyz to budou takovy ty packovy prepinace co jsou ve vrtulnikach Very Happy
Nejvetsi sranda pro me bude tohle vsechno delat, nikdy sem se v aute nevrtal, nevim odkam co vede, a jakej dratek ma jakou barvu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32377
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 12:52    Předmět: Citovat

To už by bylo nejjednodušší dát na rádio trvale napájení z tý "nástavbový" baterie...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jurajus



Založen: Jan 09, 2013
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 18:09    Předmět: Citovat

To EKKAR: No vlastne za jizdy je to stejne vsechno propojeny v jeden obvod, takze je to uplne jedno odkud vytahnu draty pro napajeni.Prepinat to je uplnej nesmysl, jak me to mohlo napadnout Smile
ALe u toho repra me nenapada jak to udelat jinak a bez kompromisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund