Zaslal: ne říjen 06 2013, 12:17 Předmět: FABIA II 1,4 16V, karbon v oleji
Přeji hezký den. Chci si koupit tento automibil.Při prohlídce mororu po odejmutí nalévacího víka bylo vidět drobné kousíčky pravdepodobně karbonu.Byly naomak tvrdé.Auto má 1119000 km najeto.Motor jde nastartovat ihned a nevykazuje neklidný chod.Proto se ptám co mohlo způsobit tento stav a aby se v pozdější době neprojevila nějaká porucha motoru.V bazaru mě řekli, že motor nechají propláchnout a vyměnit olej.Předem dík za rady.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2586 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne říjen 06 2013, 13:03 Předmět:
Rozhodně to nepůjde jen tak propláchnout.Jestli se tam usazuje karbon tak ten motor asi žere olej protože karbon vzniká spalováním oleje a jen málo ho vzniká z benzínu.Nebo to auto jezdilo na krátký vzdálenosti pořád studený.
Tyhle motory chlastaj jak nedovřený protože čtyřventily tahaj až ve vyšších otáčkách tudíž mu musíš nakládat a točit furt nad 3000.Já bych to teda nebral už kvůli tomu motoru samotnému.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32208 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 06 2013, 13:08 Předmět:
Sandále - ty ten motor máš? Že tak žvaníš o tom jak žere olej... Já ho mám doma už skoro 5 let a ještě mi nesežral oleje ani co by se do frťana vešlo.
Pokud je to fábule dvojka = výroba 2007 a pozdější, tak by to měl bejt motor s kódem BXW nebo CGGB a výkonem 63kW. Ten je spolehlivější než o něco starší "jednačtyřka stokoňka" = verze s výkonem 74kW a kódem AUB nebo BBZ, ten se ale montoval jen do fábulí "jedniček" = do března roku 2008. O podrobnější posouzení bys měl ale radši napsat dotaz sem:
http://forum.skodahome.cz/forum/237-motor-14-16v-16-16v/ - to je fórum škodovkářů...
Jinak obecně - ten vejplach to potřebuje jak prase drbání a bylo by dobře se přitom určitě podívat i na stav rozvodovýho řemene - tyhle motory mají předepsanou první kontrolu řemene po 90 000km a pak každejch dalších 30 000 - vyměnit v případě potřeby. Pokud má auto původní řemen a na tachu skoro 112 000km, tak bych se bál, že to má odcouváno z dejme tomu 150 tkm a ten rozvoďák může bejt těsně před roztržením - s následkama, který si asi ani neumíš představit... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2586 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne říjen 06 2013, 13:32 Předmět:
Ty myslíš EKKARE že když jeden motor nežere olej tak nemůže ani druhej?Pokud vim tak taky existujou poruchy motorů,takže jeden žrát nemusí a druhej jo U auta z bazaru nikdy nevíš co stim kdo dělal.
Nemám ten motor doma.Ale pár lidí znám co ho maj.Olej jim to nežere samozřejmě.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32208 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 06 2013, 13:53 Předmět:
A o skutečný spotřebě taky samozřejmě víš jen z doslechu...
Ano, je to šestnáctiventil bez doplňkový kompenzace vlivu rozvodu, takže hůř táhne odspodu, ale rozhodně ta hranice kdy "začíná táhnout" není nad 3000rpm. Dá se s ním v naprostý pohodě jezdit plynule s otáčkama 2000rpm a vejš jít jen při potřebě prudce akcelerovat například při předjíždění a podobně. V kastli fábule se s ním dá jezdit s průměrnou spotřebou na pomezí 6,5 litru Naturalu na 100km a s dosažitelným minimem na hranici 5 litrů při "důchodcovský" jízdě. V o poznání těžším roomsteru se průměrná žravost tohohle motoru pohybuje kolem 7-7,2 litrů a běžně dosažitelný minimum je 5,7-5,9 litru. Všecko záleží na trase, naložení auta, použitejch gumách, roční době (teplotě a převládajícím směru větru) a v neposlední řadě na (ne)uspěchanosti a "lehkosti nohy na plynu". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Karbonove hrudky na viku nevesti nic dobreho,
bazarove sliby vyplachneme,dame novy olej .
Pri jakemkoliv podezreni pri koupi auta jdi od neho,
fabii jsou na prodej mraky,verim ze natrefis na lepsi kousek.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2586 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne říjen 06 2013, 18:20 Předmět:
EKKAR napsal(a):
V o poznání těžším roomsteru se průměrná žravost tohohle motoru pohybuje kolem 7-7,2 litrů a běžně dosažitelný minimum je 5,7-5,9 litru. Všecko záleží na trase, naložení auta, použitejch gumách, roční době (teplotě a převládajícím směru větru) a v neposlední řadě na (ne)uspěchanosti a "lehkosti nohy na plynu".
A já proč jsou silnice plný prďolů co se couraj 50-60km/h.A oni si poříděj opici a nemaj na banány
poravdě karbon jsem neviděl na víčku ani nepamatuji. Snad u Moskviče. Dle mě je něco špatně. Ale to spíš s nějakým mechanikem který by se podíval na konkretní kus auta. Ono můžou být přicpány kanálky a pak se některé části mohou špatně mazat. Tak koupil kolega Forda. Pak vyměnil 3 turba než přišli na to, že je to celé zacpané a víceméně nemaže než maže. Přičemž čidlo hlásilo vše Ok neboť tlak byl.... jen to neteklo _________________ Internet - metla lidstva
Ten karbón je z asi kvalitného oleja aký mu majiteľ doprial počas života toho motora . A chudák motor pri servisnom intervale výmeny oleja 30000 km tak dostal sotva 4x čerstvý olej . A to už nehovorím o tom že ten motor má naozaj odjazdené 1119000 km . Povedal by som že má raz tak ako je uvedené .
Tesnenie ventylového drieku by isto vedelo vyrozprávať o tom story .
Môj názor ruky preč od toho . Hľadať niečo lepšie .
Dle vašich rad zřejmě odstoupím od koupi tohoto vozu.Jinak jsem se ptal u nás ve 2 značkových servisech Škoda a bylo mi řečeno ,že toto není normální stav.Proplach asi také nepomůže.Chtěl jsem se jenom optat jestli se s touto závadou někdo nesetkal a co je příčinou.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18708 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne říjen 06 2013, 21:22 Předmět:
Jestli se jen nešťouráš v zahnutým klacku . Vyfoť to . Není motoru bez karbonu . Je jen otázka kolik a kde . V práci s tímhle jezdím na CNG a spokojenost . Tedy když mi cestou z pha dojde , je to lepší .
Auto je v autobazaru.V pátek jsem to zjistil při přejímání auta a tak jsem ho tam nechal.Řekli, že motor propláchnou.Ten karbon byl uvnitř pod víčkem.Kousky větší jak zrnka máku tvrdá a na omak ostrá.Nejhorší je,že peníze za auto jsem jim už poslal na účet.Tak nevim jak se budou cukat s vrácením peněz.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.