Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíječka autobaterií
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 21:03    Předmět: Nabíječka autobaterií Citovat

Zdravím, do rukou se mi dostala hodně stará nabíječka baterií 6V a 12V ale než jsem s ní začal nabíjet tak jsem jí přeměřil a naměřil u polohy 6V 9V a u polohy 12V jsem naměřil 20V. Není na nabijení 12V autobaterie 20V moc ?
Co bych měl přidat aby místo 20V bylo 13,8V ?
Schéma nabíječky v příloze
PS. Trafo přemotávat nebudu Very Happy



schema.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  schema.jpg
 Velikost:  115.15 kB
 Staženo:  112 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jirkati



Založen: May 21, 2008
Příspěvky: 1416
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 21:13    Předmět: Citovat

Nějak mi na tom schematu chybí usměrnění a ani to spojení sekundárních vinutí se mi nějak nezdá.
Pokud ale je transformátor "měkký", tak naměřená napětí naprázdno jsou zcela normální. Chtělo by to měřit ta napětí při zatížení např. žárovkou do světlometu, to by o této nabíječce řeklo víc.


Naposledy upravil jirkati dne út duben 30 2013, 21:15, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jasin



Založen: Feb 22, 2005
Příspěvky: 1440
Bydliště: Kunratice u Prahy

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 21:15    Předmět: Citovat

Baterie se nabíjí proudem a ne napětím. Aby proud do ní tekl tak zákonitě musí být napětí nabíječky větší.
Ale nabíjet jde jen stejnosměrným proudem. Na schematu poněkud chybí aspoň jedna dioda. Bez ní se baterka nenabije a nenabije Sad

_________________
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 21:16    Předmět: Citovat

Jak teď nad tím přemýšlím tak jsem tam ani žádné diody nebo můstek neviděl.
Zítra pošlu fotky a to napětí jsem měřil při zatížení 0.1A
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 21:23    Předmět: Citovat

Jo, jsou tam 2 diody.
Tákže nevadí že je napětí 20V a né 13.8V ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 21:28    Předmět: Citovat

Zmeraj si napatie na baterke po pripojeni nabijacky. Podla nabitia bude stupat, ale tych 20V nedosiahne ani nahodou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 21:32    Předmět: Citovat

xmurgi napsal(a):
Zmeraj si napatie na baterke po pripojeni nabijacky. Podla nabitia bude stupat, ale tych 20V nedosiahne ani nahodou.

Ok, zítra vyzkouším.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jasin



Založen: Feb 22, 2005
Příspěvky: 1440
Bydliště: Kunratice u Prahy

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 21:54    Předmět: Citovat

Napětí plně nabité baterie je cca 17 V. Na 13 až 14V se nabíjí v autě aby nezačala plynovat. Jenže tak se sice dobíjí ale nenabije. Pokud se občas nenabije až do znaků úplného nabití tak zvolna odchází.
To je v zájmu výrobců a proto o tom taktně mlčí. Pak se musí každé tři, max pět let koupit nová baterie. A neználkové publikují nabíječky s omezením napětí na 14V. To ovšem nejsou nabíječky ale jen dobíječe.

_________________
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jova1



Založen: Dec 20, 2007
Příspěvky: 1252
Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 22:18    Předmět: Citovat

A nemá náhodou ten transformátor mezi primárním a sekundárním vynutím magnetický bočník co omezuje tem nabíjecí proud?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1381
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 8:24    Předmět: Citovat

jasin napsal(a):
Napětí plně nabité baterie je cca 17 V. Na 13 až 14V se nabíjí v autě aby nezačala plynovat. Jenže tak se sice dobíjí ale nenabije. Pokud se občas nenabije až do znaků úplného nabití tak zvolna odchází.
To je v zájmu výrobců a proto o tom taktně mlčí. Pak se musí každé tři, max pět let koupit nová baterie. A neználkové publikují nabíječky s omezením napětí na 14V. To ovšem nejsou nabíječky ale jen dobíječe.

Zhruba dvakrát do roka baterku v autě odpojím a nabíječkou s limiterem 15,6V baterku nabiju. Hlavně před zimou. Baterka BOSCH drží devátým rokem. Skutečně potřebuje alespoň minimální péči, nebo další varianta je vyměnit po čtyřech letech auto i s baterkou za nové... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34224
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 10:26    Předmět: Citovat

Niekomu vydrzi originalna bateria v aute aj 8 rokov bez toho, ze by videla nabijacku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 10:40    Předmět: Citovat

Alebo baterku videl majitel Very Happy moja taha uz 6 rok Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1381
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 11:36    Předmět: Citovat

Embarassed V předchozím příspěvku jsem nikomu nic nevnucoval, každý nechť se zařídí podle svého. Fakt je, že baterka v autě se nikdy nenabije s nastavenými 14,1 nabo 14,2V na plnou kapacitu, tak proč jí občas nedat co jí patří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 11:38    Předmět: Citovat

Tak tady máte fotky nabíječky a měření při zatížení.
Nevadí tedy 12V/70Ah baterii 20V ?
Odkaz : http://uloz.to/xHVvd66z/nabijecka2-rar
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32244
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 12:25    Předmět: Citovat

Jodr napsal(a):
Embarassed V předchozím příspěvku jsem nikomu nic nevnucoval, každý nechť se zařídí podle svého. Fakt je, že baterka v autě se nikdy nenabije s nastavenými 14,1 nabo 14,2V na plnou kapacitu, tak proč jí občas nedat co jí patří.

Už drahně let se v automotive používají nabíjecí regulátory nastavený už při výrobě, takže není nutno je po půl roce donastavovat, jako to vyžadovávaly starý elektromagnetický "kotvičkový" regulátory. Napětí nastavený na nich pro drtivou většinu dnešních aut je 14,4-14,5V - je to mez, kdy Pb akumulátor právě ještě nezačíná bouřlivě plynovat. Tahle napěťová mez bylavybraná právě proto, že v akumulátoru je v ten moment UŽ asi 80-85% jeho nominální kapacity a JEŠTĚ nenastává intenzívní ztráta vody rozkladem elektrolytu ani jeho ztráta jako takovýho vinou rozstřiku - to by ještě navíc vedlo k intenzívní korozi okolí akumulátoru. Proto se regulátory nenastavujou na vyšší napětí - žádnej jinej důvod není... Ty dvě žárovičky, kterýma tu nabíječku zatěžuješ na fotkách, jsou pro ni směšný polechtání. Dej jí jako zátěž aspoň jednu halogenku H4 12V - 55/60W s oběma vlákny paralelně a pak změř napětí...

@Buddyns - změř napětí na zapnutý nabíječce s připojenou baterkou po 16h nabíjení. Jestli tam naměříš 20V, budem se bavit dál o tom, jestli to škodí nebo ne. Jestli tam naměříš něco kolem 16,5 - 16,8V a baterka přitom bude bublat jako šumák, je všecko v pořádku a nabíječku můžeš používat...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.27 sekund