Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rada s "hladovym okem"
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
RobiXman



Založen: Jan 10, 2011
Příspěvky: 27
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt září 05 2013, 22:28    Předmět: Rada s "hladovym okem" Citovat

Zdravim,

mam starsi auto (1995) a bohuzel nemam "hladove oko". chtel bych si ho ale dodelat, v elektornice mam jen opravdu zakladni znalosti, ale co jsem tak hledal a poptaval jsem tak mi byl doporucen obvod s komparatorem. Bohuzel jsem na netu nenasel nejakej jednoduche zapojeni. Zkusim jeste pohledat, ale hodim to I sem - treba bude nekdo rychlejsi.

Prazdna nadrz ma 5V a doba kdy bych chtel aby se kontrolka rozsvitila by mela byt 6V a mene (tuto hodnotu jeste premerim). Potrebuji tim rozsvitit 12V zarovku (pri nejhosim by se dala nahradit treba LEDkou). Zkousle jsem hledat I zde na foru, ale zatim nic Sad

Pokud by mel nekdo napad na nejaky jednoduchy obvod tak ho uvitam, Vsem predem dekuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bastlir40



Založen: Aug 27, 2010
Příspěvky: 463
Bydliště: Příbram

PříspěvekZaslal: čt září 05 2013, 22:46    Předmět: Citovat

http://www.amapro.cz/datove_zdroje/ar/konstrukce_ar_2/ar2_133.php
_________________
Zdraví vás Mirek

www.mojeelektro.xf.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RobiXman



Založen: Jan 10, 2011
Příspěvky: 27
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt září 05 2013, 23:04    Předmět: Citovat

diky moc za tip, ale jestli to dobre chapu tak je to v podstate LED signalizace a ja potrebuji jen jednu LEDku Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
galjo



Založen: Jul 15, 2005
Příspěvky: 1352
Bydliště: záp.slovensko

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 6:19    Předmět: Citovat

Čo máš za auto to vieš iba ty - neudal si čo je to , starších autiakov z roku 1995 je kopec.... A bolo by lepšie smerovať dotaz na forum o autách , tam budu vedieť čo sa tam dáva. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19662
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 8:01    Předmět: Citovat

Nejspíš máš Japonce, těm chodila indikace hladiny tak spolehlivě, že kontrolky nebylo třeba. Měl jsem dva Swifty (1991 a 1996, vlastně toho druhého máme ještě v rodině) a v nich jsou poměrová měřidla, která velmi dobře potlačují vliv napětí v palubní síti a jejich přesnost je dostatečná při přímé jízdě konstantní rychlostí: když se při rozjezdu nebo stoupání do kopce ručka odlepí od E směrem nahoru a s kopce nebo při delším brždění pod značku E klesne, je v nádrži právě 9-11 litrů paliva.
Teprve, když ručka trvale splihle visí pod značkou E, je čas si dělat opravdu starosti, protože zbývá pod 5 litrů.
Tvar nádrže a tlumení měřidla vyhovují i v ostrých zatáčkách, na polohu ručky nemají zatáčky ani boční náklon pozorovatelný vliv, takže jen to šplouchnutí dopředu/dozadu, trvá-li déle, s ručkou hne.
Ostatně v návodu je přímo napsáno, že se nemá nádrž vyjíždět natolik, aby ručka ukazovala trvale pod značku E. Asi pro to existuje víc důvodů, takže nádrž na 40 litrů naplněná do prvního cvaknutí plnicí pistole (docvrkávat se nemá, ať nepřetéká, až se studený benzín v nádrži ohřeje) má vlastně účinnný objem kolem 32 litrů.
Vyzkoušej si to a rozhodni se, jak moc potřebuješ to hladové oko.

Jinak už jsem viděl v provozu zapojení se šuplíkovými součástkami (tyristor KT501, tranzistor KC508, jedna zenerka a nějaký ten odpor), docela uspokojivě fungující právě podle napětí na reostatu v nádrži (do roku 2002 byla nejčastější hodnota při prázdné nádrži 120Ω nebo 250Ω podle výrobce), s tou výhodou, že, když už jednou rozsvítí kvůli šplouchnutí při prudkém zabrždění, už nezhasne až do vypnutí klíčku. Nevýhodou je potřeba žárovičky 30 a více mA nebo (s LEDkou) odporu zvyšujícího proud, protože tyristor potřebuje proud aspoň 20mA, aby se udržel sepnutý...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 8:05    Předmět: Citovat

Pokud je to v tom autě tak, že to napětí odpovídá hladině paliva, pak jsem ti navrhnul toto jednoduché řešení.
Pokud bude napětí ind větší než 6V, LED nesvítí, pokud bude ind menší než 6V, LED svítí. Přesnou hranici 6V si nastavíš potenciometrem 10k



6V.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  6V.png
 Velikost:  2.87 kB
 Staženo:  50 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RobiXman



Založen: Jan 10, 2011
Příspěvky: 27
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 8:28    Předmět: Citovat

nj to jsem vlastne nenapsal, ale jak bylo uvedeno je to japonec Honda CIvic 5te generace, no me jde hlavne o pohodlnost, jezdim dost casto a nechce se mi pored sledovat rucicka, kdyz uvidim ze se mi rozsviti rezerva mam jeste 50km (pri tech 5ti litrech) nez budu muset taknkovat Smile je to samo jeste s nejakou rezervou (jak bylo receno nema se nadrz yjizdet uplne)

2 breta1 diky moc za schema, predpokladam ze to ind je to napeti podle ktereho se to rozsviti Smile jeste jednou diky za rychlost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 10:44    Předmět: Citovat

Říká se, že by se nemělo vyjíždět pod 1/4 nádrže, protože čerpadlu nesvědčí, když v zatáčkách pracuje nasucho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18731
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 10:55    Předmět: Citovat

Nwm jak u jiných , ale u feldy se udržuje hladinka v tom kbelíku co stojí čerpadlo a proto můžeš nádrž vyjet téměř do sucha . Jsou tam dva čerpací systémy , ten "předčerpávací" plní ten druhý stupeň a zároveň ten kbelíček .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RobiXman



Založen: Jan 10, 2011
Příspěvky: 27
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 19:44    Předmět: Citovat

nadrz se nema vyjizdet do prazda z toho duvodu ze se na hladine drzi vsechna necistota co je v nadrzi (nemyslim pevne castice) a kdyz se dostanete na hranici kdyz se vam vsechno toto cpe do motoru tak nicite cerpadlo, cely palivovy okrud a HLAVNE MOTOR, spalovanim necistot v motoru to indikuje spatne informace pres lambda sondu do jednotky a ta pak spatne dodava palivo, i kdyz jsou vsude filtry tak ty jsou na pevne castice Wink ale to je trochu offtopic Smile

chtel jsem se jeste zeptat k tomu schemata to IND je predpokladam zdroj signal Smile a pokud se mi stane ze dostanu za jizdy signal pod 6V aby se okruh rozsvitil (tahla zatacka, atp...) a potom se zase signal dostane nad 6V tak to zase zhasne nebo je nutne vypnout motor ? diky Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: pá září 06 2013, 21:52    Předmět: Citovat

Ano, ind je zdrojový signál.
Protože tam žádná hystereze není, tak pod 6V LED svítí, nad 6V nesvítí a tak pořád dokola, zapalování netřeba vypínat.
Na přesnost nemá vliv ani kolísající napětí 12V v palubní síti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RobiXman



Založen: Jan 10, 2011
Příspěvky: 27
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so září 07 2013, 9:54    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):
Ano, ind je zdrojový signál.
Protože tam žádná hystereze není, tak pod 6V LED svítí, nad 6V nesvítí a tak pořád dokola, zapalování netřeba vypínat.
Na přesnost nemá vliv ani kolísající napětí 12V v palubní síti.


diky moc ted jsem jeste kouak lze byc hv GESu objednal soucastky a ta TL431 je predpokladam to to http://www.ges.cz/cz/tl431clp-GES05002593.html, odpory jsou mi nastesti jasne a vhledem k tomu ze mam I dost mista pro ten tistak tak bych dal asi 0.5w tim si myslim ze nic nezkazim, zenerka je taky jasna apotak taky tak snad to postavim Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19662
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so září 07 2013, 12:24    Předmět: Citovat

Napětí v palubní síti samozřejmě vliv má: při maximálním napětí (motor v otáčkách) bude rozsvěcet LEDku při hladině paliva řekněme 8 litrů, při neběžícím motoru ji bude ukazovat při 9 litrech, s rozsvícenými světly třeba i přes 10 litrů.
Měření hladiny je pomocí reostatu, který má v sérii jednu z cívek poměrového měřidla připojenou druhým koncem na nestabilizovaný plus palubní sítě.
Závada celkem nepodstatná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RobiXman



Založen: Jan 10, 2011
Příspěvky: 27
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so září 07 2013, 12:57    Předmět: Citovat

OK jeste to dneska radsi promerim az nekam pojedu Smile a uvidime (jinak jsem smudla a meril jsem to pri nenastartovanem motoru takze budu muset ty veliciny jeste troche upravit Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: so září 07 2013, 20:44    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Napětí v palubní síti samozřejmě vliv má: při maximálním napětí (motor v otáčkách) bude rozsvěcet LEDku při hladině paliva řekněme 8 litrů, při neběžícím motoru ji bude ukazovat při 9 litrech, s rozsvícenými světly třeba i přes 10 litrů.
Měření hladiny je pomocí reostatu, který má v sérii jednu z cívek poměrového měřidla připojenou druhým koncem na nestabilizovaný plus palubní sítě.
Závada celkem nepodstatná.

Když jsem psal, že na přesnost nemá vliv napětí palubní sítě, měl jsem na mysli těch 12V, ze kterých se napájí přes odpor katoda TL431, toto napětí může lítat jak chce.
Ono totiž není jasné, jestli to napětí ind pochází z reostatu (což je ale pravděpodobné, jak píšeš), nebo je jeho velikost dělána jinak nezávisle na napětí palubní sítě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.27 sekund