Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6646 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st únor 01 2012, 20:08 Předmět:
Na tohle snad lepší koupit stavebnici. A LED V-metry na netu dost, ale taky dost drahý. U auta mám pro rychlou orientaci (jinak to má v menu) kontrolu dobíjení s jednou dvoubarevnou LED. Min - rudá,OK - zelená, Moc - bliká zelená. Při vyp. zapalování blik zeleně 1x za 5 sec...
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: pá říjen 18 2013, 19:06 Předmět:
Vyrobil jsem tento ale s ochranou proti špičkám pomocí diody BZY97C36 (Izt=10mA) před stáblem a s chybou "jen" 150mV (odpor 8M2 nebyl,místo něj je 2x2M05+5x1M0).Momentálně už chybí jen kryt,zespoda je na několika místech drátem připájenej cuprextit s nalepenym mirelonem mezi cestama DMM a mědí toho podkladu jako antishock.Napájení(RED) bych zapínal se světlama a vstup(WHT) bych natáhnul od pojistek a zem(GRN) z ukostření pod palubovkou.Jde o to,jestli ta ochranná dioda bude v palubní síti stačit v novějšim voze proti rázům ze sítě,aby neshořel 7805 a potažmo C520 s D147 ( vůz Felicia r.v.2000 s motorem 1.3MPI a zapalovací 4sv. lištou Champion).
Voltmetr má sloužit pro sledování nabíjení baterie(jako celku-je to nějaká "no-name" bezúdržbová,články měřit nejdou),rozdíl 150mV by v takovym případě nemusel vadit.
Deska:
http://imagelink.cz/?v=190920131707.jpg http://imagelink.cz/?v=190920131709.jpg
Segmenty:
http://imagelink.cz/?v=190920131706.jpg
Zadní strana segmentů:
http://imagelink.cz/?v=190920131708.jpg
Spoje:
http://imagelink.cz/?v=190920131711.jpg
10V_DM520:
http://imagelink.cz/?v=190920131715.jpg
10V_DMM830A podle kterýho se seřizoval:
http://imagelink.cz/?v=190920131716.jpg
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19666 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so říjen 19 2013, 9:02 Předmět:
Na zobrazování napětí v palubní síti je vždy lepší analogové (nebo aspoň pseudoanalogové) zobrazení, případně indikace stavů "mimo toleranci" změnou barvy. Nad číslem, které se zobrazuje na digitálním displeji už musí člověk přemýšlet, aby zhodnotil, jestli "je to ještě dobrý...". To, co nevadí u kilometrů, ty totiž prostě naskakují, a u dlouhodobé spotřeby, jejíž údaj na displeji dlouhodobě trčí, už je poněkud otravné u zobrazení okamžité spotřeby i jiných parametrů za jízdy se měnících jak nahoiru, tak dolů.
Přesto jsou tací, kdo na tom trvají, tak hned první vygůglený modul nebo třeba stavebnice řady INB (i sestavené)...
Každopádně je hezká snaha využít displej, který se jinak zbytečně povaluje doma, ale doporučil bych poohlédnout se po využití jinde, než v palubce vozidla.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6646 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so říjen 19 2013, 15:44 Předmět:
Tak, tak. Nebo operák a tři ledky. Min, ok, max. Stokrát odzkoušené.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1578 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: so říjen 19 2013, 20:37 Předmět:
Samozřejmě, že v autě je lepší sledovat polohu rafiky nebo barvu ledky. Ale když tazatel chtěl mermomocí znásilnit displej ze 486ky...
Taktéž mám za sebou Batest z ARA 11/1985 či dle Belzy, a fungují dodnes. Narozdíl od voltmetru s LM3914. Po třetím chcíplém IO jsem to vzdal a udělal opět indikátor se dvěma OZ. Ješte mi přijde na toto vhodnější použít jen tři ledky. Neodvádí to pozornost, když na více ledkách pořád něco přeblikává, byť v "zeleném" pásmu.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6189 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne říjen 20 2013, 1:12 Předmět:
Hill napsal(a):
Na zobrazování napětí v palubní síti je vždy lepší analogové (nebo aspoň pseudoanalogové) zobrazení, případně indikace stavů "mimo toleranci" změnou barvy....Přesto jsou tací, kdo na tom trvají...
Já mám v autě tohle a kdybych měl mít na ty všechny údaje budíky, tak to abych si opatřil palubku z Airbusu
Edit: budík s potlačenou nulou a několikabarevnou stupnicí jsem míval v Traboši (na napětí), a bylo to celkem k ničemu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.