Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt srpen 01 2013, 7:45 Předmět:
Právě že ne,nepozoruji vůbec nic. Během jízdy žádné vibrace ani nestabilitu vozu v zatáčkách atd... Pneu jsou ok _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6257 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt srpen 01 2013, 10:16 Předmět:
EKKAR napsal(a):
...se podívej na svíce a pokud jsou v motoru víc jak 20 000km, radši je preventivně vyměň - všem těm kecům o životnosti svící 60 i víc tisíc zdaleka nevěřím a měním je po zhruba 30 000km...
Asi trochu záleží na konkrétním motoru a jeho stavu. U mého kočáru je předepsána výměna svíček po 60.000 mílích, mám najeto přes 80.000 km, svíčky pořád původní a spotřeba stálá. Ovšem taky skoro nežere olej - ještě jsem nikdy nedoléval, jenom výměny v servisních intervalech po 15.000.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt srpen 01 2013, 11:05 Předmět:
Díky za reakci.. Ale jak jsem psal. Kolega s práce má ten sám vůz. úplně stejnej akorát s motorem 1.2 12V a takový příklon právě že nemá... Pomohla by výměna toho uložení ? To už je na odpis.. _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: pá srpen 02 2013, 8:40 Předmět:
To je 6L, pokial viem naprave je vylisok a zvarenec a ziadne odklony sa nedaju nastavovat, geometria je jedina moznost. Aby si zistil ako to ma byt, a aby si nebol prekvapent ze su drziaky na kasni krivo navarene a naprava ide sikmo s autom
Pokud jsou náboje kol spojeny svařeným železem, tak to výměnou silentbloků nebo tlumičů nesrovnáš. To by šlo jen u víceprvkové nápravy.
(S tou radou zajet na geometrii si představuju, že by to hlavně změřili.)
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá srpen 02 2013, 8:58 Předmět:
Panove. Stav zadni napravy je videt na fotce... Neni to extrem jako trreba u Shade 120. Mozna sem si toho driv nevsimal a nyni to moc resim _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: pá srpen 02 2013, 14:45 Předmět:
No pozriem to na parkovisku ako to mam ja kedze mam novu napravu , niekde mam aj papier z geometrie ale nebudem mat cas to hladat navyse pocit ze to mas krivo je jedna vec zmerat to druha, navyse na nasich ceestach je vhodne urobit kontrolu geometrie kazde 2 roky aby ti to nezozralo gumy.
Urob fotku zozadu najlepsie s vodovahou aby bolo vidno ako je to naklopene, PS dom ste nestavali a nenosili plny kufor cementu, a pripadne auto nechodilo z vozikom a pieskom, lebo potom je mozne ze sa to ohlo hold nieje to Lada
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt srpen 15 2013, 11:17 Předmět:
Prosím mám dotaz.. Dnes po noční jsem jel domů - byla zima asi 6 st.. Mám to asi 5 km s práce domů.. Na křižovatce kousek od baráku - motor zahřátej sem vyřadil a stál na červené.... Motor se jakoby tak na 5 sekund lehce hádal - jakoby jel na tři válce.. Šlápl sem na plyn jemně - roztočil se na cca 2000 ot a pak bylo vše ok... Nikdy před tím se to nestalo.. Svíčky jsou měněny cca před 40 000 km.. Mohlo se jednat o spontánní závadu anebo odchází zapalovací modul svíčky... _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 15 2013, 14:15 Předmět:
Známej problém "jednačtyřek" - na volnoběh se jim v řídicí jednotce "pohádá" signál z čidel polohy kliky a vačkovýho hřídele a jednoduše začnou vynechávat - motor se přitom klepe jak drahej pes. Stačí prohrábnout rošty, jiskry se sesynchronizujou a je po problému... Mám BXW z roku 2007 a při dýl trvajícím volnoběhu mu občas "zaskočí" taky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: so srpen 31 2013, 11:56 Předmět:
Chci se zeptat.. Při studeném startu a při zrychlování - více slyšet za studena - jako kdyby v motoru něco jemně klepalo. Ale slyšet to jde.. Je možný aby bylo KO nějaký vymezováni ventilové vůle ? Trošku mi to vadí... Auto má 151000 km a olej se měnil naprosto pravidelně - auto je 8 let a od nového. Olej plná syntetika.. Zase toho za sebou tolik nemá..
Může se tím něco poškodit ?
Případně mám udělat nějaký video ?
Děkuji _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 31 2013, 14:32 Předmět:
Jestli to zní spíš jako tikání pod kapotou než jako klepání - a změna rychlosti toho tikání kopíruje změnu otáček, tak to bejvá jeden z hydroštelů (zdvihátek ventilů s hydraulicky vymezovanou vůlí = tlakovým olejem z mazání) - buď se přicpe nějakej kanálek kouskem karbonu, nebo se celej hydroštel časem vyhrká.
Dočasný řešení je používat řidší olej - místo 10W-40 nalejt 5W-40 a podobně, jednoznačný a trvalý řešení je jedině ten konkrétní hydroštel vyměnit. Někdo doporučuje vyměnit všecky hydroštely najednou - a i já si myslím, že po 150 000km už na to ten motor docela bude mít nárok. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.