Založen: May 19, 2012 Příspěvky: 1051 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne září 15 2013, 16:45 Předmět: Ventilator kurenia z auta alfa 166
Zdravim, prestal mi fungovat fukar, len nim trha do strany. Su tam 4 fety, integrac, kondiky ktore som pomenil no nepomohlo. Napajanie mam 12V, potom su tam este dva dratky, ktore idu z ICS-palubny pc-ovladanie kurenia, rychlosti motora. Fety su zrejme ok, meral som ich, aj ked maju divne prechody, raz 530, potom 120 a 1890, su to IRFP20N. Na jednom z tych kablov je 10V, zrejme napajanie IO, no ked trha motorom tak napetie skace od 6 po 10 a na druhom je 3V, ked sa to vypne tak 0, ics vypise problem s kurenim. Co by mohlo byt zle ? Dik za radu.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18731 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po září 16 2013, 5:52 Předmět:
No a samotný motor napřímo jsi zkoušel ? Jestli nemá přerušené vinutí . Přes žárovku a rukou brzdit , zda má snahu se v celé otáčce točení snahu rozběhnout se .
Založen: May 19, 2012 Příspěvky: 1051 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po září 16 2013, 6:44 Předmět:
Samotny motor ? To ako bez tych fetov ? No ono je to zrejme krokovy motor, lebo ide z neho 5 kablov, jeden priamo 12V a ostatne idu na tie fety. Je tam este integrac U6811, par konndikov, ktore som pomenil.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18731 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po září 16 2013, 7:56 Předmět:
To by potom byla jiná , ale s krokáčem na VĚTRÁKU jsem se ještě nesetkal , ale jestli to máš na klapce , to je potom jiná a to jsi měl napsat . Takže tam by jsi mohl poměřit pouze celistvost vinutí .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 16 2013, 18:58 Předmět:
Bude to zřejmě BRUSHLESS = bezkomutátorovej motorek, řešenej jako několikafázovej s řízením podobným driverem s výkonovýma FETama, jako se používají pro pohony diskovejch a disketovejch mechanik. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
já prostě nemužu odolat...
mám trabanta, a tam je větrák topení poháněný motorem
pokad to je ten střídavej, tak co o zkusit přemotat? to by šlo i doma _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Takové střídavé motory se používají v dnešní době i v modelařině, hlavně na modely letadel a vrtulníků. Je to podobný princip jako u asynchronních motorů na 230 nebo 400V, akorát jsou na stejnosměrný proud. Není tam frekvence 50Hz jako v zásuvkách, tak je tam měnič, který posunuje uměle tu fázi, nebo jak to přesně nazvat. nejsem elektrikář, ale modelařině se teď trošku věnuji.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 18 2013, 20:06 Předmět:
Je tam naprosto regulérně trojnásobnej řízenej H-most s MOS-FETama, kterej je schopnej z jednoho stejnosměrnýho napájecího napětí učunit pomocí jedný přímý a dvou vzájemně od ní posunutejch fází naprosto regulérní trojfázový napětí, akorát to ty jednodušší reguláky neumějí se sinusovým výstupem - ale jen s "modifikovaným" = obdélník s mezerou. Motorky tudíž jedou na střídavinu, žádnej stejnosměr - jádra cívek musejí mít z plechů kvůli snížení ztrát atd. Jen jednu odlišnost mají - používají napětí ne 230 nebo 400V, ale běžně určený počtem použitejch napájecích článků, obecně kolem 12V. Použitý drivery jsou buď stejný, nebo veeelice podobný těm, který se používají v disketovejch a CD/DVD mechanikách. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To jsem zapomněl napsat, to se omlouvám. Samozřejmě jsem myslel, že jsou podobné motorům asynchronním na 230 nebo 400V, ale jsou na stejnosměrný proud, ale napětí jen pár voltů. Tedy kolem 12-36V řekněme.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3338 Bydliště: Brno
Zaslal: pá září 20 2013, 8:35 Předmět:
Jo Lancia, taky jsem ho menil. Spalene vinuti. Od te doby nikdy na max. otacky. Pro jistotu. Ale ja jsem u toho mel i kourovy efekt. Neslo to vyvetrat a smrdelo to v aute jeste dlouho.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 20 2013, 9:54 Předmět:
varok napsal(a):
... jsou podobné motorům asynchronním na 230 nebo 400V, ale jsou na stejnosměrný proud...
NEJSOU na stejnosměrnej proud, ten H-most, přes kterej se musí napájet, jim z toho co cucají z baterie udělá střídavinu, takže vinutím naprosto normálně teče střídavej proud. Stejnosměrná cesta končí na kolektorech těch spínacích tranzistorů, za nima už je průběh impulsní a v závislosti na požadovanejch otáčkách s proměnnou frekvencí tekoucí STŘÍDAVĚ tam a zpátky... To už bys mohl o vrtačce nebo holicím strojku napájenejch přes "automobilovej/karavanovej" měnič 12VDC/230VAC tvrdit taky, že jsou krmený stejnosměrem... A JSOU ASYNCHRONNÍ, protože při funkci je u nich mezi otáčkama rotoru z permanentního magnetu a otáčkama rotujícího magnetickýho pole kolem statoru určitej rozdíl = skluz. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.