Zaslal: po říjen 14 2013, 14:38 Předmět: Autobaterie, jakou koupit
Chystám se koupit autobaterii, tak bych nakousnul jakou?
Tříletá Banner (jiné auto) mě minulou zimu jednou vyšplouchla, nenastartoval jsem. Auto sice jezdí krátké trasy, ale cca jednou za měsíc se baterie v garáži dobije.
U taty šla do kytek Bosch Silver po 4 letech. Ani po nabití auto nenastartuje.
S Akumou som bol spokojny, dobrá cena, prístupné dolievacie otvory. Myslím že je zbytočné vrážať prachy do hi-tech akumulátorov so scifi dizajnom, V aute vydržia z princípu rovnakú dobu, tie hitech možno menej, lebo majú prepracovanejšie kurvítko.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6164 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po říjen 14 2013, 16:44 Předmět:
V podstatě ti odpovím to samé.
Moderní bezúdržbové baterie odstraňují nutnost (a ovšem taky možnost) kontroly hladiny elektrolytu přídavkem vápníku v elektrodách. Ale tak jak to bývá, je to něco za něco. Tyhle baterie jsou mimořádně háklivé na hluboké vybití. Jednou zapomeneš rozsvícená světla a baterka jde pod kytky. A jsou náročnější na správné nabíjení. To je to propracovanější kurvítko. Takže v reálu pak za odstranění údržby platíš zkrácením životnosti.
Špatná zpráva ovšem je, že údržbové autobaterie se z trhu vytrácejí.
Moje oblíbená značka je Yuasa. Bývala to Varta, ale ta jednak údržbovky už nedělá, a pak mám jednu Blue Dynamic, která nepřežila ani jedno úplné vybití (nezhaslo světlo v kufru). Takže u mne mají mínus.
Nevím, jakou potřebuješ kapacitu, ale ve 44 Ah bych šel do téhle.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1786 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: po říjen 14 2013, 17:49 Předmět:
Kup akumu s co největší kapacitou podle rozměrů které máš v kaslíku. Schválně porovnej rozměry baterek a jejich kapacity se startovacímy proudy, jaké jsou rozdíly.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6164 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po říjen 14 2013, 18:02 Předmět:
Hlavní rozdíl mezi tím, jaké startovací proudy jsou uváděny u akumulátorů stejné konstrukce a velikosti, je v použité metodice (IEC, EN, DIN). Jeden a ten samý akumulátor 44 Ah může mít uvedeno 210, 350 i 420 A.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: po říjen 14 2013, 18:59 Předmět:
Bannerka mi vydržela v autě osm let, obyčejná, se špunty. Předtím tam byla Kobe a ta po devíti letech ještě točila startérem, jenom pokles napětí spínal imobilizér. Teď mám čtvrtý rok Vartu s těmi superelektrodami a bez možnosti kontroly elektrolytu, za šestnáct stovek (60Ah), a taky zatím v pohodě.
Já bych spíš prozkoumal dobíjecí okruh v autě, a podle toho se rozhodoval
Naposledy upravil Jimmi2 dne st říjen 16 2013, 9:05, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 02, 2007 Příspěvky: 717 Bydliště: Štatl
Zaslal: po říjen 14 2013, 19:04 Předmět:
Řešil jsem podobný problém jako Ty. Volba nakonec padla na Yuasu. Má špunty, cena byla příznivá, co víc si přát. Ale referovat nemůžu, mám ji pár měsíců _________________ Eletrika je sviňa, kope a neni vidět
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2586 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po říjen 14 2013, 19:22 Předmět:
Já můžu o Yuase referovat.Měl jsem tři 60Ah v autech a všechny po roce KO.Jednu ještě v traktrou a ta je tam 2 roky a už slábne.
Dále Varta blue Dynamic.Nevydržela ve VW T4 jediné hluboké vybití a to od večera do rána
Do VW Golf jsem si koupil origo VW baterii a zatim OK.Mám ji jen krátce.
Banner je dneska katastrofa.Měl jsem jich už několik.V traktoru vydržela 1 rok a v autě 2-3 roky
Dříve jsem používal hodně baterie Topla a ještě dříve táta kupoval Jugoslávské Zletovo.Ty byly dost dobrý.9 let ve Škodilaku 120 LS
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5257 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: po říjen 14 2013, 19:55 Předmět:
co clovek to iny nazor... vyber si... kupovali sme Akumu este do feldy a po roku snad skapala na vadny clanok... vo fabii ma tatko baterku snad este z vyroby tak neviem ako dalej...
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1786 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: po říjen 14 2013, 21:23 Předmět:
Jimmi2: No když parkuješ venku před barákem a od půlky ledna do půlky března není problém při vyjasnění -25C a jezdíš denně do práce a máš v noci ještě hotovost. Tak je dobrá baterka nutností. Před mototechnou jsem nechal stát itala a s metrem jsem běhal po krámě abych do toho nacpal co největší baterku. Ale -28C byla na jižana moc, ustřelilo mě to lisovanou svorku na + kabelu.
Prvá baterka v aute vydrží najviac ale má malú kapacitu. Preto lebo to ide výrobcovy áut do nákladov.
Mne originálka vo VW Golf vydržala 9 rokov. Vo Felícii tiež 9 rokov. Teraz mám 4-tý rok EXIDE Premium a zatiaľ som spokojný. Ešte ani raz som ju nedobíjal a ani nijak neošetroval.
Sú dve možnosti . Kúpiť v Tescu najlacnejšiu baterku samozrejme s najvetšou kapacitou ktorá sa do auta zmestí a čakať že po záruke odíde a potom zas kúpiť novú alebo možnosť druhá vyskúšať EXIDU .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.