Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt květen 02 2013, 1:48 Předmět:
Ne, blikalo bílý světlo (a barvoslepej nejsem), v tom je ten problém, neměl jsem důvod zpomalovat, na přejezd jsem najížděl rychlostí 40-50km/h (není v nejlepším stavu). Ten kostitřas jsem viděl, až když bylo pozdě, protože hned u přejezdu stojí barák, kterej brání dostatečnýmu výhledu.
Založen: Mar 16, 2007 Příspěvky: 229 Bydliště: Kousek od Plzně
Zaslal: po květen 06 2013, 21:49 Předmět:
Když bliká bílá na přejezdu, přestože přes něj jede vlak, tak je evidentně někde problém:
-silně orezlé nebo zapískované či jinak znečištěné kolejnice, ale dle fotky se nezdá pravděpodobné (jako se stalo kdysi v Moravanech - vlak nebyl zabezpečovacím zařízením poznán)
-výpravčí zapoměl zrušit tzv. Dopravní klid na přejezdu, ale to by bílá světla měla být úplně potmě
-vlak vyjel na červenou návěst ze stanice
-atd, atd.
Jinak ale nelze posoudit bez znalosti konkrétního řešení a obvodového zapojení. _________________ Zdraví Pája...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32262 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 07 2013, 22:37 Předmět:
pajap napsal(a):
Když bliká bílá na přejezdu, přestože přes něj jede vlak, tak je evidentně někde problém:
....
-vlak vyjel na červenou návěst ze stanice
....
Blbost. Přejezd pokud je ovládanej automatikou - a to v případě bílýho přerušovanýho světla musí, ručně spínanej nesmí mít bílý světlo - jen dvě červený střídavě kmitavý, aby se přes něj nejezdilo 50km/h, ale jen 30km/h. A pokud je řízenej nájezdovým "spínacím kolejovým úsekem", neexistuje, aby i projetí červený nesepnul a nezačal signalizovat vlak. Musí to být "safe in fail" = idiotensichr und bombenfest. Jiná věc je, když signalizaci se šraňkama spíná výprava z hradla někde ve stanici a "fíra mu ujede přes červenou" - to ano, ale takovej přejezd pak NESMÍ mít bílou signalizaci... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2007 Příspěvky: 229 Bydliště: Kousek od Plzně
Zaslal: čt květen 09 2013, 6:20 Předmět:
Ekkar: Souhlas, ale viděl jsem před lety na vlastní oči zapojení přejezdu vzor SSSR navázaný na stanici se zabezpečovacím zařízením taktéž SSSR. Dnes už obojí naštěstí neexistuje. Ale na dnes budovaných zařízeních to samozřejmě možné není.
Petr-II: Ano, zvuková signalizace na závorách je povinná, ta se při blikajících červených světlech vypne, jsou-li všechny závory v dolní poloze. To platí ale jen tehdy, pokud závory jsou konstrukčně přes celou komunikaci (tzv. celé závory), nedají se tedy projet, objet ani obejít, jinak se signalizace nevypíná (tzv. poloviční závory). _________________ Zdraví Pája...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32262 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 09 2013, 16:02 Předmět:
pajap napsal(a):
Ekkar: Souhlas, ale viděl jsem před lety na vlastní oči zapojení přejezdu vzor SSSR navázaný na stanici se zabezpečovacím zařízením taktéž SSSR. Dnes už obojí naštěstí neexistuje. Ale na dnes budovaných zařízeních to samozřejmě možné není.....
Naštěstí se už nemusíme řídit při návrhu zabezpečovacího zařízení podle logiky Velkého Bratra z Východu a jeho filozofie "NAS MNÓGO" - ale můžeme používat zdravej rozum. Těch pitomostí "Sdělano v SSSR" bylo tolik, že by to vystačilo na román. Bohužel ne všichni naši "soudruzi" se poučili z historie, takže jsme odsouzeni opakovat znovu podobný zvěrstva, jen jsou tentokrát "Made in €U"...
PvvS napsal(a):
EKKAR : Az na nejakou malo pouzivanou MUVku, ktera nedokaze zadrbanejma kolama uzavrit obvod. Uz se to parkrat stalo.
Taková "mufka" ani když projede červenou, tak na přejezdu neudělá rozhodně tolik paseky, jako když na něj vlítne na 120km/h rozjetej 450-600tunovej rychlík - a rozšmělcuje na fašírku všecko, co mezi spadlý šraňky/blikající červený mezitím vlezlo/vjelo... Ta "mufka" se dá před takhle "neoprávněně obsazeným" přejezdem kolikrát i zastavit aniž by do čehokoliv křápla, zatímco každá obvyklejší souprava už od rychlosti cca 60km/h udělá na tom přejezdu "kůpku" - a je vystaráno... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
... Těch pitomostí "Sdělano v SSSR" bylo tolik, že by to vystačilo na román. ...
Možná. Ale byla i důmyslná řešení, třeba návěstidlo traťového autobloku s jedinou žárovkou, hodně podžhavenou kvůli životnosti. Žárovka byla v ohnisku parabolického zrcadla, takže potřebný světelný tok se dosáhl malým příkonem, a barevné clony se postaraly o požadovanou barvu. Byly na výkyvném segmentu, střední poloha červená, na jedné straně zelená, na druhé žlutá. Při poruše se segment dostal do střední polohy i bez ovládání, díky gravitaci. U nás máme lampičku pro každou barvu, zrcadlo nesmí být, protože by mohlo odrazit vnější světelný zdroj, žárovky musí být o to výkonnější.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32262 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 09 2013, 16:39 Předmět:
Da, ja znáju takýje željéznodaróžnyje znáki - a když na to v zimě napadalo trochu snjéga, tak to ta podžhavená žárověnka krásně natavila a následně FSJÓ ZÁMJERZLO KAK AT ĎÉDA MARÓZA...
Do zadele s takovou konstrukcí - i v Rusku už ji opustili ve prospěch výhradně elektrickýho světelnýho návěštění ještě za doby "ďáďi Chruščova".
Zrovna dobrej příklad sis teda nevybral - to už za lepší považuju jejich vesmírnou raketovou techniku - která v prakticky nezměněný podobě oslaví letos v srpnu už šestapadesátý výročí velice úspěšnýho používání s minimálním % nehod a nezdařenejch startů. Sice už se to snaží taky okrouhávat, ale pořád ještě to je "magúčaja i próčnaja těchníka" s dostatečným množstvím materiálu "navrch" na všechny strany, takže si vesele lítá a minimálně padá - KDYBY MĚLI TAKHLE SPOLEHLIVÝ VŠECKO, NIKDO NA SVĚTĚ BY NA NĚ NEMĚL... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Žárovička nic nenatavila, celý ten elektro-opticko-mechanizmus byl uložen ve skleněné vaničce, hermeticky uzavřené. Možná už to teď nepoužívají, ale o to nejde, navázal jsem jen na tvé pitomosti ze SSSR.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: čt květen 09 2013, 23:20 Předmět:
A co brzdy a system KOMPAS, ten hydraulicky cesky pokus o brzdy, teda parodiu za vela nestoji teda pardon po 10 rokoch uprav prinasa nejake vysledky akurat nezabrzzdi vozen len spomali
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.