Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíječka autobaterií
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 12:59    Předmět: Citovat

Ok, tak za cca 18 hodin dám echo.
Když budu baterii používat v dílně na udržení paměti autorádia, tak za jak dlouho od nabití se má dobít znova ? Bude stačit 1x do měsíce ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32377
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 13:12    Předmět: Citovat

Jestli to autorádio na ni nebude hrát, tak 1x měsíčně stačí.

Kdyby ale hrálo, tak bych ji radši připojil trvale na nějakej dobíječ se stabilním napětím nastaveným na 13,8V a s omezením proudu na řádově 0,5-1A.

V takovým režimu bude hlavní odběr rádia krejt baterie a během nečinnosti se zase dobije (přes noc) z toho stabilizovanýho zdroje. Maximální proud by bylo nutno přizpůsobit době činnosti rádia a proudu který odebírá, aby se odebraná energie stačila v době klidu zase do akumulátoru dobít.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 15:13    Předmět: Citovat

Když bude autorádio zaplé, tak ho budu napájet spínaným zdrojem.
Nevymaže se paměť z momentě když přepnu mezi zdrojem a baterii ?
Pokud ano dalo by se to vyřešit ? Třeba né přepínat to mechanickým přepínačem ale tranzistorem atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32377
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 16:50    Předmět: Citovat

Pokud nechceš zároveň s provozem rádia tu baterku ze stejnýho spínáku i dobíjet, tak stačí dioda do přívodu kladnýho pólu od té baterky k rádiu.. Měla by mít co nejmenší úbytek napětí v propustným směru a měla by vydržet i náhodný zapnutí rádia bez toho spínáku - takže klidně nějakou Schottkyho dvojitou, vybranou ze starýho PC zdroje, oba systémy paralelně. Anodu diody na baterku, katodu na + přívodní svorku rádia. V momentě kdy zapneš na tu samou svorku připojenej spínák a bude dávat napětí vyšší, než bude v ten samej okamžik na baterii, ta dioda se zavře a proud poteče jen ze spínáku.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 17:44    Předmět: Citovat

Myslel jsem spíš něco takovýho


schema.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  schema.png
 Velikost:  2.16 kB
 Staženo:  36 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32377
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 18:01    Předmět: Citovat

A proč to komplikovat reletem? Když dáš dost silnou diodu, bude to idiotensichr und bombenfest a nebude hrozit riziko, že se smažou nastavení.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34338
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 18:07    Předmět: Citovat

Zdroj by som pripojil cez diodu na bateriu a hotovo. Tym by sa bateria nabijala pocas prevadzky radia. Akurat musi davat zdroj vhodne napatie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 18:25    Předmět: Citovat

Ok, v dílně jsem v rychlosti našel tuto http://www.gme.cz/univerzalni-a-rychle-diody-do-10-a/p1000k-p221-047/ bude stačit ?
Popřípadě tato http://www.gme.cz/schottkyho-diody-nad-10-a/mbr20100ct-p223-097/#popis
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18772
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt květen 02 2013, 5:40    Předmět: Citovat

Bohužel se zde zvrhlo vše na napětí , ale dost do toho vstupuje proud . Je třeba u té nabíječky měřit jak napětí , tak současně proud . Až sem alespoň tři dvoučíslí vrazíš , tak ti napíšeme , zda se tato nabíječka pro tebou udaný aku hodí . Např. 12,5V/6A , 14,0V/3A , 15,2V/2A . Ale já bych se stejně u hermetik neodvažoval jít až na 15V , podle mne je to zbytečné .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
buddyns



Založen: Oct 05, 2012
Příspěvky: 588
Bydliště: Brno [JN89GE]

PříspěvekZaslal: čt květen 02 2013, 7:42    Předmět: Citovat

Naprázdno nabíječka dává 20V, jakmile jsem připojil svorky na autobaterii napětí na svorkách bylo 13.4V a proud jsem naměřil 3.1A
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18772
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt květen 02 2013, 8:13    Předmět: Citovat

Takže běžně budeš nabíjet přes noc . Je to OK . Jen nwm , jak budeš kontrolovat nabití . Jestli máš ještě nějaký funkční aku se špinty a hustoměr , udělej výzkum . Třeba nebude ta 70ka ani výrazně plynovat . Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32377
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt květen 02 2013, 8:20    Předmět: Citovat

buddyns napsal(a):
Naprázdno nabíječka dává 20V, jakmile jsem připojil svorky na autobaterii napětí na svorkách bylo 13.4V a proud jsem naměřil 3.1A
V pořádku, můžeš to nechat a nabíjet s tím. Jak bude stoupat % nabití akumulátoru, poleze nahoru i napětí a tím bude klesat rozdíl mezi napětím na akumulátoru a napětím nabíječe naprázdno = bude úměrně klesat i proud. To trafo je určitě udělaný tak, aby nedávalo velkej proud do zkratu = buď je poskládaný s mezerou v jádru (jako tlumivka), nebo má schválně namotaný vinutí s malým sycením, aby bylo "měkký" a i při relativně vysokým napětí na prázdno po zatížení jeho napětí poměrně rychle padlo = má namotáno víc závitů na 1V, než by odpovídalo vzorcům pro napájecí trafo.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
varok



Založen: Dec 23, 2007
Příspěvky: 642

PříspěvekZaslal: pá květen 03 2013, 11:44    Předmět: Citovat

Nebo může být jako u svářeček navinuté jako rozptylové. Myslím, že to tak měly i nějaké typy zvonkových traf v takovém světlém plastu. Trafo má dvě cívky, na každém slouku samostatně. Na jedné je jen primár a na druhé sekundár.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lintik



Založen: Sep 12, 2004
Příspěvky: 209
Bydliště: PRAHA SEX (6)

PříspěvekZaslal: pá květen 03 2013, 12:21    Předmět: Citovat

varok napsal(a):
Nebo může být jako u svářeček navinuté jako rozptylové. Myslím, že to tak měly i nějaké typy zvonkových traf v takovém světlém plastu. Trafo má dvě cívky, na každém slouku samostatně. Na jedné je jen primár a na druhé sekundár.
ano je to tak jak píšeš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32377
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 03 2013, 18:45    Předmět: Citovat

Jenže tenhle způsob vinutí traf (každá cífka na jiným sloupku jádra) NENÍ ROZPTYLOVEJ - to je jen způsob konstrukce, kterýmu se říká JÁDROVÝ. Opačná konstrukce (vinutí na společný kostře na jednom centrálním sloupku) se pojmenovává PLÁŠŤOVÝ (transformátor) viz popis konstrukce zde: http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=pl%C3%A1%C5%A1%C5%A5ov%C3%A9%20vinut%C3%AD&source=web&cd=1&ved=0CC8QFjAA&url=https%3A%2F%2Fmportal.zcu.cz%2FCoursewareZ%2FDownloadDokumentu%3Fid%3D27639&ei=zvSDUdPZFYnltQbKl4CYAg&usg=AFQjCNFfTkyzT1FguMwSux60_4PD2XbQ3A&bvm=bv.45960087,d.ZWU .


Rozptylový trafo je takový, který má část magnetickýho obvodu buď zkratovanou (magnetickým bočníkem), nebo má v jádru vložený "magnetický odporník" ve formě mezery, v případě svářečkových traf dokonce s měnitelnou šířkou té mezery. Mezera omezuje magnetický tok jádrem a tím snižuje zkratový proud. Když se ale jádro trafa poskládá bez mezery a jak primární, tak sekundární cívky se navinou podle vzorců platných pro napájecí trafo, je jádrový transformátor úplně stejně "tvrdý", jako plášťový. Naopak pokud se počet namotanejch závitů oproti výpočtu ZVÝŠÍ na primáru i na sekundáru ve stejným poměru, bude se jádro trafa míň sytit (bude v něm nižší magnetickej tok) a bude provozně "měkčí" = bude mít vyšší vnitřní odpor a z toho plynoucí i větší pokles napětí při zatížení. A to jsou právě podmínky, podle kterejch se motají trafa do nabíječek...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund