Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Merac do auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6646
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st únor 01 2012, 20:08    Předmět: Citovat

Na tohle snad lepší koupit stavebnici. A LED V-metry na netu dost, ale taky dost drahý. U auta mám pro rychlou orientaci (jinak to má v menu) kontrolu dobíjení s jednou dvoubarevnou LED. Min - rudá,OK - zelená, Moc - bliká zelená. Při vyp. zapalování blik zeleně 1x za 5 sec...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: pá únor 03 2012, 13:15    Předmět: Citovat

Ten plosňák vypadá na VUmetr z magneťáku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: pá únor 03 2012, 13:24    Předmět: Citovat

Správně,z magneťáku ten větší,ten menší z ruskýho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2013, 19:06    Předmět: Citovat

Vyrobil jsem tento ale s ochranou proti špičkám pomocí diody BZY97C36 (Izt=10mA) před stáblem a s chybou "jen" 150mV (odpor 8M2 nebyl,místo něj je 2x2M05+5x1M0).Momentálně už chybí jen kryt,zespoda je na několika místech drátem připájenej cuprextit s nalepenym mirelonem mezi cestama DMM a mědí toho podkladu jako antishock.Napájení(RED) bych zapínal se světlama a vstup(WHT) bych natáhnul od pojistek a zem(GRN) z ukostření pod palubovkou.Jde o to,jestli ta ochranná dioda bude v palubní síti stačit v novějšim voze proti rázům ze sítě,aby neshořel 7805 a potažmo C520 s D147 ( vůz Felicia r.v.2000 s motorem 1.3MPI a zapalovací 4sv. lištou Champion).
Voltmetr má sloužit pro sledování nabíjení baterie(jako celku-je to nějaká "no-name" bezúdržbová,články měřit nejdou),rozdíl 150mV by v takovym případě nemusel vadit.
Deska:
http://imagelink.cz/?v=190920131707.jpg
http://imagelink.cz/?v=190920131709.jpg
Segmenty:
http://imagelink.cz/?v=190920131706.jpg
Zadní strana segmentů:
http://imagelink.cz/?v=190920131708.jpg
Spoje:
http://imagelink.cz/?v=190920131711.jpg
10V_DM520:
http://imagelink.cz/?v=190920131715.jpg
10V_DMM830A podle kterýho se seřizoval:
http://imagelink.cz/?v=190920131716.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1578
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: so říjen 19 2013, 8:25    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19666
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so říjen 19 2013, 9:02    Předmět: Citovat

Na zobrazování napětí v palubní síti je vždy lepší analogové (nebo aspoň pseudoanalogové) zobrazení, případně indikace stavů "mimo toleranci" změnou barvy. Nad číslem, které se zobrazuje na digitálním displeji už musí člověk přemýšlet, aby zhodnotil, jestli "je to ještě dobrý...". To, co nevadí u kilometrů, ty totiž prostě naskakují, a u dlouhodobé spotřeby, jejíž údaj na displeji dlouhodobě trčí, už je poněkud otravné u zobrazení okamžité spotřeby i jiných parametrů za jízdy se měnících jak nahoiru, tak dolů.
Přesto jsou tací, kdo na tom trvají, tak hned první vygůglený modul nebo třeba stavebnice řady INB (i sestavené)...
Každopádně je hezká snaha využít displej, který se jinak zbytečně povaluje doma, ale doporučil bych poohlédnout se po využití jinde, než v palubce vozidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6646
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so říjen 19 2013, 15:44    Předmět: Citovat

Tak, tak. Nebo operák a tři ledky. Min, ok, max. Stokrát odzkoušené..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1578
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: so říjen 19 2013, 20:37    Předmět: Citovat

Samozřejmě, že v autě je lepší sledovat polohu rafiky nebo barvu ledky. Ale když tazatel chtěl mermomocí znásilnit displej ze 486ky...

Taktéž mám za sebou Batest z ARA 11/1985 či dle Belzy, a fungují dodnes. Narozdíl od voltmetru s LM3914. Po třetím chcíplém IO jsem to vzdal a udělal opět indikátor se dvěma OZ. Ješte mi přijde na toto vhodnější použít jen tři ledky. Neodvádí to pozornost, když na více ledkách pořád něco přeblikává, byť v "zeleném" pásmu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6189
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne říjen 20 2013, 1:12    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Na zobrazování napětí v palubní síti je vždy lepší analogové (nebo aspoň pseudoanalogové) zobrazení, případně indikace stavů "mimo toleranci" změnou barvy....Přesto jsou tací, kdo na tom trvají...
Já mám v autě tohle a kdybych měl mít na ty všechny údaje budíky, tak to abych si opatřil palubku z Airbusu Laughing

Edit: budík s potlačenou nulou a několikabarevnou stupnicí jsem míval v Traboši (na napětí), a bylo to celkem k ničemu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund