Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7881 Bydliště: Brno
Zaslal: pá srpen 16 2013, 11:07 Předmět:
Pružinky jsou dvě, jedna silná je zapojená mezi pádlo a otočný segment, který je řízený páčkou Želva- Zajíc. Druhá pružinka (hodně jemná, slaboučká) je mezi pádlem a pevným bodem. V pondělí to zkusím nafotit. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 14, 2010 Příspěvky: 112 Bydliště: Letovice, Brno
Zaslal: so srpen 17 2013, 20:16 Předmět:
želva-zajíc - to je táhlo plynu - ovladání škrťící klapky v karburátoru a pokud je to spřažené s tim "pádlem", tak je to pneumatický regulátor otáček v zátěži. Smyslem je, když se sekačka dostane do husté trávy a otačky začnou padat, páka přidá sama plyn otevřením škrťáku v karburátoru. Poloha šktrící klapky v karburátoru má vliv na start . Nelze nastartovat motor bez alespoň malého otevření plynu. Sytič je většinou řešen samostatně škrcením v sání. Jak ta klapka v sání vypadá? Uzavírá celý průžez nebo je nějak tvarovaná? Osobně mi to al epřipadne že došlo k nějakému ohnutí úchytu pružin, nebo ke ztrátě parametrů jedné z pružin a tím pádem k rozladění systému regulace. Napiš jak jsi dopadl.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7881 Bydliště: Brno
Zaslal: út srpen 20 2013, 18:14 Předmět:
Tak jsem včera provedl sborku/rozborku, dodávám slíbené fotografie:
1.jpg- celkový pohled na sekačku
2.jpg- páka v poloze Želva
3.jpg- páka v poloze Zajíc
5.jpg- celkový pohled na karburátor a zapalovací soustavu po sejmutí krytu
_________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7881 Bydliště: Brno
Zaslal: út srpen 20 2013, 18:22 Předmět:
Pokračování:
6.jpg- detailní pohled na karburátor a jeho ovládání
7.jpg- odpojené pružinky a odparka
8.jpg- odpojené zapalování a trubka sání
9.jpg- odmontovaný karburátor- pohled odspodu
_________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7881 Bydliště: Brno
Zaslal: út srpen 20 2013, 18:32 Předmět:
Pokračování:
91.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka otevřena
92.jpg- pohled do výstupní trubky- klapka zavřena
93.jpg- těsnění- šikmý pohled
94.jpg- těsnění- horní pohled
Všechny fotografie jsou ze zpětné montáže. Po sestavení šla sekačka nastartovat, chvíli kolísaly otáčky, ale potom se rozeběhla dobře. Po nasečení koše opět stejný problém- zahřátá sekačka nejde nastartovat...
Popravdě se začínám tak trochu přiklánět k tomu těsnění (jehož součástí je i membrána čerpadla)- přece jen je místy jakoby natrhlé (u děr šroubů)
Nevíte prosím kde toto těsnění koupit?
P.S.: v první sérii fotek je v náhledu obrázek nějakého gramofonového šasi, ale tn já tam nedal, to udělal server
_________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18718 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st srpen 21 2013, 5:30 Předmět:
Nyní si musíš uvědomit , že směs ke startování motoru bez sytiče jde jen tou označenou dírkou . Když vidím to dlouhé sací potrubí , jdou na mne mrákoty . Takže dvě základní podmínky . 1.Těsnost sacího potrubí !!! To je základ a potom natočení-zavření klapky při volnoběhu - zavřeno . Potom už jen chyba na rozvodech motoru . Ale opravdu základ , základ je těsnost !!
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: st srpen 21 2013, 7:12 Předmět:
Ten motorek má taky brzdu a ta je spřažená s vypínačem zapalování!!! Teplem se materiál natahuje. Táhlo brzdy vede na rukojeť sekačky. Z nějakých důvodu??? (třeba špatným zacházením?)se poloha táhla změnila a ten primitivní spínač je spojen!!!(při prvním nastartování-zastudena je to v pohodě-motor se klepe a ten "spínač"je rozeplej,po ohřátí se vůle zmenší a to zapalování je vyskratovaný.) To je jen moje úvaha. Pro ověření mého tvrzení může zkusit odpojit ten tenký kablík co vede na "indukčku"Po pokusu vrátit nazpět! (zhasínat motor sundaváním fajfky kope) A jestli se kolegovi podaří dát karburaci do původního stavu včetně těch pérek,tak motor musí jit nastartovat i na "želvu"pokud je nacupováno. Jiskra je základ Musí to jít a bez mrákot! Taky je otázka, proč vůbec byla sekačka v servisu,když má namotáno sotva 10.hodin.Otom se,ale autor dotazu nezmínil.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7881 Bydliště: Brno
Zaslal: st srpen 21 2013, 8:49 Předmět:
K tomu šasi jsem se už vyjadřoval pod poslední sérií fotek- určitě to není chyba na mé straně
milous2- tvoje rozvaha má jednu trhlinu- motor jde za tepla nastartovat pokud se otevře ručně klapka v sání- odzkoušeno několikrát. Čili problém nemůže být ve stopování motoru.
Vzhledem k tomu chování se pořád přikláním k tomu, že je za tepla moc bohatá směs (něco jako kdyby tam byl ruční sytič a já se snažil zahřátý motor nastartovat se zapnutým sytičem)- proklínám tyhle automatické křápy!!! _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7881 Bydliště: Brno
Zaslal: st srpen 21 2013, 8:57 Předmět:
Ještě jsem zapomněl odpovědět na další dotaz- ano, sekačka byla v servise (u prodejce) loni před sezónou, ještě v záruce. Provedli doporučenou výměnu oleje po 5 motohodinách, dále nabroušení nože a seřízení- to bylo i na můj popud, sekačka původně špatně chytala za studena (třeba 10 zatáhnutí). Při přebírání mi sekačku technik předvedl, za studena chytla na druhé zatáhnutí. Tak jsem myslel že je vše v pohodě. Ovšem se chvíli na to objevil ten dnešní problém, postupně se zhoršoval až k dnešnímu stavu. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: st srpen 21 2013, 9:11 Předmět:
To co považuješ za karburátor, ani se snad tak nedá nazvat.Bohatost směsi to má danou tryskou a ty klapky to upravují pro konstantní chod.Když někdo dojebe pérka,která mají svou úlohu nelze se ničemu divit.Vznesl jsem jen názor a svou zkušenost s motorem sekačky.Myšleno vše v dobrém.Jak říkám- "kdo hledá najde" tak hodně štěstí
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.