Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Sestavení dynama
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15597
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá červen 07 2013, 21:20    Předmět: Citovat

Laughing Ne, já myslel jen stranově otočit. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9810
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so červen 08 2013, 10:14    Předmět: Citovat

Když to dynamo připojíš na baterii tak, že vývod buzení krátkodobě připojíš na kotvu, dynamo se Ti roztočí na nějaký otáčky. Po odpojení buzení Ti otáčky vyletí nahoru. Nesmíš je nechat ale moc vysoký. Pak odpojiš baterii a buzení propojíš znovu z kotvou.. A dynamo se Ti zabrzdí.. A jinak dynamo Ti dává tak, jako ho nabudíš. V klidu musí být zbytkový magnetizmus, Ten zbytkový magnetizmus určuje, jakou bude mít dynamo polaritu. (pro jednoduchost nepočítám s regulátorem a baterií).
Pokud budeš chtít dynamo použít jako motor, nejspíš se bez převinutí neobejdeš. Bude mít nejspíš nízké otáčky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so červen 08 2013, 14:22    Předmět: Citovat

....pri menovitom napeti. Dynamom roztacam altiky na stolici je pravda ze do dynama ide min 40V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po červen 10 2013, 6:05    Předmět: Citovat

Bohužel nemáš , p32 , ponětí , jak se v praxi chová dynamo .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15597
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po červen 10 2013, 7:23    Předmět: Citovat

To mě těší, že jsi tak upřímný. Wink Mám v garáži 3, kdybys chtěl mohu ti jedno věnovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po červen 10 2013, 7:26    Předmět: Citovat

Nepsal jsem o tom , že nevíš jak vypadá , ale jak se chová !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: po červen 10 2013, 13:27    Předmět: Citovat

Tak po všech možných pokusech dynamo stále nechodí, ať jej nabudím jak chci pořád nic. Když ho třeba zapojím na relé a stisknu kotvu, tak je znát odpor a dynamo má snahu se kousek otočit, ale to je vše a přívodní kabely se začnou hodně hřát. Asi bude pryč rotor ikdyž zvenku nevypadá spálenej a na kostru taky není proraženej. Zapojení je správně i rele je správný ( zkusil jsem už 3), plus mám na kostře a směr otáčení je taky v pořádku. Podle čísla na dynamu patří do Škody 1200 - 1202, 12V - 200W.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15597
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po červen 10 2013, 14:25    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Nepsal jsem o tom , že nevíš jak vypadá , ale jak se chová !

To jsem pochopil, že jsi chytrej jak rádio. Na elektroprůmce jsme to měli asi v prvním nebo druhém ročníku, ale nechám tě při tvé dedukci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9810
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po červen 10 2013, 15:44    Předmět: Citovat

Hele. Předpokládej, že společný vývod buzení a kotvy je mínus (dynamo Ti dává polaritu podle toho, jakým způsobem ho nabudíš) Dál předpokládej, že kotva je D+ a buzení je M+.

Takže na M+ připoj třeba 6V a dynamo nech roztočit na stolici, nebo vrtačkou. Změř napětí a zjisti polaritu. Za předpokladu dodržení směru otáček by jsi měl na D+ naměřit napětí a to kladný pól. Pokud dynamo nedává v tomhle stádiu, máš buď vadný rotor, nebo uhlíky. Pokud odpojíš buzení od zdroje, musí "tahat dlouhý jiskry" (nedělej to u alternátoru, zničíš diody). Stav statoru změříš ohmicky. Závitový zkrat kotvy se ůdajně pozná při nabuzeným statoru tak, že odstraníš uhlíky a pootáčíš rotorem. závitový zkrat má způsobit, že v některých polohách jde rotorem tíž točit. Jinak na speciální magnet (opravna elektromotorů)

Takže pokud dynamo dává při externím buzení, musí dávat i při propojení D+ a M+. Pokud při "samobuzení" nedává, máš přehozený přívody k "magnetům" (stator) Stator si špatnou polaritou zruší zbytkový magnetizmus a nedává..

Tento test a test, který jsem popsal výše se dělá na dynamu, který je úplně odpojené od regulátoru i zátěže..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel99



Založen: Apr 15, 2009
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: út červen 11 2013, 16:27    Předmět: Citovat

Tak, tak. Nejlepší by bylo sehnat autoelektrikáře co má zkoušečku kotev. Je to taková bručící kolíbka a plíškem pozná mezizávitovej zkrat. Jinak se nedobereš konce. Já mám ale jsem v HK. Karel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: ne červen 16 2013, 15:47    Předmět: Citovat

Po přezkoušení už je jasno, závada je na rotoru, má někde uvnitř zkrat. Dostal jsem ještě jedno dynamo, které je funkční a prohodil jsem rotory, potom to moje původní chodí jak má. Děkuji všem za rady a pomoc. Very Happy Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund