Zaslal: st září 04 2013, 18:07 Předmět: regulator otáček starteru
ahoj potřeboval bych poradit od někoho zkušenějšího chci si vyrobit elektrokolo první pokus sem provedl s motorkem od stěračů kolo jelo ale výkon nic moc tak sem se rozhodl jako motor použít startér ze škody 120 a potřeboval bych poradit njaký schéma na regulator otáček kterej zvládne tak obrovskou proudovou zátěž vím ze to bude mít odběr jak prase a asi moc daleko nedojedu ale chci to tak z prdele předem dik za rady
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32300 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 04 2013, 18:12 Předmět:
PWR spínanej regulátor s NE555 klidně v CMOS verzi, výstup posílit komplementárním stupněm schopným dodat aspoň 2-3A proudu kvůli buzení velkejch kapacit - a jako výstup několik mnoho kusů nějakejch výkonovejch MOS-FETů paralelně. Odhadem tak minimálně 10-15 kouksů třeba IRFZ44 a podobnejch. Ten výstup posílenej trandama je životně nutnej, jinak se z výstupu 555 nedokážou gate těch spínacích FETů dost rychle nabít nebo vybít a jejich spínání bude pomalý = naroste ztrátovej výkon kvůli nadměrný době setrvání v lineární oblasti a ty FETy shořej jak papírovej čert... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 05, 2012 Příspěvky: 588 Bydliště: Brno [JN89GE]
Zaslal: st září 04 2013, 19:04 Předmět:
Jo šlo, jen těch MOSFETU by tam na startér bylo potřeba nejmíň 10, jak píše EKKAR ...
Něco na něco podobnýho jsem se orientačně ptal tady ... Jen počítej s pocínováním desky spojů a tlustým vodičem ... Místo toho fetu co je na tom schéma dej ty IRZF44 ...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6639 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st září 04 2013, 20:07 Předmět:
Elektrokolo se starterem z š120? Nejsem si jist, zda si tazatel nedělá pr....Pravda, síly bude mít dost, ale ta váha a co aku? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Aj keby mal akku z traktora ten motor by mu dlho nevydržall nie je totiž stavaný na dlhodobý chod . To by musel na tom kole šlapať 300km/h aby ho uchladil .
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: čt září 05 2013, 11:41 Předmět:
buddyns napsal(a):
Jo šlo, jen těch MOSFETU by tam na startér bylo potřeba nejmíň 10, jak píše EKKAR ...
Něco na něco podobnýho jsem se orientačně ptal tady ... Jen počítej s pocínováním desky spojů a tlustým vodičem ... Místo toho fetu co je na tom schéma dej ty IRZF44 ...
Jsou i pořádný MOSFETy,třeba 100V/200A typ BSM111AR akorát jsou dražší.Tenkrát jsem jich kupoval 5 (odpojovač zátěže při vybití baterek u ostrovního systému 2x12/24VDC a na medomet).Vyšlo to na patnáct set a k tomu z bazaru.
BTW.startér neni dělanej na dlouhodobej chod,po delšim "provozu" si můžeš bejt jistej,že ho zavaříš.
Založen: Oct 05, 2012 Příspěvky: 588 Bydliště: Brno [JN89GE]
Zaslal: čt září 05 2013, 14:58 Předmět:
Spíš bych se na podíval na motor MY1020, který se dává do takových elektroskútrů ...
Toto by mohla být větší sranda než kolo se startérem ...
http://adamelektronik.ic.cz/e-mtb.html
taky sem si njedřív myslel ze se ten starter bude uplně nehorazně vařit ale když to vyzkoušíte prakticky tak se nehrěje skoro vůbec po půl hodině byl vlažnej takže myslim že na njáky popojižděni vystačí v pohodě se spotřebou to bude horši ale chcu to zkonstruovat spíš tak z prdele jinak všem děkuju za rady snad ten regulator njak zkonstruuju
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: pá září 06 2013, 15:36 Předmět:
Vobec sa nehreje najviac sa budu hriat puzdra, a ver ze ked z toho budes tahat vykon tak ten medeny vodic pri 150A nejake teplo vyrobi, fakt chod do startera s felicie s reduktorom, mal by sa lahko dat upravit, reduktor by som tam nechal,rotor je v loziskach,a ma magnety tak ze lepsiu ucinnost. Prudy budu tiez niekde inde, uvazuj bezny zabrdeny starter berie cez 500A
Starter sa bude hriat,aj ked bude bezat naprazdno.Ten je dobry na cvilkove zatazenie.Mozno by bolo lepsie zohnat 6V dynamo z Trabiho,previnut mu stator hrubsim drotom a zapojit ho do serie,aby malo smrnc .Dynamo je stavane na to,aby bezalo nepretrzite a nepotrebovalo by to asi ani nejaky velky regulator.Tocak by to mohlo mat ako clovek a este by aj nabijalo baterku pri jazde z kopca.Ale to by aj ten feldovy starter s magnetom na statore .len by bol problem ho uchladit.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.