Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Sekačka Stiga 46SB- nestartuje po zahřátí
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7881
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 14 2013, 23:00    Předmět: Sekačka Stiga 46SB- nestartuje po zahřátí Citovat

Tak jsem dneska zajel s kanystrem k benzince, že poseču zahradu. A protože sekačka zlobí od loňské návštěvy servisu, rovnou jsem zavolal kamarádovi, který stejné věci používá při výkonu svého zaměstnání.

Problém je jednoduchý- za studena sekačka chytne tak na třetí zatáhnutí za šňůru. Nasečku koš, zdechnu (sekačku), vysypu koš a už nenastartuju. Vrtali jsme se v tom dnes asi hodinu a půl, přišli jsme na to, proč to nestartuje, ale nedokázali jsme to rozumně vyřešit. Celý problém je v tom, že součástí regulace je klapka ovládaná vzduchem od radiálního ventilátoru (takové pádlo). Tahle klapka ovládá přes táhlo škrtící klapku v trubce sání od karburátoru do válce. A tahle škrtící klapka se mi při startu vůbec neotevře, tím pádem ani nejde směs z karburátoru do válce. Pokud ji přidržím kleštěmi, tak sekačka chytne na první zatáhnutí- ale na to jsou potom potřeba dva lidi.

Princip regulace jsem dneska pochopil, ale nechápu startovací "sekvenci"- jak je udělané to, aby se škrtící klapka otevřela již při startu, kdy má ventilátor malé otáčky?

Díky za podněty

P.S.: fotky toho pajšlu nemám, ale můžu uskutečnit

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUBO



Založen: Oct 30, 2005
Příspěvky: 3772
Bydliště: VT SLOVAKIA

PříspěvekZaslal: st srpen 14 2013, 23:16    Předmět: Citovat

Podobný problém som riešil už u 3 motorových píl a na vine boli guferá kľukovej hriadele, kde po zahriatí sa snížil podtlak v nasávacom potrubí.
_________________
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7881
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 14 2013, 23:25    Předmět: Citovat

Kubo- jen doufám že nemáš pravdu, tahle sekačka má za sebou tak 10 motohodin Sad
Olej v pohodě, nemizí. Když sekačku nastartuju, tak běží dobře. Tak snad ne...

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUBO



Založen: Oct 30, 2005
Příspěvky: 3772
Bydliště: VT SLOVAKIA

PříspěvekZaslal: st srpen 14 2013, 23:46    Předmět: Citovat

Tak ju reklamuj.
_________________
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 5:36    Předmět: Citovat

Nwm , ale tou pákou pro rychlost jsi hýbal a pozoroval případně jejich souběh ? Jinak při startování benzíňáku jsou škrtící klapky vždy skoro zavřeny , jelikož je třeba jen trochu směsi a při otevření by ti nemohla vzniknout správně bohatá směs .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 8:14    Předmět: Citovat

Nějaká pružina co přidává za chodu tam není?

Naposledy upravil xxxe dne čt srpen 15 2013, 8:18, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7881
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 8:14    Předmět: Citovat

Kubo- reklamovat už nejde, máme ji tři roky, ale skoro se nepoužívala.
BOBOBO- právě tady bude asi zakopaný pes- proč to při ručním pootevření klapky chytne? Jak je dělaný ten start? Je tam nějaká tryska až za klapkou?

Nějaký servisní manuál asi nikdo nemáte, co?

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 9:01    Předmět: Citovat

Trysky jsou vždycky až za klapkou . U studeného motoru potřebuješ bohatou směs na start , ale jakmile je motor teplý , tak nesmí být bohatá , motor nechytne . Pokud chytne při pootevření klapky , je ta směs moc bohatá . Co dělá ta klapka při posouvání plynové páky na sekačce ? Pokud se pootevře tak startuj teplou v této poloze toť vsjo . Jinak budeš muset poladit šroubky volnoběhu na chudší směs . Osobně ji nemám , tak nwm , kde který šroub leží .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7881
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 9:30    Předmět: Citovat

BOBOBO- dík. Regulace rychlosti je dělaná změnou délky prožinky, která svojí silou působí proti tomu "pádlu". Takže při stopnutém motoru se klapka ani nehne, je stále zavřená. Až se motor roztočí, tohle "pádlo" přes čep a táhlo klapku otevře.

Budu to muset asi zase rozkuchat, vůbec jsen nenašel nějaký štelung na karbecu...

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vombat



Založen: Aug 18, 2005
Příspěvky: 754
Bydliště: Chrudimsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 15:15    Předmět: Citovat

Podle popisu se jedná pravděpodobně o motor Brigss-Straton. Startování je citlivé na kvalitě té pružinky, nesmí být orezlá nebo natažená. Jinak karburátor má v klapce dírku, ta by měla stačit na start. Dále může být chyba ve staré membráně karburátoru, je ztvrdlá a ventilky už netěsní. Dále bývá chyba v zapalovací cívce, resp. kondensátoru (vše zalité pryskyřicí) po ohřátí nedává plnou jiskru, podobně se chová někdy i svíčka - nebude to tvůj případ, píšeš že po otevření klapky karburátoru nastartuješ. Zkontroluj, zda chodí volně to pádlo na vzduch, táhla a zda nedře hřídelka klapky karburátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 21:01    Předmět: Citovat

"Plynovou" klapkou bohatosť zmesi neriadiš. Jej otváraním zvyšuješ prietok zmesi. Bohatosť zmesi - pomer benzínu ku vzduchu (okrem sytiča ak je zabudovaný) je zvyčajne napevno nastavená tryskou v karburátore.
Mám doma tri "vozíkové" kosačky. Ja dve a jednu otec. Dve sú Briggs a jedna noname. Všetky tri majú vo vypnutom stave pridané pomocou pružiny na maximum - klapka regulácie otvorená naplno. Po naštartovaní a dosiahnutí otáčok sa klapka karburátora priviera. Na dvoch kosačkách je to ovládané tlakom (alebo podtlakom, neviem, neskúmal som to tak podrobne) od ventilátora, ktorý premáha silu pružiny a na tretej je jednoduchý zapúzdrený odstredivý regulátor, ktorý taktiež premáha silu pružiny a čím sú väčšie otáčky, tým viac uberie plyn (privrie klapku). Ak ti to pri teplom motore naštartuje pri pridaní plynu (otvorení klapky), je to správne. Zisti, prečo je klapka pri vypnutom motore zatvorená. Možno tam chýba pružinka. Za studena mám na všetkých "sytič" - navyše klapka s malou dierkou, ktorá prekryje sací otvor a tak zvýši bohatosť zmesi pri studenom štarte. Cez leto to ale nepoužívam. Chytá to aj pri 20C bez sytiča.

Toľko moje skúsenosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan121



Založen: Dec 07, 2005
Příspěvky: 723

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 21:31    Předmět: Citovat

Po tchánovi jsem podědil sekačku s motorem honda.Skoro od prvopočátku měl problém se startem.
Závada byla v ukončení bovdenu u karburátoru.Bovden neby vetknut do čepičky,tak jak to má být,ale boční objímkou přitažen ke stěně stroje.
To jsou ty dodělávky,slepence českých rychlovýrobců,rychlobohatlíků!!
Jakmile se po pár hodinách provozu opředení bowdenu omačkalo,tak ten se uvolnil,posunul a při stratu nedošlo k úplnému uzavření vzduchové klapky a tím byl stížen start.
Po řádném upevnění bowdenu vše vpořádku.
Letos první start po zimě,dvakrát potáhl a ať žije Honda!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2490
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 21:46    Předmět: Citovat

Teplá nestartuje, citlivá na starší benzín - typická vada membrány karburátoru. Pokud je tři roky stará, tak má nárok. A teplou startuji na želvu, tzn. bez plynu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7881
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 22:52    Předmět: Citovat

Tak jsem dnes potřeboval dokončit očistu zahrady. Vytáhnul jsem Stigu, na třetí zatáhnutí chytla, ale objevilo se docela podstatné vynechávání (kolísání) chodu motoru. Chvilku jsem ji nechal zahřát, potom bez problémů. Nasekl jsem první koš, sekačku nechal zdechnout, vynesl trávu do komposteru. Sekačka už nešla nastartovat. Tak jsem ji nechal stát, vzal jsem křovinořez a půl hodiny se bavil jinou činností. Poté šla Stiga zase nastartovat, na druhé zatáhnutí...

Je to tak jaksi trochu zamotané- na starý benzín bych to až tak neviděl- včera jsem opravdu dovezl čerstvý Natural od čerpačky, kde je stále nějaký odběr. I když byl v sekačce benzín asi dva měsíce, tak po včerejším sečení se jeho malé množství dávno muselo promíchat s podstatně větším množstvím, které jsem dolil.
Membrána karburátoru by se snad měla taky projevovat i při studeném startu, ne?
Sekačka fakt nemá skoro nic odkrouceno, skladována je v průjezdě, kde je tak nějak stabilní vlhkost, teplota neklesá pod nulu.

Pořád se nějak přikláním k tomu, že po zahřátí dojde k zatuhnutí některého ložiska na pádle nebo na klapce. V pondělí má dovolenou, tak pokud mi do toho nic nevleze, zkusím rady od Vombata (za což mu samozřejmě moc děkuji). Ale se stejnou samozřejmostí děkuji i ostatním, kteří se mi snaží pomoci...

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2013, 23:22    Předmět: Citovat

Jednoznačně bohatá směs. Regulace je v pořádku. Vyšroubuj svíčku, jestli bude černá (stopro že bude), vyměň těsnění karburátoru a bude po problému. (Těsnění i membrána jsou na sobě, když se člověk pořádně nepodívá, ani si nevšimne, že jsou to dvě věci. Vyměnil bych to celé.) Jestli máš plastový karburátor, dotahuj s citem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund